عکس نرگس کلهر

دانلود فیلم جدید حمله نیروهای یگان ویژه و بسیجی ها به کوی دانشگاه





فیلم حمله نیروهای یگان ویژه و بسیجی ها به کوی دانشگاه را میتوانید از هر یک از لینکهای زیر دانلود کنید



دانلود فیلم حمله نیروهای یگان ویژه و بسیجی ها به کوی دانشگاه

دانلود فیلم حمله نیروهای یگان ویژه و بسیجی ها به کوی دانشگاه

دانلود فیلم حمله نیروهای یگان ویژه و بسیجی ها به کوی دانشگاه




برادران جنایتکار لاریجانی - کاری از نیک آهنگ کوثر

سردارسرتیپ دوم پاسدار حسین ساجدی نیا کیست ؟


سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین ساجدی نیا (رفیق گرمابه و گلستان و همشهری سردار رادان ) که به فرماندهی پلیس فاتب ( فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ) منصوب شده است تا چندی پیش معاون عملیات ناجا بود , معاونتی که مسئولیت مستقیم سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز جنبش سبز را بر عهده داشت و ایشان همان کسی است که در هنگام بازدید از بازداشتگاه مخوف کهریزک , سردار رادان را همراهی میکرد و دستور میداد که بجای مراسم تشریفات نظامی , زندانیان را عریان کرده و از تونل باطوم بدستان یگان ویژه عبور دهند که متاسفانه درجریان تکرار مکرر این مراسم وحشیانه سه تن از هموطنان عزیزمان در این شکنجه گاه ( زندان کهریزک ) به شهادت رسیدند .


حال ببینیم این سردار پاکدامن ! از کجا به اینجا رسیده است . حسین ساجدی نیا در سال 1341 در یک خانواده مذهبی در اصفهان متولد شد از همان دوران کودکی اوقات فراغتش را در پای منابر روحانیون اصفهان میگذراند و بسیار علاقمند بود تا طلبه شود ولیکن با پیروزی انقلاب اسلامی و بوجود آمدن درگیری هایی اوایل انقلاب ، وی تصمیم گرفت تا بجای تحصیل در حوزه علمیه اصفهان به عضویت در نهاد تازه تاسیس بسیج مستضعفین دربیاید تا بتواند از این طریق با نیروهای چپگرا که آن روزها در اصفهان بشدت فعال بودند به مقابله بپردازد .

حسین ساجدی نیای 18 ساله که آنروزها تمام وقتش را در پایگاه های مقاومت مساجد و حسینه ها میگذراند بعد از گذشت چندماه از عضویتش در بسیج ، جذب کمیته انقلاب اسلامی اصفهان شد و در طول مدت خدمتش در کمیته توانست در شناسایی و دستگیری بسیاری از کمونیست ها و چریک های فدائی خلق و سایر نیروهای چپگرا و تحویل آنها به دادگاه های انقلاب نقش فعالی داشته باشد .

با آغاز جنگ ایران و عراق ، ساجدی نیا از کمیته انقلاب اصفهان به سپاه پاسداران (اصفهان) منتقل شد و به استخدام رسمی این نیروی نظامی درآمد و مدتی را هم در جبهه ها سپری کرد ولیکن بیشتر اوقات خدمتش را در همان شهر اصفهان و در غالب ماموریت های حفاظت شهری و در همکاری با کمیته انقلاب اصفهان میگذراند . بعد از پایان جنگ ، سپاه پاسداران تصمیم گرفت که با موافقت آیت الله خمینی و با همکاری وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به تمامی پرسنل کادرش که دارای مدرک دیپلم بودند مدرک معادل لیسانس در رشته هایی مثل مدیریت دولتی ، معارف اسلامی ، علوم قرآنی ، ... بدهد و با استناد به این مدارک تحصیلی و سوابق نظامی ، درجه ستوان یکمی ، سروانی و سرگردی را به آنها اعطا نماید ( البته به فرماندهان ارشد سپاه درجه سرهنگی و سرتیپی داده شد) تا ساختار سپاه پاسداران بعد از گذشت 10 سال از تاریخ تشکیلش سازماندهی مجدد بشود و بصورت یک نیروی نظامی کلاسیک با چارت سازمانی مشخص دربیاید و در این راستا هم حسین ساجدی نیا که دارای مدرک تحصیلی دیپلم بود همانند سایر پاسدارها یک شبه صاحب مدرک لیسانس و درجه افتخاری ستوان یکمی گردید .

با ادغام شهربانی و ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی درهم و تشکیل یک نیروی امنیتی جدید بنام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ( ناجا ) در سال 1370 ، حسین ساجدی نیا هم به همراه تعداد کثیری از پاسدارها به این نیروی تازه تاسیس مامور به عده شدند و رده های مدیریتی و فرماندهی را از آن خود کردند . ساجدی نیا تا اواخر دهه 70 در ستاد فرماندهی استان اصفهان در رده ها و پست های مختلف مشغول به خدمت بود ولیکن بعد از عزل و نصب های بعد از قیام 18تیر 78 و انتصاب سردار پاسدار قالیباف به ف ناجا , ساجدی نیا هم به همراه تعداد زیادی از فرماندهان ستادی استان اصفهان به تهران منتقل شد و به عنوان معاون هماهنگ کننده سردار طلایی ( که ایشان هم اصفهانی میباشند ) منصوب گردید . از جمله اقداماتی که سردار ساجدی نیا در پست معاونت هماهنگ کننده فاتب انجام داد ، سازمان دهی مجدد و تقویت هماهنگی کلانتری ها با سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات بود.

سردار ساجدی نیا سپس به فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ منصوب شد و در دوران فرماندهی ایشان در این یگان , نرخ و تعداد جریمه های خودروهای سواری بشدت افزایش یافت و بسیاری از خودروها توقیف و به پارکینگهای نیروی انتظامی منتقل شدند که این امر باعث نارضایتی شدید مردم تهران گردید .

با انتصاب سردار رادان به فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ , ساجدی نیا هم به عنوان جانشین ایشان منصوب گردید و از جمله طرحهایی که این دو سردار اصفهانی در شهر تهران به اجرا گذاشتند طرحهای موسوم به مبارزه با بد حجابی و جمع آوری دیش های ماهواره ای ، مقابله با سگ گردانی در خیابان ، اعمال محدودیت های گسترده برای مغازه های سی دی فروشی و مانتو فروشی و بوتیک ها و ... و همچنین دستگیری و کتک زدن افراد موسوم به اراذل و اوباش بود . بعد از اینکه این طرحها با حداکثر خشونت به اجرا در آمد و نتایج مقدماتی آن مورد قبول فرماندهان ستادی ناجا قرار گرفت ، سردار ساجدی نیا به معاونت عملیات ناجا منتقل شد تا بتواند طرح های فوق را در کل کشور نیز به اجرا دربیاورد .

در جریان اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم , یگانهای تحت فرماندهی سردار ساجدی نیا توانستند بسیاری از این اعتراضات را با خشونت بی مثال در کل کشور سرکوب نمایند ولیکن درمهار و برخورد با معترضان تهرانی به موفقیت قابل توجهی نرسیدند بطوریکه بعد از گذشت ماهها از سرکوب مردم , باز هموطنان تهرانی به خیابانها میامدند و این مسئله باعث ایجاد اختلافات گسترده ای در بین روسا و فرماندهان سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات و فاتب شده بود و هر کدام مسئولیت این ناکامی را بر گردن طرف مقابل می انداختند و اوج این ناهماهنگی ها , در تظاهرات عاشورای 88 جنبش سبز به وقوع پیوست بطوریکه در جریان این اعتراضات خیابانی , کنترل بسیاری از نقاط شهر تهران از دست نیروهای ناجا و سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات خارج شده بود و سردار عزیز الله رجب زاده ( فرمانده اسبق فاتب ) که شخصا فرماندهی میدان را به عهده داشت در حین فرار از دست معترضان خشمگین در محاصره آنها گیر افتاد و بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت بطوریکه مجبور شد بمدت 2 هفته در انظار عمومی ظاهر نشود و بعد از آن هم استعفا داد و به شهرداری تهران رفت .

همانطوری که در بالا اشاره شده سردار ساجدی نیا یکی از عوامل جنایت در بازداشتگاه مخوف کهریزک میباشد و انتصاب ایشان در راس فاتب میتواند پیامهای متفاوتی داشته باشد که از آن جمله میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

1- خارج کردن نام ایشان از لیست متهمان جنایت کهریزک و مختومه کردن این پرونده

2- سازماندهی مجدد یگانهای عملیاتی تهران بزرگ و افزایش هماهنگی بین نیروهای یگان ویژه و امداد و پیشگیری در جهت کنترل و سرکوب اعتراضات آتی

3- افزایش هماهنگی و همکاری فاتب با قرارگاه های اطلاعاتی و عملیاتی سپاه محمد رسول الله و سپاه سید الشهدا

4- تقویت واحد اطلاعات شهری در کلانتری ها برای افزایش اشراف اطلاعاتی در حوزه استحفاظی کلانتری ها و مقابله دقیق تر با اعتراضات آتی

5-آشتی دادن نیروی انتظامی با بسیج و افزایش همکاری این دو سازمان برای مقابله موثر تر با اعتراضات آتی


جشن تولد 20 سالگی شهید سهراب اعرابی

کاریکاتور - محمد جواد لاریجانی و حقوق بشـــر !

عکس - محمد یوسف رشیدی - دانشجوی شجاع دانشگاه امیر کبیر


محمد یوسف رشیدی مورخ 6/9/88 در خانه پدری خود در نوشهر توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و تنها خبری که از خانواده اش در اختیار دوستان وی قرار گرفته است خبر اعتصاب غذای او در بازداشتگاه اداره ی کل اطلاعات استان مازندران است. محمد یوسف رشیدی یکی از فعالان دانشجویی چپگرای دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران است که در اعتراضات دانشجویی علیه حضور احمدی نژاد در دانشگاه نقش برجسته ای داشت و از زمان سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک در تعلیق از تحصیل به سر می برد. او در هنگام سخنرانی احمدی نژاد پلاکارد بزرگی را در مقابل او بالا برده برد که روی آن نوشته شده بود : رئیس جمهور فاشیست، پلی تکنیک جای تو نیست .

فضای رایگان برای آپلود عکس و فیلم و هر نوع فایلی




http://imageshack.us/index.php

سایتی برای آپلود انواع عکس و فایلهای فلش.

http://www.hostedpictures.com

آپلود هر بار یک عکس بدون ثبت نام تا حجم 500 کیلوبایت

http://www.imagehigh.com

آپلود 10 عدد فایل عکس همزمان. حداکثر 2 مگابایت. خیلی کارامد!

http://img.majidonline.com

سیستم آپلود عکس مجید آنلاین. حداکثر تا 1 مگابایت بدون ثبت نام (ایرانی)

http://tinypic.com

آپلود فایل عکس تا حجم 250 کیلو بایت بدون ثبت نام.

http://www.imagedad.com

آپلود عکس تا حجم 1 مگابایت. بدون ثبت نام

http://xs.to

آپلود فایلهای گیف حداکثر تا حجم 500 کیلوبایت بدون ثبت

http://streamload.com

یک سایت فوق العاده برای آپلود بیش از 10 گیگ فایل ( حداکثر آپلود ماهیانه 100 مگابایت )

http://www.megaupload.com

آپلود انواع فایل تا 500 مگابایت.

http://www.uploadr.com

برای آپلود هر نوع فایل تا 300 مگابایت. بدون ثبت نام

http://rapidshare.de

فضای رایگان برای آپلود فایل تا 50 مگابایت.

http://www.picvista.com

پیک ویستا. آپلود انواع عکس بدون ثبت نام (ایرانی)

http://www.kazimages.com

آپلود فایلهای عکس تا حجم 100 کیلوبایت. بدون ثبت نام

http://www.podomatic.com

فضای رایگان برای آپلود پادکست



بدون نیاز به هرگونه ثبت نام و عضویت و ...

http://mypictures.ir

http://persiandrive.com

http://www.justupit.com/

www.space4upload.com

www.jahanupload.com

عکس خلافکاران را با لباس سبز رنگ در روزنامه ها منتشر کنید !


در چند سال اخیر که بخش حوادث روزنامه ها فعالتر شده و به یکی از پر خوانده ترین صفحات نشریات تبدیل گردیده است , بسیاری از بازپرسها و دادیارها برای تسریع در سیر تحقیقات و شناسایی هر چه سریعتر متهمین و شاکیان دستور میدهند تا عکس یا عکسهای متهمان در روزنامه ها منتشر شود تا از طریق جمع آوری اطلاعات مردمی و شناسایی شاکیان جدید , تحقیقات پرونده را هر چه سریعتر تکمیل کنند و باب جرم مکشوفه را مسدود نمایند .

انتشار اینگونه عکسها در بعضی از اوقات علاوه بر اینکه جنبه اطلاع رسانی داشته دارای پیامهای خاصی نیز بوده است که با کمی تعمق در آن میتوان به نیت پشت پرده آن پی برد . بطور مثال : در زمانیکه برخورد با گروهای موسیقی متال و رپ زیر زمینی در دستور کار سازمانهای امنیتی و پلیسی قرار گرفته بود عکس هر دزد و قاچاقچی و کلاهبرداری که در روزنامه ها منتشر میشد با البسه ای منقش به علائم متالرها و رپرها بود ( در صورتیکه از ظواهر این افراد کاملا مشخص بود بیشتر با موسیقی 6 و8 و بابا کرم حال میکنند ) و یا در زمان دستگیری وبلاگ نویسان , در عکس های منتشر شده از لوازم و ادوات معتادین و مواد فروشان حتما یک یا چند دستگاه کامپیوتر و لپ تاپ و جزوات و کتب آموزش کامپیوتر مشاهده میشد یا در دوره برخورد بااعضای شرکت گلدکوئست عکس یک کودک آزار منتشر شده بود که برروی تی شرتش آرم و لوگوی شرکت گلدکوئست بود ( در صورتیکه وی اصلا عضو این شرکت نبود و فقط به جرم ربایش و آزار جنسی کودکان دستگیر شده بود ) و مثالهایی از این دست .

در این چند ماهه اخیر بعد از کودتای خونین 22 خرداد باز عوامل حکومت به همان ترفند قدیمی ( که در بالا اشاره شد ) روی آورده اند و در عکسهایی که از متهمین و ادوات و ابزارشان منتشر میکنند حتما یکی از نشانه های جنبش سبزرا بصورت محسوس و نامحسوس قرار می دهند و نمونه آخری آن هم عکس شخص کلاهبرداری است که با فریب دختران دمبخت اموال آنها را بسرقت میبرده است و نکته جالبی که در عکس منتشر شده از ایشان مشاهده میشود این است که این فرد اصلا در زیره, پیراهن مشکی اش هیچ چیزی نپوشیده و فتوشاپیست مربوطه برای این آقا زیر پیراهنی سبز رنگ تهیه نموده اند . حال سوال اینجاست که اگر قرار است یقه باز این آقا را بپوشانید چرا از زیر پیراهنی به رنگ دیگر مثلا سفید و آبی و قرمز و زرد و ... استفاده نشده و اگر قرار شده از رنگ سبز استفاده شود چرا باید از نوع سبز, رنگ جنبش سبز استفاده کنند ؟! جواب این سوال مشخص است . هدف کودتاچیان از بکار بردن اینگونه پروپاگانداها ضربه زدن و بدنام کردن جنبش آزادی خواهی مردم ایران میباشد پس ما طرفداران جنبش آزادی خواهی نباید اجازه دهیم کودتاچیان به اهدافشان برسند و باید با تمام توان ترفند های آنها را خنثی کرده و ابتکار عمل را همچنان در دست داشته باشیم .

صحنه جان سپردن ندا آقا سلطان برنده بهترین فیلم خبری سال شد



بی بی سی فارسی - روز سه شنبه، 27 بهمن (16 فوریه)، اسامی برندگان جایزه روزنامه نگاری جورج پولک George Polk برای بهترین فیلم های خبری در سال 2009 انتشار یافت و اعلام شد که تصویربردار ناشناسی که با استفاده از گوشی تلفن همراه صحنه قتل ندا آقا سلطان را در جریان تجمع معترضان به نتیجه انتخابات ایران ضبظ کرده و در دسترس جهانیان قرار داده بود بهترین تصویر بردار خبری سال شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، این نخستین بار است که اهدا کنندگان جایزه جورج پولک فردی ناشناخته را به عنوان یکی از برترین گزارشگران خبری سال بر می گزینند و مورد تقدیر قرار می دهند.

جوایز جورج پولاک، که هر ساله توسط دانشگاه لانگ آیلند اهدا می شود، از معتبرترین جوایز برای روزنامه نگاران آمریکایی و خارجی در رشته های مختلف روزنامه نگاری است.

جان دارنتون، که سرپرستی هیات اعطا کننده جایزه را برعهده دارد، با صدور بیانیه ای گفته است که اگرچه فیلم کوتاه جان دادن ندا آقا سلطان توسط فردی ناشناخته ضبط و منتشر شد، اما میلیونها نفر در سراسر جهان بیینده آن بوده اند و این اثر به "تصویری نمادین از مقاومت مردم ایران" تبدیل شده است.

در این بیانیه آمده است که "اعطای جایزه به این فیلم به منزله بزرگداشت این واقعیت است که در جهان امروز، یک رهگذر عادی مجهز به دوربین تلفن همراه می تواند با بهره برداری از شبکه های اجتماعی اینترنتی حاصل کار خود را در اختیار همگان قرار دهد."

با انتشار این فیلم، تصویر ندا آقا سلطان نمونه ای از کاربرد خشونت کم سابقه بک نظام حکومتی علیه مردم خود در جهان امروز معرفی شد و خشم و انزجار جهانی را علیه سرکوب شهروندان توسط نیروهای امنیتی برانگیخت.


مقامات جمهوری اسلامی افراد و گروههای گوناگون را به قتل ندا متهم کرده اند

در مقابل، مقامات جمهوری اسلامی هر نوع ارتباط دستگاه های دولتی با این قتل را تکذیب کرده و کسان دیگری از جمله خبرنگاران خارجی، تظاهرکنندگان، رهگذران، یک پزشک شاهد صحنه و نامزد ندا آقا سلطان را به دست داشتن در قتل او متهم ساخته اند.

در چند مورد نیز دستگاه های دولتی برای اثبات نظر خود به برگزاری تظاهرات و حتی اجرای تئاتر خیابانی علیه کسانی که متهمان به این قتل خوانده شده اند مبادرت کرده اند که واکنش منفی معترضان و بستگان ندا آقا سلطان را در پی داشته است.

همزمان، با وجود اینکه دولت جمهوری اسلامی محدودیت های شدیدی را در زمینه انتشار و دسترسی مردم به اطلاعات و اخبار تحولات داخلی به اجرا گذاشته است، تهیه و انتشار گزارش های خبری و تصویری اعتراضات مردم توسط شهروندان عادی و با استفاده از وسایل ابتدایی پدیده ای جدید در عرصه اطلاع رسانی و مقابله با سانسور معرفی شده است.

در فهرست برندگان جوایز جورج پولک برای سال 2009، نام دیوید رودز، گزارشگر نشریه نیویورک تایمز نیز دیده می شود که به خاطر گزارش ماجرای ربوده شدن و اسارت خود توسط گروه طالبان مورد تقدیر قرار گرفت.

جایزه سالانه جورج پولک در روزنامه نگاری در سال 1948 به یادبود دیوید پولک، گزارشگر شبکه خبری سی بی اس، ایجاد شد که هنگام تهیه خبر از جنگ داخلی یونان جان خود را از دست داد.

این جایزه هر ساله به بهترین کار در رشته های مختلف روزنامه نگاری از جمله گزارش خارجی، گزارش رادیویی، گزارش تلویزیونی، گزارش اقتصادی، گزارش کارگری، گزارش اینترنتی، تصویر خبری و چند رشته دیگر اعطا می شود.

جایزه ویژه ای هم برای خدمات طولانی در زمینه روزنامه نگاری در نظر گرفته شده است.

در میان برندگان جوایز پولک در گذشته اسامی شماری از روزنامه نگاران و گزارشگران برجسته آمریکایی و خارجی دیده می شود.

به كوروش چه خواهيم گفت؟ ( شعر )

به كوروش چه خواهيم گفت؟
اگر سر بر آرد ز خاك...
اگر باز پرسد ز ما
چه شد دين زرتشت پاك؟
چه شد ملك ايران زمين؟
كجايند مردان اين سرزمين؟
به كوروش چه خواهيم گفت؟
اگر ديد و پرسيد از حال ما
چه كرديد برنده شمشير خوش دستتان
كجايند ميران سر مستتان؟
چه آمد سر خوي ايران پرستي؟
چه كرديد با كيش يزدان پرستي؟
چرا پشت شيران شكسته؟
در ايران غم سراسر نشسته
چرا خامش و غم پرستيد هاي؟
كمر را به همت نبستيد هاي؟
چرا اينچنين زار و گريان شديد؟
سر سفره خويش مهمان شديد؟
چه شد عرق ميهن پرستيتان؟
چه شد غيرت و شور و مستيتان؟
سواران بي باك ما را چه شد؟
ستوران چالاك ما را چه شد؟
چرا ملك تاراج ميشود؟
جوانمرد محتاج ميشود
چرا جشنهامان شد عزا؟
در آتشكده نيست بانگ دعا
چرا حال ايران زمين نا خوش است ؟
چرا دشمنانش اينچنين سركش است؟
چرا بوي آزادي نيست واي
بگو دشمن ميهنم كيست هاي
بگو كيست اين ناپاك مرد
كه بر تخت من اينچنين تكيه كرد
كه تا غيرتم باز جوش آورد
ز گورم صداي خروش آورد

سعید عسگر - بسیجی تروریست - رییس امور ایثارگران بسیج شد .


جنبش راه سبز (جرس) سعید عسگر،ضارب "سعید حجاریان" (مشاور سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات)، اخیرا رییس امور ایثارگران بسیج واقع در خیابان سمیه در مرکز تهران شده است.

یک منبع موثق در گفتگو با جرس با اعلام این خبر افزود: پدر سعید عسگر هم به تازگی به ریاست اداره آموزش و پرورش شهر ری رسیده است.

گفتنی است که سعید عسگر به عنوان ضارب « سعید حجاریان » در اسفند 1378دستگیر شد وی در زمان ترور بیست سال داشت و دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب بود. وی در دادگاهی که به این منظور برگزار شد به ۱۵ سال زندان محکوم شد،اما پس از مدت کوتاهی از زندان آزاد شد.

سعید عسگر خرداد ۱۳۸۲ رهبری ۲۵۰ نفر لباس شخصی را بر عهده داشت که به خوابگاه شهید همت (طرشت) دانشگاه علامه طباطبایی حمله ور شدند.

مصاحبه سایت دویچه وله آلمان با همسر علی کروبی


همسر علی کروبی در گفت‌وگو با دویچه وله از دیگر جزییات دستگیری، تهدید و آزار شوهرش پرده برداشت. فرمانده یگان ویژه، علی کروبی را پشت یک وانت انداخته و در طول مسیر، با کلماتی رکیک اعلام کرده که فرزند کروبی در اختیار اوست.


علی کروبی علاوه بر تهدید به تجاوز، رکیک‌ترین دشنام‌ها را در چند ساعت بازداشت خود شنیده و با دست ترک‌خورده، سرشکافته، بدن متورم و شلوار خونین به خانه بازگشته‌ است. همسر او، لطیفه پناهی، از احساس عدم امنیت جانی و نگرانی برای جوانان بی‌نام و نشان می‌گوید.

دویچه‌وله: شما هم روز ۲۲ بهمن همراه همسرتان بودید؟

لطیفه پناهی: خیر. ایشان همراه پدرشان بودند. معمولا برای راهپیمایی‌ها با حاج‌آقا که می روند، ازدحام شدید می‌شود. من قبلا دوبار رفته بودم و جا می‌ماندم. آن روز علی با حاج‌آقا و دوستانش رفته بود.

چطور محافظان آقای کروبی نتوانستند ایشان را از حمله مهاجمان نجات دهند؟

یکباره عده زیادی به حاج‌آقا با گاز فلفل حمله می‌کنند. فیلم‌اش هم هست. آنقدر اسپری زده بودند که دیگر چیزی در قوطی‌ها نمانده بوده. موقعیت طوری می‌شود که چشم‌ها به شدت می‌سوخته و دید همه هم خیلی کم می‌شود. در نتیجه همدیگر را گم می‌کنند و از هم دور می‌افتند. محافظان هم بیشتر دور حاج آقا را گرفته بودند.

کی این خبر را شنیدید؟

یکی از همراهان می‌بیند که یگان ویژه علی را گرفته و دارد می‌برد. او بود که فورا خبر داد. شاید اگر او را ندیده بودند، اصلا متوجه نمی‌شدیم که علی دستگیر شده است.

کی فهمیدید که ایشان را به مسجد برده‌اند؟

جزئیات را وقتی آزاد شد فهمیدیم. من بلافاصله پس از شنیدن خبر دستگیری علی، رفتم جلوی اوین و پرس‌وجو کردم. آنجا به من گفتند که همه دستگیری‌های امروز را به اوین منتقل کرده‌اند. راستش خیالم راحت شد، چون می‌دانیم که اوین قانونمندتر از بازداشتگاه‌های دیگر است. شب که آمد و شرح ماجرا را داد، آن موقع فهمیدیم کجا بوده است.

خودش تنها به منزل برگشت؟

بله. پس از تمام شدن بازجویی‌ها گفته بودند برو خدا را شکر کن که گفتند آزادت کنیم، وگرنه اگر امشب اینجا مانده بودی، تو را می‌کشتیم. تا لحظه آخر چشم‌هایش را بسته بودند و بعد در را باز کرده و او را در خیابان انداخته‌اند. در خیابان بلافاصله یک ماشین جلوی پایش می‌ایستد و او را به نزدیکی خانه می‌رساند. ما احتمال می‌دهیم که این ماشین هم از خودشان بوده باشد. علی در راه که بود، با موبایل راننده با من تماس گرفت و گفت که دارد برمی‌گردد. من هم رفتم توی کوچه و جلوی در ایستادم.

پول و وسیله داشت؟

اول کار پول‌ها و موبایل‌اش را گرفته بودند، ولی موقع آزادی تنها پولش را پس داده بودند. من هم اتفاقا برای همین جلوی در ایستادم، به هوای اینکه حساب کنم. وقتی آمد، تنها کسی که احتمال می‌داد علی کتک خورده باشد، من بودم. دیگران می‌گفتند امکان ندارد علی را اذیت کنند. او را که دیدم، متوجه شدم خیلی حال‌اش بد است. دیدم دستش بسته است. گفتم اذیت‌ات کردند؟ گفت: خیلی خیلی…

وقتی رسید، چه ظاهری داشت؟

شلوارش خونی بود. سرش شکافته بود. دست‌اش طوری آسیب دیده بود که خودشان چیزی داده بودند برای بستن‌اش. با باتوم زده‌اند دستش ترک خورده است.

جراحت‌های دیگری هم دارد؟

بالای ران‌اش خیلی زخمی و کبود است. بالای زانویش هم همین‌طور. وقتی او را گرفته‌اند، چشم‌ها و دست‌هایش را بسته بودند. از روی یک جوی آب ردش کرده‌اند که افتاده توی آن و آنها هم شروع کرده‌اند به خندیدن. الان زخم‌هایش خیلی دردناک هستند. بدن‌اش متورم است و جای ضرب ‌دیدگی‌ها تازه دارد سیاه می‌شود.

صحنه‌ای از حضور "سبزها" در روز ۲۲ بهمن

نشنیده که دیگران را هم همین‌طور بزنند و تهدید کنند و فحش بدهند؟

آنها وقتی علی را گرفته‌اند، اصلا نمی‌دانستند که او کیست. فقط چون دیده‌اند اطراف حاج‌آقاست، روی لباس‌اش علامت گذاشته بودند. یکی دو تا از دوستانش هم می‌فهمند و می‌گویند مراقب باش. به لباس‌های ما که کنار حاج‌آقا هستیم، دارند علامت می‌زنند.

یگان ویژه وقتی اینها را می‌گیرد، به مسجدی می‌برد که مقر لباس شخصی‌ها بوده است. آنجا حدود ۴۰ نفر دستگیر شده بودند که شروع می‌کنند به پرسیدن اسامی‌شان. وقتی می‌گوید علی کروبی، می‌پرسند نسبت داری با آقای کروبی، می‌گوید پسرش هستم. اینجا بقیه را رها کرده و تنها به او بند می‌کنند. به قدری او را همان موقع کتک می‌زنند که حالش خیلی بد می‌شود. طوری که حتی یکی از لباس شخصی‌ها برایش آب قند درست می‌کند.

بعد هم یگان ویژه می‌آید و دستگیرشدگان را تحویل می‌گیرد و سوار یک اتوبوس می‌کند. اینجا یکی از فرماندهان یگان ویژه وارد اتوبوس می‌شود و می‌گوید، شنیدم پسر کروبی داخل شماست. کجاست؟ تا علی بلند می‌شود، می‌آید دست او را می‌پیچاند و روی زمین می‌اندازد و به شیشه اتوبوس می‌کوبد و فحش می‌دهد. این فرمانده علی را موقع پیاده شدن از اتوبوس، از دیگران جدا می‌کند.

این همان ماموری است که فحش‌های رکیک به خانواده می‌داده؟

این مامور خیلی با او بد رفتاری کرده و حرف‌های زشت زده، اما فحش‌های رکیک را لباس‌شخصی‌های مسجد گفته‌اند. چیزهایی گفته‌اند که نمی‌شود بیان کرد. من خودم هم حتی از علی زیاد پرس و جو نکردم، چون می‌دانم تکرارش او را بیشتر ناراحت می‌کند.

خانم‌ کروبی در نامه خود نوشته‌اند که علی گفته در حین شکنجه از او فیلم گرفته‌اند. چطوری متوجه شده؟

اصلا از همان خیابان شروع کرده‌اند به فیلم‌ گرفتن از دستگیرشدگان. در مسجد هم چشم‌هایش باز بوده و وقتی می‌فهمند کیست، چند نفری شروع می‌کنند به فیلمبرداری از او و مدام از او می‌خواهند که خود را معرفی کند. وقتی هم که آن فرمانده پلیس علی را از دیگران در اتوبوس جدا می‌کند، او را به وانتی می‌اندازد؛ از آن وانت‌ها که پشت‌شان سقف و کناره‌ی توری دارد و مثل قفس است. علی را در اینجا می‌اندازند و در به اصطلاح قفس را قفل می‌کنند و به شکلی تحقیرآمیز شروع می‌کنند به فیلم‌ گرفتن از او.

توی خیابان؟

بله. آن روز، روز شلوغی بود و خیلی‌ها اعم از مردم و ماموران در خیابان‌ها بودند. فرمانده پلیس هم در طول مسیر، مدام اعلام می‌کرده که من پسر کروبی را گرفته‌ام. پسر کروبی در وانت است. البته این‌ها را به صورت خیلی زشتی بیان می‌کرده است.

در مقر یگان ویژه هم شروع می‌کنند به فیلمبرداری از علی. مدام می‌گفته‌اند سرت را بالا بگیر تا چهره‌ات کامل معلوم شود. حتی خود فیلمبردار هم مرتب به او فحش‌های زشت می‌داده و با مشت توی صورت او می‌کوبیده که صورت‌ات را بیار بالا.

نخواسته‌اند حرفی علیه خودش و خانواده و جنبش سبز بزند؟

چیز خاصی در این مورد نگفت. فقط مثل اینکه همراه یکی از دستگیرشدگان یک قمه بوده و به او گفته‌اند بگو این قمه مال من است. او هم گفته چرا بگویم. من قمه‌ام کجا بود؟

علی‌آقا چقدر آسیب روحی دیده از این ماجرا؟

کلا روحیه‌اش خراب بود و من هم زیاد کنکاش نکرده‌ام و می‌ترسم که بیشتر اذیت شود. بدترین حرف‌ها را به من و مادر و پدرش زده‌اند. شب اول حالش خیلی بد بود. حاج‌آقا هر دو شب آمدند به دیدن ما و خیلی صحبت کردند تا حال علی بهتر شد. کلا ایشان به همه ما خیلی روحیه می‌دهند.

واکنش اطرافیان و فامیل نسبت به این ماجرا چه بوده؟

هیچکس باور نمی‌کرد که با علی اینطور رفتار کنند. همه وقتی شنیدند که علی دستگیر شده، به من دلداری می‌دادند که با او کاری ندارند. وقتی از من شنیدند که ماجرا چیست، کسی باور نمی‌کرد. تا وقتی عکس‌ها منتشر نشد، بازهم کسی باور نمی‌کرد.

نگران نیستید بعد از این ماجرا و روشنگری‌های شما، امنیت و آرامش زندگی‌تان به خطر بیفتد؟

ببینید، من خواهر سه شهید هستم. خانواده ما برای انقلاب و این کشور، خون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بها داده است. من از بچگی در مشکلات بزرگ شده‌ام. مادرم از نظر شجاعت و صبوری ضرب‌المثل فامیل بود. اما الان به ما خیلی سخت می‌گذرد و با این همه هزینه که داده‌ایم، احساس می‌کنیم امنیت جانی نداریم. بدترین حرف‌ها را به ما می‌زنند.

واکنشی از نامه خانم کروبی به آقای خامنه‌ای ندیده‌اید؟

هنوز زود است. مادر خود من هم دارد نامه‌ای می‌نویسد. علی بد یا خوب، به خانه برگشت، ولی ما نگران بچه‌های مردم و خانواده‌هایی هستیم که کسی آنها را نمی‌شناسد و جایی ندارند که عنوان کنند چه بلایی سرشان آمده است. قصد ما از این نامه‌ها و روشنگری‌ها، این است که دیگران آسیب نبینند و این اتفاقات تکرار نشوند.

شغل ایشان و خود شما چیست؟

علی چاپخانه دارد و کار آزاد می‌کند. من هم طراح گرافیست هستم.

چند تا بچه دارید؟

ما فرزندی نداریم. نگرانی‌مان کمتر از برادران علی است. آنها خیلی نگران رفت‌ و آمد و آینده و سرنوشت بچه‌های خود هستند.

مصاحبه: مهیندخت مصباح

دانلود فیلتر شکن اولترا سورف 994 - UltraSurf9.94

شگفتيهاي جهان - پروفسور ويكتوري ( دانلود کتاب PDF )


عکس هایی از جو امنیتی و فراغتی !!! تظاهرات 22 بهمن

برای دیدن عکس ها در اندازه بزرگ روی آنها کلیک کنید































دانلود کتابهای نایاب



سوناي زعفرانيه - دكترنوري زاده

اعترافات سعيد امامي - دكترنوري زاده

فلاحيان، مردي براي همه فصول جنايت

از حجتيه تا حزب الله – دكتر نوري زاده

خاندان خميني - مهدي شمشيري

غرور و سقوط - ج 1

غرور و سقوط - ج 2

غرور و سقوط - ج 3

ايستاده بر آرمان - علي غريـب

لانه فساد - وقايع داخل زندان اوين

حقوق زن ، حقوق بشر است

اعلامیه جهانی حقوق بشر

از دیکتاتوری تا دموکراسی - جین شارپ

جامعه ایران در دوران رضا شاه

پشت پرده هاي انقلاب - بهرام چوبينه

پاسخ به تاريخ - محمدرضا پهلوي

سقوط شاه – فريدون هويدا

سـتيز و مدارا - رامين كامران

هويت ، كيهان ، سعيد امامي - اكبر گنجي

عاليجناب سرخپوش...- اكبر گنجي

به مردم دروغ مي گفتيم - اكبر گنجي

ساواك – كريستين دلانوا / ج 1

ساواك – كريستين دلانوا / ج 2

ساواك – كريستين دلانوا / ج 3

اسرار كائنات – پروفسور ابراهيم ويكتوري


شگفتيهاي جهان - پروفسور ويكتوري

37 كتاب از صادق هـدايـت

روسپيان سودازده من - ماركز

قلعه حيوانات - جرج اورول

قربانيان انقلاب 57 - عمادالدين باقي

جنايات هولناك رژيم در شهريور 67 - ج 1

جنايات هولناك رژيم در شهريور 67 - ج 2

جنايات هولناك رژيم در شهريور 67 - ج 3

هـمه مــردان شـاه

تاريخ گفـته نشده اسلام

تشيع و قدرت در ايران - ب.كشاورزي

شيطان و خدا - ژان پل سارتر

علي نماد شيعه گري - آله دالفك

پيامبران خرد - شهريار شيرازي

ترور و اسلام - حسين ملك

ملاحظاتي در تاريخ اسلام - ع . ميرفطروس

اسلام شناسي ج 1 و 2 - ع . ميرفطروس

آيات شيـطانـي جلد اول - سلمان رشدي

آيات شيـطانـي جلد دوم - سلمان رشدي

شـــرم - سلمان رشـدي

بشـارت - هوشنگ معين زاده

كمدي خدايان - هـ.معين زاده

آيا خدا مرده است؟ - هـ.معين زاده

خيام و آن دروغ دلاويز - هـ.معين زاده

تولـدي ديـگر - ش . شـفــا

حقوق بشر، قانون بيضه...1 - ش.شفا

حقوق بشر، قانون بيضه...2 - ش.شفا

حقوق بشر، قانون بيضه...3 - ش.شفا

حقوق بشر، قانون بيضه...4 - ش.شفا

بازشناسي قرآن - مسعود انصاري

نگاهي نو به اسلام - مسعود انصاري

كوروش بزرگ ومحمدعبدالله - م.انصاري


الله اكبـــر - مسعود انصاري

روز قيامت در اسلام - م.انصاري

شيعي گري و امام زمان - م.انصاري

اسلام و مسلماني - مسعود انصاري

23 ســـال - علي دشـتـي

تخت پولاد - علي دشتي

فرهنگ چيست - احمد كسروي

كار؛ پيشه و پول - احمد كسروي

فرهنگ است يا نيرنگ - احمد كسروي

سرنوشت ايران - احمد كسروي

دين و جهان - احمد كسروي

در راه سياست - احمد كسروي

در پيرامون خرد - احمد كسروي

درپاسخ بدخواهان - احمد كسروي

خواهران و دختران ما - احمد كسروي

خدا با ماست - احمد كسروي

حاجي هاي انباردار - احمد كسروي

پندارها - احمد كسروي

بهائـيگـري - احمد كسروي

صوفي گري - احمد كسروي

شيعي گري - احمد كسروي




ال‌سي‌دي بخریم يا پلا‌سما



وقتي يك سلول بايد رنگ مشكي توليد كند، در واقع بايد جلوي عبور اين نور را بگيرد تا رنگ كاملا مشكي به چشم بيننده برسد.

بيشتر از نود درصد تلويزيون‌هاي ديجيتال امروزي با استفاده از فناوري‌هاي ال‌سي‌دي يا پلاسما ساخته مي‌شوند؛ به طوري که بسياري از افراد اين فناوري را معادل با HDTV مي‌دانند.
يکي از نکاتي که شايد براي بسياري از کاربران نامفهوم باشد، فرق دقيق اين دو فناوري با يکديگر است. مخصوصا اگر شما تمايل به خريد مدل‌هايي با اندازه بزرگ‌تر از چهل اينچ را داشته باشيد، خواهيد ديد که هر شرکتي معمولا هم مدل ال‌سي‌دي و هم مدل پلاسما را در آن اندازه توليد کرده است. در اين شرايط اگر شما تفاوت‌هاي دقيق اين دو را ندانيد، نمي‌توانيد با توجه به نيازهاي خود انتخاب صحيحي داشته باشيد. حالا مي‌خواهيم تا حدودي تفاوت‌هاي مهم ال‌سي‌دي و پلاسما را با يکديگر مقايسه و مزايا و معايب هر يک را بررسي کنيم.
در ال‌سي‌دي‌ها يك منبع نور مجزا كه در واقع يك لامپ فلورسنت است، وجود دارد كه اين نور با گذشتن از داخل كريستال مايع و فيلتر رنگ تغيير وضعيت داده و به چشم ما مي‌رسد. مشكلي كه در ال‌سي‌دي‌ها به وجود مي‌آيد، در مورد رنگ مشكي است.
وقتي يك سلول بايد رنگ مشكي توليد كند، در واقع بايد جلوي عبور اين نور را بگيرد تا رنگ كاملا مشكي به چشم بيننده برسد. ولي اين عمل به خاطر نور پس‌زمينه كه همواره وجود دارد، به طور صددرصد موفقيت‌آميز نيست و سطح رنگ مشكي در آن‌ها كاملا دقيق در نمي‌آيد. هرچند با پيشرفت فناوري اين مساله مدام در حال بهبود يافتن است، ولي به هر صورت هنوز ال‌سي‌دي‌ها در اين مورد ضعف دارند.
برخلاف ال‌سي‌دي، در پلاسما نور پس‌زمينه وجود ندارد و هر سلول خود نور مورد نياز را توليد مي‌كند. بنابراين تنها با خاموش كردن سلول مربوطه مي‌توان به سطح مناسبي از رنگ مشكي رسيد. به‌خاطر همين موضوع كنتراست تصوير (درجه اختلاف ميان تاريك‌ترين و روشن‌ترين رنگ) در پلاسما بسيار بيشتر از ال‌سي‌دي است و از اين جهت پلاسما برنده است.
در ال‌سي‌دي از يك منبع نوري جداگانه براي ايجاد نور استفاده مي‌شود كه مي‌توان ميزان نور آن را به سادگي با توجه به محيطي كه تلويزيون در آن قرار دارد، كم يا زياد كرد. در صورتي كه در پلاسما هر سلول نور مورد نياز خود را توليد مي‌كند. به همين خاطر در محيط‌هاي پرنور و در فضاي آزاد ممكن است ديدن تصاوير تلويزيون‌هاي پلاسما اندكي سخت‌تر باشد. به همين جهت اكثرا از ال‌سي‌دي به عنوان تلويزيون‌هاي تبليغاتي يا در محيط‌هاي پر نور استفاده مي‌كنند.
يكي از نكاتي كه سازندگان ال‌سي‌دي تبليغ مي‌كنند، طول عمر آن‌ها است كه تا حدود شصت‌هزار ساعت كار مي‌كند. در واقع طول عمر ال‌سي‌دي مدت زماني است كه ميزان نور پس‌زمينه آن‌ها به نصف كاهش پيدا كند. در پلاسما به خاطر اين‌كه وظيفه توليد نور بر عهده هر سلول است و اين كار از طريق فسفرهاي داخل آن صورت مي‌گيرد، نيمه‌عمر پلاسما را مدت زماني در نظر مي‌گيرند كه درخشندگي اين فسفرها به نصف كاهش پيدا كند. در مدل‌هاي جديد پلاسما هم سازندگان معمولا طول عمر 60هزار ساعت را تبليغ مي‌كنند.

در ال‌سی‌دی‌ها برخلاف پلاسما مشكل زمان پاسخ‌دهی وجود دارد. یعنی مدت زمانی طول می‌كشد تا ال‌سی‌دی بتواند یك فریم را جایگزین فریم قبلی كند. این مساله باعث می‌شود به هنگام پخش تصاویری كه دارای صحنه‌هایی با حركت سریع هستند، سایه‌ای از فریم قبلی روی صحنه باقی بماند.
مشکل زمان پاسخگویی هم حل شده، ال‌سی‌دی های جدید زمان پاسخ 4 - 8 millisecond دارند که حتما میدونید که مانیتورهای فوق العاده خوب بین 4 - 5 millisecond زمان پاسخگویی شون هست. یعنی در پروسس تصاویری كه دارای صحنه‌هایی با حركت سریع هستند، مشکلی ندارند. بطور مثال Samsung های جدید و Sony XBR6 یا XBR8 تکنولوژی فوق العاده ای دارند.
تفاوت مهم كيفيت تصوير در پراپر نور مستقيم په صفحه تلويزيون ١ست٠ پبهترين پلاسما هم نتوانسته مشكل ر١ حل كند ٠ معمولا در فروشگاه متوجه اين مشكل نميشويد چون نور زمينه بخوبي تنطيم شده ولي براي امتحان نور يك چراغ را به صفحه بتابانيد وانعكاس نور واينه اي شدن پلاسما را كنترل كنيد
از آنجا كه تازگي ها بازار را درنورديده ام(!) تا تلويزيون بخرم:
- تلويزيون هاي ال سي دي، صفحه ي ضعيفي در برابر تماس دارند و براي خانه هاي بچه دار مناسب نيستند. اين مشكل در تلويزيون هاي جديد ال جي تقريبن برطرف شده.
- تلويزيون هاي ال سي دي بايد از بالاترين مشخصات (از جمله فركانس زياد) برخوردار باشند تا تصوير روان و خوب بدهند. ماهيت تكنولوژي پلاسما (بر پايه ي گاز)، سرعت تصوير بهتري را مي داده كه امروزه ال سي دي ها با آن برابري مي كنند.
- اشكال بزرگ نمايشگر پلاسما در شيشه ي نسبتن ضخيم صفحه اش است. اين ضخامت موجب اندكي سايه افتادن است. برق افتادن روي اين شيشه هم در محيط نورگير و زير چراغ، بسيار آزار دهنده است (در جديد تر ها بهتر شده است).
- در مورد مضر بودن تشعشع پلاسما هم گفته هايي مطرح است.
- به هر حال (مخصوصن در خارج از ايران) كيفيت Full HD يا 1080p فراموش نشود.


عکس فرزند کروبی که توسط عوامل رژیم در 22 بهمن شکنجه شد

راز بی اخلاقی مسلمانان متظاهر




"خواجه نصیر الدین " دانشمند یگانه ی روزگار در بغداد مرا درسی آموخت که همه ی درس بزرگان در همه ی زندگانیم برابر آن حقیر می نماید و آن این است :
در بغداد هرروز بسیار خبرها می رسید از دزدی , قتل و تجاوز به زنان در بلاد مسلمانان که همه از جانب مسلمانان بود . روزی خواجه نصیر الدین مرا گفت می دانی از بهر چیست که جماعت مسلمان از هر جماعت دیگر بیشتر گنه می کنند با آنکه دین خود را بسیار اخلاقی و بزرگمنش می دانند ؟
من بدو گفتم : بزرگوارا همانا من شاگرد توام و بسیار شادمان خواهم شد اگر ندانسته ای را بدانم .
خواجه نصیر الدین فرمود :
ای شیخ تو کوششها در دین مبین کرده ای و اصول اخلاق محمد که سلام خدا بر او باد را می دانی . و همانا محمد و جانشینانش بسیار از اخلاق گفته اند و از بامداد که مومن از خواب بر می خیزد تا هنگامی که شبانگاه با بانویش همبستر می شود , راه بر او شناسانده شده است .
اما چه سری است که هیچ کدام از ایشان ذره ای بر اخلاق نیستند و بی اخلاق ترین مردمانند وآنکه اخلاق دارد نه از مسلمانی اش که از وجدان بیدار او است.
من بسیار سفرها کرده ام و از شرق تا غرب عالم , دین ها و آیین ها دیده ام . از "غوتمه ( بودا ) "در خاورزمین تا "مانی ایرانی" در باختر زمین که همانا پیروانشان چه نیکو می زیند و هرگز بر دشمنی و عداوت نیستند .
آنها هرگز چون مسلمانان در اخلاقشان فرع و اصل نیست و تنها بنیان اخلاق را خودشناسی می دانند و معتقدند آنکه خود بشناسد وجدان خود را بیدار کرده و نیازی به جزئیات اخلاقی همچون مسلمانان ندارد .
اما عیب اخلاق مسلمانی چیست ای شیخ ؟
در اخلاق مسلمانی هر گاه به تو فرمانی می دهند , آن فرمان " اما " و " اگر " دارد .
در اسلام تو را می گویند :
دروغ نگو ... اما دروغ به دشمنان اسلام را باکی نیست .
غیبت مکن ... اما غیبت انسان بدکار را باکی نیست
قتل مکن ... اما قتل نامسلمان را باکی نیست .
تجاوز مکن ... اما تجاوز به نامسلمان را باکی نیست .
و این " اماها " مسلمانان را گمراه کرده و هر مسلمانی به گمان خود دیگری را نابکار و نامسلمان می داند و اجازه هر پستی را به خود می دهد و خدا را نیز از خود راضی و شادمان می بیند .
و راز نابخردی و پستی مسلمانان در همین است ای شیخ کسلان ....

تکنیکهای بالابردن کارایی کامپیوتر





در اينجا چند توصيه مفيد در اختيارتان قرار مي دهيم تا كارايي يك يا چند قسمت از ويندوز XP خود را افزايش دهيد.اگر از كامپيوتر خود به صورت شخصي استفاده مي كنيد و كامپيوتر شما در داخل شبكه اي نمي باشد، ميتوانيد با انجام تغييرات ذيل Windows XP خود را سريعتر و مطمئن تر كنيد:
ابتدا دستور زير را انجام دهيد:
Control Panel > Administrative Tools > Services
سپس با خيالي آسوده گزينه هاي زير را "disable" نماييد:
Alerter
Clipbook
Computer Browser
Fast User Switching
Human Interface Access Devices
Indexing Service
Messenger
Net Logon
Netmeeting Remote Desktop Sharing
Remote Desktop Help Session Manager
Remote Procedure Call Locator
Remote Registry
Routing & Remote Access Server
SSDP Discovery Service
TCP/IP NetBIOS Helper
Telnet
Universal Plug and Play Device Host
Upload Manager
Windows Time
Wireless Zero Configuration
Workstation


ظرفيت هارد ديسك :

ويندوز XP پس از نصب استاندارد، فضايي بيش از 1.5 گيگا بايت از هارد را اشغال مي كند.شما با چند تغيير مي توانيد چند صد مگا بايت را به راحتي از ظرفيت درايو آزاد كنيد. براي اين كار بايد حالت Standby را غير فعال كنيد. اين عملكرد در ويندوز XP ، فايل hiberfil.sys در فهرست اصلي را در پارتيشن سيستم قرار مي دهد. اين موضوع باعث مي شود كه پس از نصب سيستم، حجمي معادل چند صد مگا بايت از ظرفيت هارد اشغال شود. اگر به عملكرد Standby احتياجي نداريد، آن را با دستور زير، غير فعال كنيد:
Start>Settings>Control Panel>Power Options>System Standby
و بعد تيك جلوي “ Standby activate” را برداريد.
Refresh سيستم :
Refresh سيستم در ويندوز XP ، در طي زمان احتياج به يك فضاي قابل توجه در حافظه هارد دارد. اين عملكرد توسط فرمان زير انجام مي پذيرد:
Start>Settings>Control Panel>System>System re-Stablishment
همة درايوها را توسط قراردادن تيك جلوي آنها غير فعال كنيد. توجه داشته باشيد كه اين تنظيم فقط بايد توسط كاربرهاي متبحر انجام شود. به عنوان مثال، هنگام نصب اشتباه يك برنامه يا يك درايو، به راحتي امكان دوباره سازي وضعيت قبلي وجود ندارد.
ACDSEE و يك نكته جالب :
برخی از برنامه ها برای اينکه هميشه سابقه ای از کارهائی که کاربران انجام ميدهند داشته باشند فايلی برای آرشيو کردن آن تدارک ميبينند که معمولا پس از مدتی اين فايل حجم بسيار بالائی پيدا ميکند يکی از اين برنامه ها برنامه بسيار سودمند acdsee ميباشد.
يك بار پس از ديدن حول و حوش 800 عکس متوجه شدم که هارد سيستم به نحو بيسابقه ای پر شده بنابراين به دنبال سر منشا آن گشتم و عاقبت شر آن مزاحم را بصورت موقت از سر سيستم کم کردم . برای اينکه سيستم شما هم برای مدتی بتواند نفسی به راحتی بکشد ميتوانيد بصورت زير عمل کنيد:
با استفاده از search ويندوز به دنبال فايلی به نام imagedb.dtf بگرديد و پس از يافتن آن با خيال راحت آن را از روی سيستم پاک کنيد لازم به ذکر است که پس از پاک کردن آن خود برنامه acdsee پس از اجرای دوباره، يکبار ديگر اين فايل را ميسازد البته با حجمی کمتر از175 کيلوبايت. حجم فايلی هم که من پاک کردم چيزی در حدود 300 مگا بايت بود. يعنی چيزی حدود 2000 برابر.البته واضح است که هر از گاهی وقتی متوجه شديد که دوباره هارد ديسکتان بي دليل پر شده ميتوانيد دوباره اين فايل را پاک کنيد.


WinZip :

از زمان پيدايش ويندوز Me اين امكان وجود دارد كه بدون هيچ ابزار اضافي مثل WinZip بتوان آرشيوهاي فشرده سازي شده را باز كرد. ويندوز XP اين آرشيو را به عنوان يك پوشه نشان مي دهد كه ايجاد يا پيوست فايل ها يا از طريق كليد راست ماوس انجام مي شود (Send to) يا همانند يك پوشة نرمال كامل روي آن دو بار كليك كنيد. با اين حال، اين سيستم يك ايراد مهم دارد:
در كامپيوترهاي با سرعت پايين، عمل Zip به عنوان ترمزي براي سرعت سيستم به حساب مي آيد. اگر شما با يك PC با سرعت پايين كار مي كنيد، توصيه مي شود كه اين عملكرد را غير فعال كنيد، از طريق Start>Run خط فرمان را باز كنيد و در سطر فرمان دستور regsvr32 /U zipfldr.dll را تايپ كنيد. پس از تاييد توسط كليد OK پيغامي ظاهر مي شود كه عمل غير فعال كردن با موفقيت انجام پذيرفته است و بعد شما آنرا با OK مي بنديد. براي فعال كردن دوباره اين عملكرد، در همان مسير قيد شده در سطر فرمان دستور regsvr32 zipfldr.dll را وارد كنيد. بعد همه چيز دوباره به حالت اوليه خود بر مي گردد.
يك خطاي وحشتناك :
RUNDLL32 Caused General Protection Fault in module MMSYSTEM.DLL
اعلان خطاهاي اين چنيني (GPF=General protection Fault) معمولاً توسط مشكلات موجود در فايل System.ini توليد مي‌شوند. DLL ذكر شده در پيغام فوق مي‌تواند برا ي حل مشكل استفاده شود. از Start→search→files or folders به دنبال فايل system.ini بگرديد.
وقتي آنرا پيدا كرديد، بازش كنيد. حالا بايد يك خط به قسمت Boot آن اضافه كنيد. آن قسمت عمدتاً در بالاي فايل قرار دارد. خطي كه بايد به آن اضافه كنيد drives= mmsystem.dll است.
وقتي اين خط را اضافه كرديد، بايد فايل مذكور را ذخيره كنيد و سيستم را reboot كنيد.

سرعت بخشيدن به عمل استارت در ويندوزهاي XP:

عمل استارت در ويندوز XP ، سريعتر از سيستم عاملهايي است كه تا كنون با آنها كار كرده ايد. مدت زمان برگشت از حالت Standby هم با سرعت بيشتري انجام مي پذيرد. اما اينكه آيا مي شود باز هم سريعتر از اين عمل كرد، مطلبي است كه ما مي خواهيم به كمك يك ابزار كم حجم نرم افزاري از سايت توليدات ميكروسافت به شما نشان دهيم. نام اين نرم افزار كه براي بهينه كردن و سرعت بخشيدن به استارت در ويندوز XP طراحي شده، BootVis است كه به عنوان يك ابزار براي تجزيه و تحليل بالا آمدن سيستم (Boot)عمل مي كند. اين تسهيلات ارائه شده به صورت download رايگان، براي جستجوي خطا در سيستم و افزايش سرعت عمل بالا آمدن در نظر گرفته شده است. شما مي توانيد تمام امكانات استارت را در ويندوز XP تجزيه و تحليل و بهينه كنيد. پس از عمل بهينه سازي، بالا آمدن سيستم به طور معمول زودتر انجام مي شود.
پس از download كردن اين برنامه، آن را به دلخواه خود در يك پوشه ذخيره كنيد. سپس فايل BootVis.exe را ( با دو بار كليك روي آن ) اجرا كنيد.
پنجره برنامه اي مشابه Explorer ، باز مي شود كه سمت راست آن خالي است. حال اگر در سطر منوها روي “Trace” كليك كنيد، انتخابي شامل شش option را در مقابل خود خواهيد يافت.
ترتيب اجراي تك تك option هايي كه توسط BootVis جهت بهينه كردن بالا آمدن سيستم در اختيار قرار گذاشته شده، بسيار مهم است. پس از استارت مجدد، BootVis شروع به كار مي كند. تا زماني كه BootVis نتيجه تجزيه و تحليل خود را نشان نداده است، هيچ كاري انجام ندهيد. توجه داشته باشيد كه اين عمل چند دقيقه اي طول خواهد كشيد.
تنظيمات فايل هاي استارت – بهينه سازي option ها :
• Next Boot
اين option ، كامپيوتر را پس از يك تاخير زماني، دوباره استارت مي كند و همزمان يك فايل Log مي نويسد كه شما در آن مي توانيد زمان جديد بالا آمدن ويندوز XP را به همراه خدمات و برنامه هايي كه به صورت همزمان اجرا مي شوند، مرور كنيد.
• Next Boot + Driver Delays
در اينجا مي توانيد متوجه شويد كه كدام تاخير به كدام درايور مربوط مي شود.
• Next Standby & Resume
با كمك اينOption ، امكان انتخاب فايل هاي Log براي فعال شدن از وضعيت Standby بعدي ايجاد مي شود.
• Next Hibernate & Resume
از اين طريق، مي توانيد زمان فعال شدن بعدي از حالت Standby را اندازه بگيريد.
• Optimize System
در صورت لزوم، از اين قسمت به عنوان آخرين option موجود در منوي Trace براساس تغيير و تنظيمات لازم يا مهم استفاده كنيد.
اين برنامه يك فايل Log ايجاد مي كند كه در پرونده اي كه شما از آنجا اين ابزار را استارت كرده ايد، ضبط و ذخيره مي شود. مي توانيد فايل هاي Log را باز كنيد و با كليك روي File و در پي آن روي open ، فايل مربوطه را انتخاب كنيد. نمايش مقدار اندازه گيري شده، در يك نمودار گرافيكي پديدار مي شود.
به اين ترتيب در نگاه اول مي توانيد تشخيص دهيد كه تاخيرها در كدام وضعيت استارت ويندوز XP قرار دارند. مشكل عمده، برنامه هايي هستند كه در Autostart قرار دارند. مانند Firewall يا Virusscanner ها. همچنين درايورهاي برنامه هايي كه بايد براي هر ويندوزي در دسترس باشند، مي توانند روند استارت را كند كنند. در چنين حالتهايي، آن را توسط اجراي دستور msconfig از طريق مسير Start>Run>msconfig آن از كار بيندازيد. پس از اينكه پيكر بندي استارت ويندوز خود را انجام داديد، از منوي Trace ، گزينة “Optimize System” را انتخاب كنيد. BootVis كامپيوتر را دوباره استارت مي كند و تلاش مي كند كه فايل هاي استارت باقيمانده را به عنوان مثال به واسطه عمل Defragement و هارد را مرتب و تنظيم كند.
توجه داشته باشيد كه اين فرايند فقط چند دقيقه وقت صرف مي كند و شما به هيچ وجه نبايد در طول بهينه سازي آن را قطع كنيد.

از كار انداختن از طريق ورود به Registry :

از منوي Start ، گزينه Search را انتخاب كنيد و در خط فرمان جستجو regedit را تايپ كنيد. با فشار دادن Enter يا كليك روي ok عمليات جستجو شروع مي شود. پس از يافتن regedit، روي آن 2 بار كليك كرده تا Registry Editor فعال شود و بعد مراحل زير را اجرا كنيد:
HKEY-LOKAL-MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Currentversion\Winlogon
در ستون سمت راست صفحه، روي Power Down After Shutdown دو بار كليك كنيد و مقدار آن را از صفر به 1 تغيير دهيد. اگر اين كليد وجود نداشته باشد، يك نمونه جديد بسازيد. براي اين منظور در يك فضاي خالي در پنجره سمت راست كليك راست ماوس را فشار دهيد و از منوي Context ، New را باز كنيد و نام Power Down After Shutdown را وارد كنيد و مقدار آن را روي 1 قرار دهيد. Power-Management مي تواند اغلب علتي براي بروز اشكال باشد.
Shutdown كند :
بحثهاي متعدد نشان مي دهند كه كامپيوتر هميشه Hang نمي كند، بلكه سيستم به مدت زمان بسيار زيادي براي Shutdown احتياج دارد. اغلب، علت اين امر استفاده از برنامه هايي است كه هنگام استارت سيستم در پيش زمينه اجرا مي شوند و هنگامِ پايان كار سيستم دوباره بايد بسته شوند.
ابتدا كنترل كنيد كه كدام برنامه در پيش زمينه در جريان است و به كداميك از آنها لزوماً احتياج نيست ( مانند MSN-Messenger). براي اين منظور در قسمت run، عبارت msconfig را تايپ كنيد. در پنجره اي كه باز مي شود، آن را به System Start تغيير وضعيت دهيد. شما ليستي از برنامه ها را مشاهده مي كنيد كه به صورت اتوماتيك اجرا مي شوند. با حذف علامت تيك، مانع از اين مي شويد كه استفاده و راه اندازي اين برنامه در استارت مجدد، دوباره اجرا شود. در مواجهه با برنامه هاي سر سخت، فقط دستور پر قدرت خاتمه مي تواند آنها را ببندد. به همين دليل، Registry Editor را استارت كنيد و فرمان زير را اجرا كنيد:
HKEY-CURRENT-USER\Control Panel\Desktop
سپس پارامتر “Wait-To Kill APP Timeout” را در نيمه راست پنجره انتخاب كنيد و مقدار تنظيم استاندارد را از 20000 ميلي ثانيه (20ثانيه) به 200 ميلي ثانيه (2ثانيه) تغيير دهيد. پايان يافتن اين زمان، به پارامتر “Auto End Task” بستگي دارد كه آيا Application به صورت اتوماتيك پايان مي پذيرد، يا تازه پس از سؤال توسط كاربر Auto End Task به طور استاندارد مقدار صفر را دارد. اين بدان معني است كه ويندوز XP منتظر پايان Application مي ماند و اگر ممكن نباشد، پيغام خطا مي دهد. اگر مقدار روي 1 قرار گرفته باشد، ويندوز XP بلافاصله همه Application هايي را كه بي اثرند، به طور اتوماتيك مي بندد.
اگر در كامپيوتر خود از كارت گرافيكي با اين نوشتة روي تراشه nVIDIA استفاده مي كنيد (كارتهاي gForce ، TNT ، MX ، Ti) ، اين امكان وجود دارد كه بكارگيري " Nvidia Driver Helper Service " سبب كُند كار كردن شود. در قسمت Control Panel ، آيكون Administrative Tools را باز و بعد Services را انتخاب كنيد. سپس
“Nvidia Driver Helper Service” را جستجو كنيد و روي آن 2 بار كليك كنيد و از درون پنجره اي كه باز مي شود، General را انتخاب كرده و در قسمت Startup Type ، گزينه Disable را انتخاب كنيد.
گاهي پس از نصب ويندوز XP ، كامپيوتر به صورت اتوماتيك خاموش نمي شود. به عبارت ديگر عمل Shutdown انجام نمي پذيرد. در اينجا ضمن بيان علل اين مشكل، راه حلهاي مناسبي نيز براي رفع آن ذكر مي شود.
پس از اينكه ويندوز XP را با موفقيت نصب كرديد، متوجه مي شويد كه فرمان Shutdown به طور اتوماتيك عمل نمي كند. در حالي كه در سيستم عامل هاي قبلي مانند Win 98 ، 2000 و Me بدون مشكل كار مي كرد.
اين اشكال حتي شديد تر هم مي تواند بروز كند. به اين شكل كه ويندوز هنگام Shutdown ، به اصطلاح Hang مي كند. سپس پيام
"saving your setting" بر روي صفحه مانيتور نمايان مي شود و پس از آن ديگر هيچ عكس العملي را مشاهده نمي كنيد. كامپيوتر از حركت باز مي ايستد و مكان نما بدون توقف، طوري كه انگار به صفحه مانيتور چسبيده شده باشد، بي حركت مي ماند.
كسي كه اين مشكلات را نشناسد، Shutdown بي نهايت آهسته كامپيوتر پس از نصب ويندوز XP، او را سريع عصباني مي كند. اگر شما هنگام Shutdown كامپيوتر خود دچار مشكل شديد، در زير پيشنهاد و راه حل مناسب را خواهيد يافت.
صفحه تبليغي ميكروسافت كه در ابتداي بالا آمدن سيستم پديدار مي شود، مي تواند اولين اشكال از جانب ميكروسافت باشد و سبب بروز اين مشكل شود. اين مشكل تحت شرايط مشخصي ظاهر مي شود و به عنوان حل مستقيم مشكل، بايد با تيم پشتيباني شركت ميكروسافت تماس گرفت.
به عنوان راهكار دوم، اگر صفحه تبليغ ميكروسافت را غير فعال كنيد، امكان دارد كه اين مشكل حل شود. براي غير فعال كردن اين صفحه، از طريق منوي Start، قسمت Control Panel را باز كنيد و در آنجا دو بار روي آيكون Users & Password كليك كنيد. در درون پنجره اي كه باز مي شود، قسمت "تغيير نوع صفحه كاربر" را انتخاب كنيد. در صفحه بعدي، كليك Use Welcome Page را از بين ببريد. به واسطه كليك روي قسمت Option Save، تنظيمات و تغييرات ضبط مي شوند و شما هنگام ظاهر شدن مجدد صفحه تبليغ، آگهي كلاسيك و قديمي Windows 2000 را مشاهده مي كنيد.
سخت افزارهاي اضافه شده به سيستم نيز مي توانند مشكل آفرين باشند. كارت صدا و كارتهاي گرافيك با تراشه Kyro از اين دسته هستند.

مشكل كارت صدا

اگر كارت صدايي از نوع Sound Blaster Live! /Value/5.1 در كامپيوتر خود نصب كرده ايد، امكان دارد كه اين مشكل براي شما به وجود بيايد. قبل از اينكه سيستم هنگام Shutdown بايستد، براي مدت زماني طولاني هيچ اتفاقي نمي افتد و يا اينكه شما پيغامي را تحت اين عنوان " Devldr.exe پايان يافت،" دريافت مي كنيد.
در اين حالت، راه حلهاي مختلفي وجود دارد. به عنوان اولين راه حل، جديدترين درايور كارت صدا را از سايت پشتيباني شركت سازنده آن كارت صدا تهيه كنيد. اغلب اوقات، مشكل بدين ترتيب رفع مي شود. علت اصلي بروز اين مشكل، تداخل با فايل Devldr.exe است كه اين فايل مورد استفاده “LiveWar” واقع مي شود. جديدترين نسخه اين نرم افزار را مستقيماً از سايت www.liveService.com روي كامپيوتر خود نصب كنيد. سرانجام مي توانيد فايل Devldr.exe را در " Modus ايمن شده " به واسطه تغيير نام از كار بيندازيد. براي اين منظور، پس از تست اتوماتيك كامپيوتر، كليد F8 را فشار دهيد و از منوي
"Option Modus ايمن شده" را انتخاب كنيد. پس از مرحله بالا آمدن سيستم (Boot)، پنجره Windows Explorer را باز كنيد و در فهرست،../Windows/System32 فايل Devldr.exe را جستجو كنيد. سپس اين فايل را به اسم ديگري مانند Devldr.ex1 تغيير نام دهيد. پس از انجام مرحله Reboot عادي، قاعدتاً هيچ گونه مشكلي نبايد پديدار شود.

سخت افزار :

يكي ديگر از مواردي كه مي تواند مشكل ساز باشد، سخت افزاري است كه با ويندوز XP سازگار نيست، يا به عنوان سخت افزار سازگار با سيستم شناخته نمي شود. به عنوان مثال، مادر بردهاي Asus P2BF و Gigabyte GA6BX-C براساس قابليت ACPI طراحي نشده اند و اين كاركرد ACPI در روند Setup ويندوز XP تعريف و ايجاد نمي شود. اين موضوع در مورد مادر بردهاي با تاريخهاي قديمي صدق مي كند و ACPI را يا اصلاً پشتيباني نمي كند يا اين كار را به صورت ناقص انجام مي دهد.
اگر از كارتهاي گرافيك با نوشته II Kyro روي تراشه آن، استفاده مي كنيد و ناگهان شاهد به هم ريختن Windows XP مي شويد، به احتمال زياد مشكل درايور داريد. از سايت PowerVR Technologies ، جديدترين درايور را Download كرده و آن را روي كامپيوتر خود نصب كنيد. اين كار بايد در حل مشكل به شما كمك كند.
يكي ديگر از منابع بروز اين مشكل، اتصال يا پورت USB كامپيوتر است. از طريق Control Panel/System/Hardware ، قسمت Device Manager را باز كنيد و روي علامت بعلاوه (+) كه در سمت چپ
“Controllers – USB” قرار دارد، كليك كنيد. اگر در اينجا به دو شاخه ورودي برخورد كرديد، مثلاً دو تا “ USB Root Hub” ، آن وقت با كليد سمت راست ماوس روي دومين ورودي ( پاييني ) كليك كنيد و از منوي Context گزينه disabled ( غيرفعال ) را انتخاب كنيد. براي حالتي كه در كامپيوتر 4 اتصال USB وجود دارد، سومين مجراي ورودي “ USB Root Hub” را جستجو كنيد و آن را غيرفعال كنيد. اگر در يك Device عبارت “higher Universal Serial Bus Controllers” يا VIA Rev 5 دو بار يا سه بار ظاهر شد، همين مراحل را انجام دهيد.
با برنامه هايي چون Litestep , Talisma , NextStart ميتوانيد interface ويندوز خود را تغيير دهيد:
وقتي Explorer را با يك shell جديد جايگزين ميكنيد يك Interface جديد براي كار با ويندوز ايجاد نموديه ايد.Shell هاي متنوع ، شكل هاي متفاوتي به desktop شما ميدهند.منظور از shell همان Interface ويندوز است.Listestep محيط سيستم عامل شما را شبيه به محيط لينوكس ميكند.با NextStart ميتوانيد منو هاي دلخواه خود را بسازيد.پس از نصب هر كدام از نرم افزار هاي مذكور، مستندات آن را مطالعه كنيد تا بدانيد چگونه بايد آنرا از ويندوز خود حذف نماييد.اين برنامه ها Shell پيش فرض را به خود اختصاص ميدهند.و اين عمل با تغيير خطي در فايل System.ini انجام ميپذيرد.دقت كنيد قبل از حذف اين گونه برنامه ها ، Shell پيش فرض سيستم را انتخاب كنيد چرا كه ممكن است پيغام خطايي مبني بر نصب مجدد ويندوز دريافت كنيد و اين بخاطر آنست كه ويندوز به دنبال Shell قديمي خود ميگردد ولي آنرا نمي يابد!در اين حالت بايد ديسك Start-up را گذاشته و عمليات زير را انجام دهيد :
- ابتدا از ديسك Start-up دستگاه را بوت نمايد وگزينه Start computer without CD-ROM Support را انتخاب نموده و منتظر شويد تا خط فرمان A:> ظاهر شود.
- edit C:\windows\system.ini را تايپ نموده و Enter را بزنيد. محيط edit براي System.ini باز شده خطي را كه با shell=’ ‘ شروع مي‌شود بيابيد.
- اين خط را به Shells explorer.exe تغيير دهيد. File و سپس Save را انتخاب و به دنبال آن File سپس Exit را برگزينيد. ويندوز خود را restart نماييد.
Serenade يك shell فشرده جايگزين براي ويندوز است. اين نرم افزار با محيط كاملاً جديدي جايگزين desktop ويندوز مي‌شود و در ضمن منابع كمتري را از نظر حافظه، پروسسور، و فضاي هارد نسبت به ويندوز استفاده مي‌كند.
با دوبار كليك بر روي S5 (كه البته پس از Unzip نمودن فايل S5 alpha3 آيكون آنرا خواهيد ديد) اين برنامه اجرا مي‌شود. Wallpaper background مثل ويندوز بوده و برنامه‌هاي كاربردي در سمت چپ بالاي صفحه قرار دارند. تمامي فولدرها و applicationها در آن باز هستند. نام فولدرها نمايش داده نمي‌شود.ميتوانيد برنامه را با راست كليك و انتخاب گزينه Close ببنديد!
همچنين برنامه هاي ديگري وجد دارند كه ميتوانيد از Interface ويندوز به آنها سوييچ كنيد، در حالي كه هنوز ازمنوهاي ويندوز استفاده ميكنيد.به عبارت ديگرExplorer shell را تغيير نميدهد بلكه ظاهر آن را تغيير ميدهيد.از جمله اين برنامه ها EFX , Chroma , WindowsBlinds هستند.
EFX برنامه كوچك و 90 كللوبايتي است كه بر روي ويندوز هاي 95 و 98 و NT نصب مي شود و با 5 سطح مختلف وجود دارد و مي توانيد از Skinz شكل هاي مختلفي را دانلود كنيد.
Chroma داراي skinهاي متفاوتي است كه برخي از آنها بسيار خوب هستند. جدا از NT بر روي تمامي نسخه‌هاي ويندوز اجرا مي‌شود.
WindowBlinds كه با تمام نسخه هاي ويندوز كار ميكند و چنانچه سرعت كامپيوتر شما نيز كم باشد . به سرعت اجرا شده و كار ميكند.


امنيت را افزايش دهيد :

كشف جديد ضعف امنيتي در برنامه هاي بازي مايكروسافت، به هكرها امكان مي دهد تا كامپيوتر شما را كنترل كنند. توجه به امنيت كامپيوتر را سر لوحه برنامه هاي خود قرار دهيد. براي رفع اين مشكل بايد از طريق سايت Microsoft’s Explanation و Download كردن يك برنامه اقدام كنيد. اين برنامه براي سيستمهاي ويندوز XP، ME و 98 مناسب است. براي اطمينان كامل، بايد در طول سال مواظب باشيد. در مورد جديدترين ويروسها آگاه باشيد و با استفاده از نرم افزارهاي مختلف از كامپيوتر خود حفاظت كنيد.

جلوگيري از آگهي ها :

در سال 2002 كار بران رايانه از دست Adware كه يك نوع نرم افزار آگهي مي باشد، خسته شده بودند. معمولاً Adware به صورت نرم افزار مقيم در قسمتي از حافظه كامپيوتر جايگزين مي شود و كارش اين است كه بدون رضايت شما يا سايت مورد استفاده، Link هاي آگهي را روي صفحات اينترنتي ظاهر مي كند. بهترين راه جلوگيري از ورود Adware به رايانه، دقت كردن در Download نرم افزارها است. براي اين منظور مي توان از سايت Scumware.com استفاده نمود. اين سايت مي تواند مشخص كند كه چنين نرم افزارهايي در كامپيوتر شما وجود دارند يا خير.
كنترل آگهي ها .پنجره هاي آگهي ها مانند علفهاي هرز در اينترنت ظاهر مي شوند .نرم افزارهاي Ad Subtract Pro و Zone Alarm Pro مي توانند پنجره آگهي هاي ناخواسته را غربال كنند. همچنین toolbar جديد و کم حجم google که نصب آن را به خاطر مزايای فراوان به تمام کاربران عزيز توضيه می کنم .
به دليل اين كه بيشتر پنجره هاي آگهي ها با استفاده از JavaScript ساخته شده اند، مي توان با غيرفعال كردن JavaScript Support از ظاهر شدن آنها جلوگيري كنيد. در Netscape Navigator بخش Edit و بعد Preferences را انتخاب كنيد. در بخش Advanced علامت Enable Java Script را حذف كرده و كليد Ok را كليك نماييد.
در Internet Explorer 5.X ، بخش Tools و بعد Internet Options را انتخاب كنيد. بعد به ترتيب Internet Zone , Security tab و Custom Level را انتخاب كنيد. در بخش Settings به دنبال Active Scripting گشته و آن را غيرفعال كرده و بعد Ok را كليك كنيد.
ويندوز را وارسي كنيد
اگر جديداً يك رايانه يا متعلقات مربوطه يا حتي نرم افزار جديد گرفته ايد، شايد وقت آن باشد تا رايانه خود را وارسي كنيد. هميشه قبل از اين كه از برنامه اي جديد يا متعلقات جديد استفاده كنيد، رايانه خود را آزمايش كنيد و مطمئن شويد كه ويندوز سالم است. براي مثال وارسي كنيد كه رايانه شما Driver هاي مناسب را داشته باشد.
اول بايد از برنامه Windows Update استفاده كنيد تا به طور خودكار ويندوز XP، Me يا 98 را وارسي كند. اين برنامه در فهرست Tools است.
در ضمن مي توانيد از Homepage سايت توليدكنندگان نرم افزارتان استفاده كنيد. براي Driver ها مي توانيد از سايت pcworld بخش Driver Update استفاده كنيد.
قدرت رايانه خود را افزايش دهيد :
اگر رايانه شما قديمي است و به دنبال خريدن رايانه جديد نيستيد، بعضي از سخت افزارها مي توانند سيستم قديمي شما را، با هزينه اندكي، پر قدرت تر كنند

حذف كردن فايلهاي اضافي :

كامپيوتر، فايلهاي زيادي در هنگام Backup خودكار و ترميم هارد ديسك توليد مي كند كه استفاده اي ندارند و حجم زيادي را اشغال مي كنند. اين فايلها با پسوندهاي “ Bak” يا “ Chk” بوده و بايد حذف شوند.
در واقع خيلي از فايلهاي بي استفاده در كامپيوتر وجود دارند كه در طول زمان تعداد اين فايلها زياد شده و قدرت يك رايانه سريع را به سطح رايانه هاي 286 تنزل مي دهند.
برنامه هايي مانند Real One Player طوري تنظيم شده اند كه دائماً در اينترنت به دنبال Update كردن نرم افزار خود هستند. شما خودتان مي توانيد به دنبال Update بگرديد و نيازي به چنين برنامه هايي در حافظه نداريد. براي اين منظور به فهرست Start و Run برويد و كلمه Msconfig را تايپ كنيد. سپس كليد ok را فشار دهيد تا يك فهرست اطلاعاتي Start-up ظاهر شود. در اين بخش مي توانيد برنامه هايي كه با هر بار بالا آمدن سيستم (boot) فعال مي شوند را مشخص كرده و سپس هر برنامه اي را كه بخواهيد غير فعال نماييد.

بايگانی وبلاگ