عکس - حسین شریعتمداری در لباس خاخام های یهودی !

کا گ ب مخفف چه سازمانی است ؟


کا گ ‌ب

کا گ ‌ب (فارسی:کِی‌جی‌بی ، روسی КГБ و انگلیسی: KGB) مخفف نام اداره اطلاعات و امنیت اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

نام کامل کا گ ب، به زبان روسی Комите́т Госуда́рственной Безопа́сности به معنای کمیته امنیت دولتی است.

کا گ ب در سال 1953 از ادغام وزارت امنیت دولتی و وزارت امور داخلی پس از مرگ ژوزف استالین رهبر وقت شوروی تشکیل شد.

کا گ ب یک نام کلی برای فعالیتهای سرویس اطلاعات شوروی سابق، پلیس مخفی آن کشور و آژانس اطلاعاتی (جاسوسی) شوروی بود که با پیوستن "م ک و د" سازمان اطلااعات داخلی شوروی به "م و د" سازمان اطلاعات وزارت کشور شوروی به سال ۱۹۵۴ تاسیس شد در فاصله سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۹۱ (زمان سقوط شوروی) فعالیت داشت.

بدنبال فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ کا گ ب جای خود را به اف اس بی (سرویس ضدجاسوسی روسیه) داد، منتقدان عقیده دارند که این تغییر تنها در نام این سرویس است و کا گ ب همچنان به فعالیتهای پشت پرده خود ادامه میدهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور سابق و نخست وزیر فعلی روسیه از اعضای پیشین کا گ ب بوده‌است .


اعدام روزنامه نگاران و آلت جرم شان !





چگونه خامنه ای کمک 5 میلیارد دلاری به بشار اسد کرد ؟




کاریکاتور - سوء قصد به شیشه عمر احمدی نژاد !




کاریکاتور – مصباح یزدی و آشغال نظام !



آقای خامنه ای مهربان ترین پدر برای ملت ایران است !


با این تقسیم کاری که این روزها اصلاح طلبان در بین خودشان کرده اند تا به جمهوری اسلامی و خامنه ای مشروعیتی دوباره ببخشند باید منتظر باشیم تا فردا یکی دیگر از این آقایان و خانوم های اصلاح طلب بیاید و بگوید که مثلا " آقای خامنه ای مهربان ترین پدر برای ملت ایران است " و یا " پدری مهربان تر از آقای خامنه ای برای ملت ایران سراغ ندارم " و امثالهم .

لزومی ندارد که ما کارشناس مسائل سیاسی و نظریه بازی ها و منطق فازی و ... باشیم تا بتوانیم این پازل سیاسی را حل کنیم . فقط کافیست این جملات اصلاح طلبان را در کنار هم بگذارید تا به رابطه علت و معلولی آن پی ببرید و متوجه شوید که این یک پروژه سازماندهی شده است و نه یک پروسه بدون هدف و برنامه :

عطا الله مهاجرانی : حتی یک نقطه خاکستری (تاریک) در زندگی اقتصادی آیت الله خامنه ای وجود ندارد.

محمد خاتمی : اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود، و ملت هم بر ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می گذرد.

هاشمی رفسنجانی : آقای خامنه‌ای بهترین گزینه برای جایگاه ولایت فقیه است ، بدیلی برای نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه و آیت الله خامنه ای وجود ندارد .

ابراهیم نبوی : در ایران فردی معتدل تر از آیت الله خامنه ای نمیتوان یافت .

و سخنانی مشابه موارد بالا توسط سایر اصلاح طلبان .

البته در چند ماه آینده از این دست سخنان را بکرات خواهید شنید چراکه اصلاح طلبان هم شاخه ای از درخت جمهوری اسلامی هستند که باید هر از چندگاهی خودشان را حرص کنند تا بتوانند از شیره این درخت تغذیه نمایند و گرنه توسط باغبانان نظام از بن اره خواهند شد .


کاریکاتور – سرانجام دخالت جمهوری اسلامی در سرکوب انقلابیون سوری





کنفرانس های جمهوری اسلامی ، بهترین مکان برای خوابیدن




عکس - تفاوت چاقوی روسی با چاقوی سوئیسی !




کارتون - مجازات جنایتکاران کهریزک به سبک سید علی خامنه ای !





کارتون - سرنوشت علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد




سردار جان ، بزار اون … قبلی از گلوت بره پائین بعدا بیا دوباره مردم رو تهدید کن !


سردار احمدی مقدم – فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی - در اظهاراتی جدید فرمودند که نیروی انتظامی با روزه خواران بشدت برخورد خواهد کرد .

سوال من از ایشان و اون سردار رادان پدر صلواتی این است که شماها هنوز توی طرح جمع آوری دیش ماهواره ، مبارزه با سگ گردانی ، مقابله با بد حجابی و دستگیری شیطان پرستان و برخورد با رپر های زیر زمینی و جمع آوری مشروب سازان و مشروب فروشان و غیره مثل … توی گل گیر کردید و اون وقت میخواید یک طرح جدید دیگه … خوری راه بیاندازید ؟ بابا جون بزارید اون … قبلی از گلوتون بره پائین بعد بیاید مردم رو تهدید کنید که اگه شما روزه خواری کنید ما هم… خوری میکنیم !

بقول دوستان ، مملکته داریما !


شعر - گشت ارشاد !


امر به معروف خدا می کنم.......... وظیفه خویش ادا می کنم
تخصصم کنترل خواهران..........بهر رضایت خدا می کنم
گوشه ای از رمز و رموزم کنون..........فاش به خاطر شما می کنم
خواهر٬ اگر چادری و زشت بود .......... به حالت خویش ٬ رها می کنم
خوش بر و رو ٬ لیک ولی چادری ..........مال حلال است٬ صفا می کنم
مقنعه ای٬ زشت و یا خوشگل است..........خوشگلو از زشت سوا می کنم
زشت اگر٬حاجت ارشاد نیست..........خوشگلا رو جای به جا می کنم
مانتویی و روسری و بدحجاب..........جنس خراب است ٬جدا می کنم
جنس لطیف است به دام بسیج..........نگاه کن ٬ ببین چها می کنم
کنترل و کنترل و کنترل ..........به سر٬ به تن ٬ به دست و پا می کنم
روسری و زلف برون ریخته..........کمی به صورتش نگا می کنم
قلوه لب٬ چشم خمارش ببین..........وه چه قشنگ است٬ صفا می کنم
سینه برجسته زیباش را.......... استغفرالله ! که حیا می کنم!
گشاده گی و تنگی دامنش..........با نظر پاک نگا می کنم
گود کمر ٬ فربهی باسنش..........سنگر خصم است٬ گرا می کنم
چکمه نباشد به تبرج شبیه ..........کمی نگاه به ساق پا می کنم
ناخن پا ٬ ناخن دستش ببین ..........اگر که لاک است حنا می کنم
بعد ورانداز قد وقامتش..........خواهرک خویش صدا می کنم
تا نشوم غرق گنه من ٬ نگاه .......... گه به زمین٬ گه به هوا می کنم
«امر به معروف » کنم اندکی .......... «نهی ز منکر» کمی اجرا کنم
چه لعبتی چه نارنین دختری .......... توی دلم خدا خدا می کنم
تا نرمد ٬ نرم شود همچو موم .......... دست به درگاه خدا می کنم
رفته ز کف طاقت و تدبیر من .......... طاقت و تدبیر رها می کنم
گویمش ای یار ز دستم مرنج..........وظیفه خویش ادا می کنم
کم کمکی باسخن الکن ام..........الف ب ی عشق٬ هجا می کنم
چون که بیفزود کمی جراتم..........صحبت از عشق و و فا می کنم
وای که شد معصیت من فزون..........فکر هوس فکر هوا می کنم
توبه بیا تا «بکنم» من تو را.......... «خویش» ندانم که چرا می کنم
توبه تویی پاسخ هر معصیت..........بهر «خدا» توبه تو را می کنم
گفته به من دختر ایران به خشم:.......... «مزاحمت چرا روا می کنم»
گفته که :«من خواهر تو نیستم..........راست بگو اگر خطا می کنم»
«نهی ز منکرات » خواهرت کن.......... کجا تو دیدی که زنا می کنم؟
«امر به معروف» بکن مادرت..........شرم ز باور شما می کنم
گفته به من دختر ایران : «عمو !» .......... «گم بتمرگ٬ من چه خطا می کنم؟»
هست مرا قدرت تشخیص من .......... گر که خطا یا که روا می کنم
« گیر نده » ٬ «خفه بمیر » ور نه من .......... «چوب به آستین شما می کنم»



عکس هایی از زنده یاد محمد مختاری



کلیک روی هر عکس برای دیدن سایز بزرگتر


























کاریکاتور – سیعد مرتضوی از اتهام تجاوز به زندانیان کهریزک تبرئه میشود !



کارتون - مسیر اصلاحات و بازگشت به دوران طلائی امام !





اصول هیپنوتیزم


مقاله زير آموزش ساده ترين نوع خود هيپنوتيزم به عنوان Relaxation ، مقدمه اي براي کنترل ذهن ، راز اصلي تمرکز قوا و حذف تنشهاي غير ضروري و زيانبار بدن است .

مراحل يازده گانه:

1>شروع خواب مصنوعي> مکاني ساکت و دنج پيدا کنيد ، آرام روي صندلي اي راحت بنشينيد و يا در جايي نرم دراز بکشيد (گذاشتن موسيقي اي آرام يا صداي طبيعت مي تواند کيفيت کار را بهتر کند). سپس چشمها را بسته و از 10 تا 1 به صورت معکوس بشماريد به طوريکه شماره ها يک در ميان با دم و بازدم تنظيم شوند ، مثلا با شماره 10 ،نفسي عميق بکشيد و 15 ثانيه نگهداريد سپس با شماره 9 بيرون دهيد و همينطور الي آخر. . . در ضمن تصور کنيد لحظه به لحظه و با هر شماره بدن شما سنگينتر مي شود.

2>رها سازي پاها> ابتدا پاي راست خود را از انگشتانش تا کمر(يا تا زانو)در ذهن مجسم کنيد . آن را احساس کنيد و در ذهن خود تصور کنيد که تمام اجزاي آن مثل خمير شل ، گرم و سنگين شود ؛ سنگين سنگين ،اين کلمه را 5 بار تکرار کنيد ؛ وارد جزئيات شويد و سعي کنيد به ترتيب عمل کنيد يعني به خود القا کنيد که پاي راستتان تا کمر از نوک انگشتان ، پاشنه پا ، کف پا، ساق پا، ران و... همه و همه شل ، سنگين و گرم شده اند بعد همينطور پاي چپ(براي اينکار مي توانيد در ذهن خود 5 بار به پاهايتان دستور بدهيد که آرام سنگين و گرم شو و بگوييد لحظه به لحظه پاهايم گرمتر و سنگينتر و شل تر مي شوند . احساس سه کلمهً گرم ، سنگين و شل را مدام در ذهن خود تکرار کنيد .)

3>رها سازي تنه> يک نفس نيمه عميق و آرام بکشيد و همه بدنتان را رها کنيد.حالا عضلات شکم ، سينه ، سرسينه ها و پهلوها را رها کنيد ؛ تصور کنيد تمام قسمتهاي بدنتان شل شده اند لذا اين قسمتها را ، راحت ، آسوده ، شل ، سنگين و گرم شده باور کنيد ، مي توانيد 5 بار ذهني بگوييد از کمر تا کتفم شل و سنگين شده و لحظه به لحظه گرمتر و شل تر و روانتر مي شود .(به تصوير کشيدن اجزاء بدن در ذهن به صورت ماده اي مثل خمير يا هر ماده اي که در حال وارفتن و روان شدن باشد بسيار کمکتان مي کند)

4>رها سازي دستها> منظور ، قسمت مچ دست تا انگشتان مي باشد ؛ پس ابتدا دست راست و سپس چپ خود را رها و شل کنيد ،دقيقا مانند مراحل قبل ؛يعني تصورکنيد تمام اجزاي دست مورد نظر شل و سنگين شده .بهتر است از نوک انگشتان شروع کنيد و 5 بار به خود بگوييد دست چپم شل و سنگين شده است ،آرام و رها .

5>رها سازي کتفها و بازوها> کتفها و بازوهايتان را شل ، سنگين و بدون هيچ انقباضي قرار دهيد (همانطور که با اعضاي قبلي رفتار کرديد) ، مي توانيد تصور کنيد همينطور که بازوهاي شما سنگين، شل و گرم مي شوند به تدريج مثل خميري نرم ، روان به سوي پاهايتان در جريان است .

6>رها سازي سر> حال نوبت عضلات گردن ، فک ، چانه ، صورت ، لبها ، گونه ها ، پيشاني ، گوشها ، ماهيچه هاي زير چشم و موها رسيده است .تصور کنيد اختيار اين قسمتها دست شما نيست و همه شان شل ، گرم ، سنگين و مايع شده اند ؛ رهايشان کنيد و در ذهن ببينيد صورتتان آرام و آسوده شل شده است .

7>چسباندن پلکها> اکنون تصور کنيد پلکهايتان شديداً به هم چسبيده اند ، يعني تصور کنيد آنها را با قويترين چسب دنيا به هم چسبانده اند و شما در ذهن خود مجسم کنيد که نمي توانيد چشمهايتانرا باز کنيد آرام آرام عضلات صورت را شل کرده و رهايشان کنيد .

8>پاکسازي آلودگيها> در اين مرحله در ذهن و خيال خود تصور کنيد هوايي زلال و شفاف (ترجيحا قابل رويت) به درون ريه هايتان مي فرستيد به طوريکه اين هوا علاوه بر ريه ها ، به تمام سلولها و اتمهاي اجزاي ديگربدن نيز وارد شده و همه عضلات داخلي و ماهيچه ها و مغزتان را پاک پاک پاک ، صاف و زلال و شفاف مي کند و به همين دليل هواي وارد شده سياه رنگ مي شود ؛ پس در بازدم ، آن رنگ سياه که در واقع بيماريها ، نقطه ضعفها ، ناراحتي ها و مشکلاتتان است بيرون مي رود . اين تنفس شامل دم پاک و بازدم سياه رنگ را مرتب تکرار کنيد و تصور کنيد که با بيرون رفتن تنشها و بيماريها به صورت دود سياه ، لحظه به لحظه شادابتر و سرحالتر مي شويد و رفته رفته رنگ سِاه بازدمها نيز کمتر مي شود تا آنجا که هم دم و هم بازدمتان زلال و شفاف و پاک مي شوند و در واقع تمام سلولهاي بدنتان را پاک و تميز و جوانتر شده مي بينيد .

9>افزايش کيفيت آرامش> تصور کنيد کنار دريا در ساحلي بسيار زيبا يا کنار رودخانه اي جنگلي يا در باغي سرسبز و آرام يا روي تشکي نرم و لطيف يا قايقي راحت در وسط اقيانوسي آرام زير گرماي مطلوب خورشيد ونسيم خنک پرطراوتي(و خلاصه هر مکان و فضاي آرامشبخشي که بودن در آنجا را دوست داريد )دراز کشيده ايد ؛ احساس کنيد که نسيم دريا يا صداي آب شما را آرام و آرامتر مي کند ، خورشيد به صورت حرارتي مطبوع بر شما مي تابد و بدنتان را نوازش و گرم مي کند . حالا در ذهن بگوييد لحظه به لحظه آرامتر مي شوم ، دستهايم ، پاهايم ،کمرم ،سينه ام ،شکمم ،عضلات صورتم همه سنگين و سنگين تر مي شوند .دست چپم ، سنگين شده سنگين سنگين ، دست راستم شل و آرام شده سنگين سنگين ، گرم گرم ؛ هر نفسي که مي کشم مشکلات ، تنشها ،بيماريها و انقباضها از بدنم حذف ميشود و من آرام و راحتم ، پاهايم ، سينه ام و سرم سنگين و گرمند ، من راحتم من آرامم . در اوج نشاط وآرامش ، آسوده و راحت ، رها و آزاد و شاد و اميدوار .(دقت کنيد که تکرار اين کلمات و تصور کردن دوباره اجزاي بدن به صورتي آرام در افزايش کيفت آرامش شما بسيار مهم است).

10>تلقين خواسته ها> اين مرحله ، مرحله تلقين دقيقتر آمال است ؛ هر چه مي خواهيد و هر آرزوئي که داريد به صورت جمله اي کوتاه در ذهن خود بيان کنيد مثلا بگوئيد من هر لحظه به لحظه و روز به روز از هر لحاظ بهتر مي شوم يا من در درسها يا کارم موفق هستم ،يا من ثروتمندم ،يا من سالمم . حتما اين جملات را به زبان حال (نه اينکه از اين به بعد مي خواهم باشم)و با ساختاري مثبت بيان کنيد (ا زکلمات منفي و کلمه نه خودداري کنيد) . جملات را چندين بار تکرار کنيد و تصور کنيد که به هدف خود رسيده ايد .دوستان را ببينيد که برايتان شادماني مي کنند ، صداها را بشنويد که به شما تبريک مي گويند ، افراد و دوستان شما را در بغل کرده مي بوسند و موفقيتتان را تبريک ميگويند ، احساس بسيار بسيار خوبي داريد .خوش به حالتان.

11>بيدار شدن از خواب مصنوعي> آرام آرام از 1 تا 10 بشماريد ، با هر شماره تنفس را تندتر کنيد کوتاه و سريع ، و به خود بگوييد وقتي به 10 رسيدم چشمهايم را باز مي کنم ، شاداب و سر حالم ، کاملا با نشاط و سرحال ، خوشحال و پر انرژي . انگشتان پاي راست را تکان بدهيد ، آنگاه انگشتان پاي چپ ،ساق پاي راست و ساق پاي چپ ؛رانها را به حرکت درآوريد ؛ پاها را بالا بياوريد ؛ دستهايتان را تکان دهيد ؛ گردنتان و عضلات صورت را منقبض کنيد ، تکان بخوريد ، شاد و سر حال چشمها را باز کنيد و بعد از 30 ثانيه بنشينيد با اين عمل شما امواج آلفا مغز خود را فعال مي کنيد .( تذکر مهم اينکه در مرحله 11 حتما با تلقين معکوس ، حالت سنگيني و کرختي بدنتان را حذف کنيد مثلا بگوييد پاي چپم سبک شده ، دمايش عاليست و راحتم ، همچنين حتما تلقين کنيد من بعد از بيداري شاد و سرحال و پر انرژي مي شوم ، تمام اعضاي بدنم در حالت عادي راحتتر و پر انرژي اند.)

نکاتي بيشتر:

> تقسيم کردن بدن به اجزاي بيشتربدين منظور است که عمل تن آرامي به آساني امکانپذير شود .زيرا مغز فرمانهاي جزئي را سريعتر از فرمانهاي کلي به اجرا مي گذارد . پس بدن خود را قسمت به قسمت شل کنيد تا به مرحله مفيد و موثر تن آرامي برسيد.

> مثالها ، ترتيب و جملاتي که در اين مراحل آورده شده بود بي شک ثابت نيستند ؛ بخصوص در مراحل 8 ،9 و 10 تا آنجا که مي توانيد قوه تخيلتان را به کار بگيرد .طبيعتا پس از انجام يکي دو بار مي توانيد متناسب سيستم روحي ، جسمي و نيازهاي خود آنها را تغيير دهيد و سعي کنيد تمام مراحل را براي خود سفارشي(Customize)کنيد .

> با توجه به تکنيکهاي NAC (علم تداعي عصبي شرطي ) در ابتداي مرحله 11 که شروع به برگشت به حالت عادي مي کنيد در ذهن خود تصور کنيد مثلا دست چپتان را مشت کرده ايد . بعدها در مواقع ضروري ، هر وقت و هر جا ، در جمع ، ماشين و محيطي شلوغ يا پرتنش که شما اين کار يعني مشت کردن دست چپتان را انجام دهيد و چشمهايتان را ببنديد ، بلافاصله احساس آرامش مي کنيد و امواج آلفا ، مغز شما را شاد مي کنند.

> در ضمن ذکر اين نکته نيز لازم است که منظور از گفتن فلان جمله در مراحل مذکور آن نيست که آنها را به زبان بياوريد بلکه بايد طوري بيان و احساس شود که کل وجود شما جملات مورد نظر را فرياد کند.

> مي توانيد جملات مورد نظر را با تنظيم زمانبندي مناسب ،همراه موسيقي اي ملايم بر روي يک نوار کاست ذخيره کرده و از آن در حين انجام دادن مراحل استفاده کنيد .

> مسلما رفتن به حالت Relaxation و اعمال مشابه براي عوض کردن اجتماع يا آدمهاي اطرافتان نيست بلکه روشي است تا شما را با روحتان آشتي دهد و قدرتهاي نامتناهي اي که خداوند متعال در اختيارتان قرار داده را به کنترل شما درآورد تا بوسيله آنها بتوانيد در برابر محيط ، موقعيتها ، فرصتها و افراد پيرامونتان بهترين تصميم و عکس العمل را به کا بنديد ...

Farewell

ديدن آرامش و شادي ديگران هميشه براي من انرژي بخش است . لذا با آرزوي رها شدن همه انسانها از بندها و زنجيرهايي که در واقع خود به جسم و روح خود کشيده اند شما را به يگانه منبع بي نهايت انرژي ، ايزد بزرگ ، مي سپارم... تا خود نخواهيد هيچ تغييري رخ نمي دهد ... اميدوارم در نهايت آرامش و اطمينان باشيد درحالي که سرشار از انرژي ، نشاط و اشتياق هستيد...


کارتون - رقابت صادق لاریجانی با عزرائیل در گرفتن جان مردم



کارتون – نقض نظریه رابطه مغز و حجاب ( مانا نیستانی )





دانلود کتاب در راه سياست - احمد كسروي


50 ترفند مخفی در ویندوز XP , VISTA


در این مقاله 50 نکته و ترفند مخفی ویندوز XP و ویستا را که شامل ایجاد میانبرهایی جهت صرفه جویی در زمان، تکنیک های افزایش کارایی و نکاتی به منظور بهبود نمای ظاهری ویندوز به شما آموزش داده می شود. گرچه این ترفندها موجب بروز مشکل یا وقفه ای در سیستم نخواهند شد اما با این وجود بهتر است پیش از امتحان آن ها از فایل های مهم خود پشتیبان گیری نمائید چرا که همواره احتمال کلیک یک دکمه اشتباه وجود دارد.


1- برای قابلیت Flip3D میانبر بسازید(ویستا)

فشردن و نگهداشتن همزمان دو کلید جهت فعال سازی قابلیت Flip 3D کمی اذیت کننده به نظر می رسد بنابراین بسیار بهتر است آن را از طریق یک میانبر دسکتاپ فعال نمود. برای این کار در نقطه ای خالی از صفحه دسکتاپ ویستا کلیک راست کرده ابتدا گزینه New و سپس Shortcut را انتخاب نمائید. اکنون کافی است عبارت RunDLL 33 DWMApi=105 را تایپ کرده و بر روی Next کلیک کنید. نامی را به میانبر خود اختصاص دهید. در این صورت پس از کلیک بر روی این میانبر می توانید توسط دکمه چرخان ماوس صفحات را جابجا نمائید.


2- بستن اقلام نوار وظیفه به صورت گروهی(XP)

برای اینکه بتوانید در یک مرحله چندین پوشه و برنامه را بر روی آیتم های نوار وظیفه ببندید کافی است هنگام دابل کلیک کردن هر کدام از آیتم ها کلید کنترل را پائین نگه دارید. حال بر روی یکی از اقلام کلیک راست کرده گزینه Select Group را انتخاب کنید.


3- افزایش فضای دیسک با محدود کردن اندازه System Restore (XP)

مشکل کمبود فضای خالی هارد را می توان با محدود کردن فضای استفاده شده توسط System Restore جبران نمود. بدین منظور وارد کنترل پنل شده و بر روی آیکن Systems دابل کلیک کنید. تب System Restore را انتخاب کرده و توسط اسلایدر فضای اختصاص داده شده به آن را تنظیم نمائید. در صورتی که به طور مرتب و کامل از سیستم پشتیبان گیری کنید و نیازی به برنامه System Restore ندارید می توانید در این قسمت آن را غیر فعال کنید.


4- در نوار وظیفه میانبری را به صفحات وب اختصاص دهید(ویستا)

یکی از روش های تسریع بازکردن صفحات وب اختصاص میانبری از آن ها در نوار وظیفه است. برای این کار در ناحیه ای خالی از نوار وظیفه کلیک راست نموده Toolbars را انتخاب و بر روی گزینه Address کلیک کنید. اکنون کافی است در اینجا هر آدرس وب سایتی را که می خواهید تایپ نمائید تا ویندوز آن را در برنامه جستجوگر وب شما باز نماید.


5- برای افزایش فضای دیسک ، سطل آشغال را دور بزنید(XP و ویستا)

چنانچه در هنگام فشردن یا کلیک دکمه Delete کلید کنترل را پائین نگه دارید ویندوز سطل آشغال را دور زده و فضای اشغال شده توسط آن را بازنویسی می کند.


6- جلوگیری از خاموش کردن سیستم تان توسط دیگران(XP)

با ترفندی ساده از طریق صفحه برقراری ارتباط می توانید از خاموش کردن سیستم خود توسط دیگران جلوگیری نمائید. در کنترل پنل به قسمت Administrative Tools رفته گزینه Local Security Policy دابل کلیک کنید. در پنجره ای که ظاهر می شود ابتدا بر روی Local Policies و سپس Security Options دوبار کلیک نمائید. از طریق نوار پیمایش سمت راست صفحه گزینه

"Shutdown:allow system to be shut down without having to logon"

را یافته بر روی آن دوبار کلیک کنید. در نهایت کافی است گزینه Disabled را برای فرمان فوق برگزینید.


7- تغییر نمای ظاهری Side bar (ویستا)

اگر چهره و ظاهر sidebar کمی تکراری شده می توانید شفافیت ابزارچه های آن را تغییر دهید. کافی است بر روی هر کدام از ابزارها کلیک راست کرده با انتخاب Opacity درجه شفافیت آن را تنظیم نمائید.


8- با اختصاص میانبری به داریو در زمان صرفه جویی کنید(XP)

یکی از روش های افزایش سرعت کار در کامپیوتر استفاده از میانبرهاست. مثلاً می توانید یک آیکن اجرای سریع از درایو سی دی یا DVD را به نوار وظیفه اضافه نمائید. کافی است My Computer را باز کرده آیکن CD یا DVD را به ناحیه Quick Lunch نوار وظیفه درگ نمائید. در نتیجه این امکان برای شما بوجود می آید که از این قسمت سینی درایو را باز کرده و یا فایل هایی را که در انتظار کپی شدن هستند را مشاهده نمائید. می توانید به طریق مشابه از هر فایل و پوشه ای میانبر ایجاد کرده به نوار وظیفه انتقال دهید.


9- استفاده از منوی استارت XP در ویستا(ویستا)

شاید کماکان برخی از کاربران ترجیح می دهند که از منوی استارت XP در ویندوز ویستا استفاده نمایند. به راحتی می توان بین ظاهر هر دو منوی استارت XP و ویستا تغییر مکان داد. در این صورت بایستی بر روی دکمه Start کلیک راست کرده گزینه Properties را انتخاب نمائید. اکنون کافی است یکی از گزینه های Start Menu یا Classic Start Menu را برگزیده روی Ok کلیک کنید.


10- سرعت عملکرد منوی استارت را افزایش دهید(XP)

اعمال این ترفند برای کاربران شجاع توصیه می شود. بر روی دکمه استارت کلیک و Run را انتخاب کنید. در کادر Run عبارت regedit را تایپ کرده وارد بخش رجیستری شوید. به ترتیب بر روی HKEY_CURRENT USER ، Control Panel Desktop دابل کلیک کنید. در قاب سمت راست پنجره درایه Menu Show Delay را یافته بر روی آن دوبار کلیک نمائید. مقدار ان را بر روی "0" تنظیم کرده سیستم را از نو راه اندازی کنید. این ترفند هر گونه وقفه را در حین کلیک بر روی منوی استارت حذف می کند.


11- اعمال تغییرات در کادرهای هشدار Security Center(ویستا)

قابلیت Security Center بدین منظور طراحی گردیده که کاربران را از وضعیت ایمنی سیستم در برابر حملات آگاه سازد. اما ممکن است هشدارهای pop-up گونه این ویژگی موجب رنجش کاربران را فراهم نماید. بدین منظور می توانید در نحوه اجرای آن تغییراتی را بوجود آورید. در منوی استارت عبارت Security Center را تایپ و Enter را فشار دهید. در سمت چپ بر روی گزینه "Change the Way Security Alerts me" کلیک کرده و یکی از 3 گزینه موجود را انتخاب نمائید.


12- غیر فعال کردن گزارش خطا(XP)

هنگامی که اجرای برنامه ای دچار اخلال می گردد XP ارسال گزارش خطای بوجود آمده را به مایکروسافت از کاربر درخواست می کند. از طریق مراحل زیر می توان اعلام این درخواست XP را متوقف کرد. از کنترل پنل وارد بخش System شده در پائین صفحه بر روی گزینه Error Reporting کلیک کنید. از این قسمت می توانید درخواست ارسال گزارش خطا را فعال یا غیر فعال نمائید.


13- توضیحات بالون مانند را متوقف سازید(XP)

چنانچه نکته یا توضیحات XP که به صورت بالون در صفحه ظاهر می شوند اذیت کننده به نظر می رسند می توانید آن ها را غیر فعال کنید. توصیه میشود که در ابتدا از طریق برنامه System Restore یک نقطه بازآوری سیستم ایجاد کنید. در کادر Run عبارت regedit را تایپ و وارد رجیستری شوید. ابتدا بر روی درایه HJEY_CURRENT_USER و سپس به ترتیب بر روی گزینه های

Software> Microsoft> windows> Current Version>Explorer> Advanced

دابل کلیک نمائید.

در هر جایی از سمت راست پنجره کلیک راست کرده گزینه New و سپس DWORD را برگزیده نام EnableBallonTips را به آن اختصاص دهید اکنون بر روی این ورودی جدید دوبار کلیک کرده در فیلد "Valid Data" ارزش "0" را تایپ و سیستم را از نو راه اندازی کنید.


14- استفاده از میانبرهای صفحه کلید(ویستا)

ویستا از میانبرهای صفحه کلید زیادی برخودار است که به کاربران در افزایش سرعت اعمال رایج سیستم کمک می کند. به عنوان نمونه فشردن همزمان کلیدهای Windows و فاصله (Spacebar) موجب نمایش ناحیه sidebar شده و یا ترکیب کلیدهای Windows و T پیش نمایش زنده از اقلام نوار وظیفه را نشان می دهد. بعلاوه می توانید برنامه های قسمت Quick Lunch را نیز با فشردن همزمان کلید ویندوز و عدد متناظر با آن برنامه اجرا نمائید. مثلا ترکیب کلیدهای Windwos و عدد 2 باعث اجرای دومین برنامه بخش Quick Lunch خواهد شد.


15- افزودن ساعت های محلی سایر نقاط جهان(ویستا)

با اعمال ترفند زیر می توانید ساعت محلی سایر نقاط جهان را در اختیار داشته باشید. ابتدا در منطقه اطلاع یا Notification Area بر روی ساعت فعلی نمایش داده شده کلیک راست کرده گزینه "Adjust Date/Time" را انتخاب نمائید. سپس در تب Additional Clock بر روی یک یا هر دو گزینه ی "Show this clock" کلیک کنید. یک ناحیه زمانی برای هر کدام انتخاب و بر روی Ok کلیک نمائید. اکنون چنانچه نشانگر ماوس خود را بر روی ساعت قرار دهید ناحیه های زمانی نمایش داده خواهند شد.


16- قابلیت اطمینان ویستا را بررسی نمائید(ویستا)

تا چه حد به ویندوز ویستای سیستم خدو مطمئن هستید؟ در کادر جستجوی منوی استارت عبارت

Reliability and Performance

را تایپ کرده Enter را فشار دهید. چنانچه در زیر قسمت Monitoring Tolls گزینه Reliability Monitor را انتخاب کنید با یک تقویم مواجه خواهید شد که زمان رخدادهای ایجاد شده را شرح داده است.


17 – دریافت گزارش مفصل از وضعیت سخت افزاری سیستم (ویستا)

ویستا از یک "مولد گزارش برخوردار است که به تفصیل وضعیت سخت افزاری سیستم را تست و مشکلات بالقوه احتمالی را به شما گوشزد می کند. برای اجرای این گزارش بایستی عبارت Performance and information را در منوی استارت تایپ و Enter را فشار دهید. سپس در سمت چپ بر روی گزینه "Advanced Tools" و سپس گزینه "Generate a System health Report" کلیک کنید، لحظه ای بعد گزارش بر روی صفحه ظاهر خواهد شد.


18- عکسبرداری فوری از صفحه نمایش در ویستا(ویستا)

مایکروسافت یک ابزار عکسبرداری از صفحه را به صورت توکار در ویندوز ویستا طراحی نموده است برای اجرای آن کافی است در کادر جستجوی منوی استارت عبارت Snipping Tool را تایپ و Enter را بفشارید. اکنون این قابلیت فعال شده و می توانید از تمام یا بخشی از صفحه نمایش خود عکس بگیرید.


19 – فعال کردن مولفه تشخیص صدا(ویستا)

یکی از قابلیت های ویستا که تاکنون آنطور که باید و شاید به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته ، مولفه تشخیص صداست، پس از آنکه از اتصال میکروفون به دستگاه خود مطمئن شدید بر روی استارت کلیک و عبارت Windows Speech Recognition را تایپ کنید. اکنون مولفه تشخیص صدا از طریق ویزارد فرایند نصب و راه اندازی می شود. قبل از هر چیز بایستی توجه کنید که شما به جای ماوس و صفحه کلید در حال استفاده از دستورالعمل های صوتی می باشید.


20 – اندازه فونت را افزایش دهید(ویستا)

متن ها در مانیتور با درجه وضوح بالا احتمالا کوچک نمایش داده می شوند. برای اینکه اندازه متن را بزرگتر نمائید ابتدا بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده گزینه Personalize را انتخاب کنید. سپس در سمت چپ بر روی گزینه "Adjust Font Size(DPI)" کلیک نموده و یا گزینه "Large Scale را برگزینید.

البته با کلیک بر روی Custom DPI می توانید اندازه فونت دلخواه خود را بطور دستی مشخص کنید.


21- غیرفعال کردن ویژگی سوئیچ سریع اکانت های کاربری(XP)

به طور پیش فرض ویندوز XP به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به قطع اتصال از یک اکانت کاربری به اکانت دیگری وارد شوند. اما این قابلیت علیرغم بالا بردن سرعت ممکن است سیستم شما را با افت کارایی مواجه کند. چنانچه بخواهید این ویژگی را غیر فعال کنید بایستی در کنترل پنل وارد بخش User Accounts شوید و پس از انتخاب گزینه "Change the way Users log on and off" علامت تیک کنار کادر "Use fast User Switching" را بردارید.


22- بازسازی شاخص گذاری جستجو (ویستا)

چنانچه ابزار اندیس گذاری ویستا که امکان جستجوی بسیار سریع را برای کاربران فراهم می کند گاهی اوقات منجر به کاهش سرعت یا توقف کلی کار سیستم می شود. مراحل زیر را دنبال نمائید:

ابتدا در منوی استارت گزینه Indexing Options را انتخاب و سپس بر روی Advanced کلیک کنید. حال کافی است بر روی دکمه Rebuild کلیک نمائید.


23- اختصاص عملگرهای کنترلی ماوس به صفحه کلید(ویستا)

در ویندوز ویستا می توان عملگرهای کنترلی ماوس را به صفحه کلید اختصاص داد. برای اعمال این ترفند در کنترل پنل بر روی بخش Ease of Access Center دابل کلیک و سپس بر روی گزینه "Make the Mouse Easier to Use" کلیک نمائید. اکنون با قرار دادن علامت تیک درون کادر "Turn on Mouse Key" و کلیک بر روی گزینه "Set up Mouse Keyes" اختصاص عملگرهای کنترلی ماوس به صفحه کلید را پیکربندی کنید.


24- افزایش سرعت دکمه متحرک پیمایش ماوس(ویستا)

با استفاده از مراحل زیر می توانید سرعت عملکرد دکمه پیمایش ماوس را تغییر دهید. در منوی استارت عبارت Mouse را تایپ کرده Enter را فشار دهید. اکنون کافی است به تب Wheel رفته با تغییر عدد موجود در قسمت Vertical Scrolling سرعت پیمایش دلخواه خود را تنظیم کنید.


25- تغییر اندازه سطل آشغال(XP)

بطور پیش فرض سطل آشغال(Recycle Bin) در اکثر اوقات تا ده درصد فضای هارد دیسک شما را اشغال می کند در صورتی که هارد شما از ظرفیت بالایی(مثلاً بیش از 250 گیگابایت) برخوردار است اختصاص ده درصد چنین فضایی به سطل آشغال احتمالا ضروری به نظر نمی رسد. بدین منظور بر روی آیکن Recycle Bin کلیک راست کرده گزینه Properties را انتخاب کنید. اکنون توسط اسلایدر می توانید حداکثر فضای اختصاص داده شده به سطل آشغال را تعیین نمائید.


26- ظاهر ساختن Hibernate در حین خاموش کردن سیستم(XP):

مد Hibernate سندهای باز شما را در هارد ذخیره می کند و از این نظر مطمئن تر از مد Standby است چرا که استندبای سندها را در حافظه ذخیره می نماید. بنابراین شاید بهتر باشد عملگر Hibernation را جایگزین مد Standby نمائیم. برای اعمال این ترفند بایستی هنگام کلیک بر روی Turn Off Computer کلید Shift را پائین نگه داشته باشید.


27- عمر باطری را افزایش دهید(ویستا)

با محدود کردن مصرف پردازنده می توان عمر باتری لپ تاپ را افزایش داد. بدین منظور در منوی استارت Power Options را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید. طرح پاور مناسب را برگزیده ابتدا بر روی "Change Plan Settings" و سپس "Change advanced Power settings" کلیک کنید. حال به ترتیب بر روی گزینه های "Processor Power Management" و "Maximum Power State" دابل کلیک نموده و میزان توان مصرف پردازنده را انتخاب کنید. هرچه مصرف پردازنده کمتر باشد به عمر باتری افزوده و از میزان کارایی می کاهد.


28- مشاهده گزارش اتفاقات در سیستم (ویستا)

ویستا تمام اتفاقاتی که در حین روشن بودن سیستم بوقوع می پیوندد را ثبت و ضبط می کند. بنابراین شما می توانید دقیقاً زمانی را که مثلاً شارژ باتری به اتمام رسیده و یا یک خطای بحرانی رخ داده را بدست آورید. برای مشاهده گزارش حوادث بایستی در کادر جستجوی منوی استارت عبارت event Viewer را تایپ کرده ابتدا بر روی گزینه Windows Logs دوبار کلیک و در نهایت بر روی System کلیک نمائید. اگر می خواهید در مورد هر درایه اطلاعات بیشتری بدست بیاورید بایستی بر روی آن دوبار کلیک کنید.


29- با اختصاص یک میانبر، از خاموش شدن سیستم خود توسط برنامه های مضر جلوگیری کنید(ویستا)

چنانچه یک برنامه مضر یا خراب به طور مرتب برای راه اندازی مجدد سیستم شما تلاش می کند می توانید با اعمال ترفند زیر از خاموش شدن کامپیوتر جلوگیری به علم آورید. بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و توسط دستور New Shortcut میانبر جدیدی را ایجاد نمائید. عبارت Shutdown.exe –a را وارد کرده و با کلیک بر روی Next نامی به آن اختصاص دهید. اکنون در هر زمان که سیستم در شرف خاموش شدن قرار می گیرد دابل کلیک بر روی این میانبر فرآیند را متوقف می کند.


30- انتخاب حالت تک کلیک (XP)

با اعمال ترفند زیر می توانید سرعت باز شدن برنامه ها و پوشه های را در ویندوز XP افزایش دهید. My Computer را باز کرده از منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب کنید. در پنجره باز شده زیر بخش "Click items as follows" گزینه Single Click را انتخاب نمائید.


31- تغییر عملکرد دکمه Power منوی استارت(ویستا)

می توانید عملکرد دکمه Power منوی استارت را در ویندوز ویستا تغییر دهید. برای این کار ابتدا بر روی استارت کلیک کرده عبارت Power Options را تایپ کنید. Enter را فشرده در پنجره باز شده بر روی گزینه "Change Plan Settings" کلیک و سپس فرمان "Change advanced power Settings" را انتخاب نمائید. به ترتیب گزینه های "Power Buttons and Lid" و "Start Menu Power Button" را باز کرده و در بین حالت های Sleep و Shutdown و Hibernate یکی را برگزینید.


32- اجرای نرم افزارهای قدیمی در ویستا(ویستا)

چنانچه اجرای یک برنامه تحت سیستم عامل قدیمی تر در ویندوز ویستا با مشکل مواجه می شود بر روی فایل اجرایی آن (.exe) کلیک راست کرده گزینه Options را انتخاب نمائید. حال تب Compatibility را کلیک و علامت تیک کادر کنار گزینه "Run this program in compatibility mode for" قرار دهید. سپس سیستم عامل مورد نظر را از لیست سیستم عامل های موجود در کادر کشویی Operating System برگزینید. چنانچه از موقعیت مکانی فایل برنامه اطلاعی ندارید، می توانید بر روی میانبر مربوط به آن کلیک راست کرده گزینه "Open File Location" را انتخاب کنید.


33- غیرفعال کردن کادر مکالمه تائید حذف فایل (XP)

کادر مکالمه ای که جهت گرفتن تائید حذف فایل ها از کاربر بر روی صفحه ظاهر می شود معمولا ضروری به نظر نمی رسد. به خصوص که می توانید آن ها را مجدداً از طریق سطل آشغال باز گردانید. بنابراین بر روی Recycle Bin کلیک راست کرده گزینه "Display delete Confirmation Dialog" را از حالت انتخاب خارج سازید. با اعمال این ترفند کادر مکالمه فوق دیگر بر روی صفحه ظاهر نمی شود.


34- سفارشی کردن تنظیمات پوشه(ویستا)

ویستا بهترین تنظیمات پوشه را بسته به محتویات ذخیره شده در آن ها انتخاب می کند. اما شما می توانید تنظیمات خودتان را برای پوشه مورد نظر برگزینید. برای این منظور بر روی آن کلیک راست کرده گزینه Properties را انتخاب نمائید. اکنون بر روی تب Customize کلیک کرده از منوی کشویی نوع تنظیمات خواسته شده خود را برای پوشه تعیین نمائید.


35- پیکربندی حافظه جانبی(XP)

حافظه مجازی یا Virtual Memory از فضای هارد دیسک به منظور افزایش کارایی بهره می برد اما پیکربندی آن بایستی بطور صحیح صورت پذیرد. بر روی My Computer کلیک راست کرده گزینه Properties را انتخاب نمائید. به تب Advanced رفته در قسمت Performance بر روی Setting کلیک کرده و مجدداً تب Advanced را برگزینید.

در پائین صفحه در زیر بخش Virtual Memory بر روی Settings کلیک کنید. در نهایت در پنجره ای که ظاهر می شود مطمئن باشید گزینه "System Managed Size" را انتخاب کرده باشید.


36- مخفی کردن پوشه ها از دسترسی اندیس گذاری جستجو(ویستا)

با اعمال ترفند زیر می توانید نواحی خاصی از هارد خود را از دسترس اندیس گذاری جستجوی ویستا خارج سازید. بدین منظور در کادر جستجوی منوی استارت عبارت Indexing Options را تایپ و کلید Enter را بفشارید. بر روی دکمه Modify کلیک کرده و با استفاده از ساختار درخت گونه دایرکتوری، پوشه ای را که می خواهید از فهرست جستجوی ویستا مخفی سازید ردیابی و علامت تیک را از کادر سمت چپ آن بردارید.


37- افزودن آیتم های جدید به منوی استارت(XP)

در صورتی که بخواهید فایل یا پوشه ای را به منوی استارت اضافه کنید کافی است آن را به دکمه استارت بکشید. در این صورت لحظه ای بعد پنجره Start ظاهر می شود و شما فایل یا پوشه را در قسمت بالای منو قرار می دهید.


38- درج Timestamp در برنامه Notepad(XP و ویستا)

این ترفند برای کاربرانی که غالباً از واژه پرداز Notepad استفاده می کند مفید و موثر است. هنگامی که برنامه در XP یا ویستا باز می باشد، فشردن کلید F5 تاریخ و ساعت فعلی را درج می نماید.


39- دسترسی به اطلاعات مهم سیستم(XP)

اگر می خواهید از یکسری اطلاعات مفصل در مورد سیستم خود آگاهی پیدا کنید مراحل زیر را دنبال نمائید. در کادر Run عبارت cmd را تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید. اگر در پنجره ظاهر شده دستور System info را تایپ کنید پس از مدت کوتاهی اطلاعات جامعی در ارتباط با کامپیوتر خود در اختیار خواهید داشت. مثلا درایه system info مدت زمان روشن بودن سیستم شما را نمایش می دهد.


40- اجرای قابلیت یک تکه سازی دیسک به صورت خودکار(ویستا)

قابلیت یک تکه سازی دیسک یا به اصطلاح Disk Defragmentation که باعث افزایش کارایی ویندوز می شود. بایستی به طور مرتب هر چند وقت یکبار اجرا شود. چنانچه شما خود به طور دستی این برنامه را انجام نمی دهید می توانید بازه های زمانی دقیق برای اجرای خودکار فرآیند مشخص نمائید. برای این کار در منوی استارت عبارت defrag را تایپ و Enter را بفشارید. در صورتی که کادر "Run on a Schedule" تیک خورده است با کلیک بر روی Modify Schedule ساعت، تاریخ و بازه های زمانی خود را تعیین کنید.


41- حفظ لیست اتصالات شبکه های بی سیم(XP)

تمام شبکه های بی سیم که تاکنون به ان دسترسی داشته اید توسط XP ذخیره می شود بنابراین در اتصالات آینده نیازی به وارد کردن جزئیات نخواهد بود. اگر می خواهید لیست شبکه هایی را که به طور خودکار متصل خواهند شد در اختیار داشته باشید بایستی در منوی استارت بر روی گزینه Network Connection کلیک کنید. سپس بر روی درایه شبکه بی سیم کلیک راست کرده گزینه Properties را انتخاب کنید. اکنون شما لیستی از شبکه های برگزیده را مشاهده می کنید که برای حذف هر کدام ابتدا آن را انتخاب و سپس بر روی Remove کلیک می کنید.


42- احیاء آیکن های مهم دسکتاپ(XP)

چنانچه متوجه می شوید که یکی یا حتی تمام آیکن های My Computer ، My Document و یا My Network Places از صفحه دسکتاپ محو شده اند می توانید آن ها را به راحتی بازگردانید. بر روی قسمت خالی از دسکتاپ کلیک راست کرده گزینه Properties را برگزینید. در پنجره Display Properties تب Desktop را انتخاب کنید. اکنون کافی است بر روی دکمه Customize کلیک کرده و علامت تیک را در کادر کنار هر سه آیکن قرار دهید.


43- اندازه آیکن ها را در دسکتاپ تغییر دهید(ویستا)

با اعمال ترفند زیر می توانید به سرعت اندازه آیکن های دسکتاپ ویندوز خود را تغییر دهید. ابتدا تمام پنجره ها را حداقل سازی کنید و سپس در حالی که کلید کنترل را پائین نگه داشته اید توسط دکمه متحرک پیمایش ماوس اندازه آیکن را تنظیم نمائید.


44- رمز عبور ویندوز را فراموش نکنید.(XP)

ممکن است این نگرانی برای کاربران وجود داشته باشد که کلمه عبود حساب کاربری خود را در هنگام برقراری ارتباط با کامپیوتر فراموش کنند. در این صورت بهتر است یک کپی از کلمه عبور را در یک حافظه USB ذخیره نمائیم. وارد کنترل پنل شده گزینه User Accounts را انتخاب کنید. بر روی اکانت کاربری خود و سپس گزینه "Prerent Forgotten Password" کلیک نمائید. اکنون فرآیند کار توسط XP تکمیل و کلمه عبور در حافظه USB شما کپی می شود.(این کلمه عبور به صورت نامرتب و غیرقابل شناسایی ذخیره می شود و بنابراین حتی اگر حافظه USB شما مفقود نیز شود دسترسی به کلمه عبور غیر ممکن است ) حال چنانچه شما در حین برقراری ارتباط با کامپیوتر کلمه عبور را به طور اشتباهی وارد کنید می توانید توسط حافظه USB مفروض رمز عبور صحیح را به سیستم معرفی نمائید.


45- مدیریت آیکن ها در منطقه اطلاع(ویستا)

منطقه اطلاع یا Notification Area که در گوشه پائین سمت راست صفحه دسکتاپ واقع شده پس از مدتی با آیکن های زیادی شلوغ و بی نظم می شود. با اعمال مراحل زیر می توانید به سادگی منطقه اطلاع را ساماندهی و مرتب نمائید. ابتدا بر روی دکمه Start کلیک راست کرده گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس چنانچه در تب Notification Area بر روی Customize کلیک نمائید لیستی از تمام آیکن های این منطقه نمایش داده خواهند شد. توسط کادر کشویی Behavior می توانید تنظیم کنید که هر آیکن در چه زمانی در منطقه اطلاع ظاهر شوند.


46- با ترفند زیر برنامه های نصب شده جدید دیگر رنگی نمی شوند.(XP)

XP برنامه های جدید نصب شده را در منوی استارت به صورت رنگی نمایش می دهد. در صورتی که چنین طراحی را برای ظاهر منوی استارت مناسب نمی دانید می توانید آن را غیر فعال کنید. بدین منظور بر روی دکمه Start کلیک راست کرده گزینه Properties را انتخاب نمائید. در تب Start Menu در کنار گزینه Start Menu بر روی دکمه customize کلیک و سپس به سراغ تب Advanced بروید. برای غیر فعال کردن این قابلیت بایستی از بالا به سراغ گزینه دوم بروید.


47- ساماندهی برنامه های منوی استارت بر اساس حروف الفبا(XP)

یکی از روش های سازماندهی لیست برنامه های منوی استارت، مرتب کردن آن ها براساس حروف الفباست. بدین منظور کافی است در جایی از لیست کلیک کرده گزینه "sort by name" را انتخاب نمائید.


48- جلوگیری از دسترسی بچه ها به بازی های نامناسب سن آن ها(ویستا)

با اعمال ترفند زیر از دسترسی کودکان خود به بازی های نامناسب سن آن ها جلوگیری به عمل می آورید. در منوی استارت عبارت Parental Controls را تایپ و Enter را بفشارید. اکانت کاربری کودک خود را انتخاب و سپس بر روی گزینه Games کلیک کنید. در خاتمه کافی است به قسمت "Set game rating" رفته و از لیست یک محدودیت سنی مناسب را برای اجرای بازی ها تعیین نمائید.


49- چندین فایل را همزمان تغییر نام دهید(XP و ویستا)

می توانید گروهی از فایل ها را به یک نام تغییر دهید. برای این منظور تمام فایل ها را رنگی کرده و بر روی هر یک از آن ها کلیک راست نمائید. گزینه rename را انتخاب و نام مورد نظر را به آن اختصاص دهید. در این صورت این نام بعلاوه یک عدد منحصر به فرد ضمیمه شده به تمام فایل های مجموعه اختصاص داده می شود.


50- چگونه می توان کادرهای اعلام راه اندازی مجدد سیستم بعد از هر آپدیت را کنترل کرد؟(آموزش گام به گام تصویری)

مرحله اول : به سادگی می توانید سیستم خود را مجدداً طوری پیکربندی نمائید که پس از یک فرآیند به روزرسانی یا آپدیت مرتباً با کادرهای یادآوری کننده جهت از نو راه اندازی کردن کامپیوتر مواجه نشوید. البته بهتر است سیستم را پس از یک فرآیند آپدیت ویندوز ، فایروال یا آنتی ویروس بلافاصله از نو راه اندازی نمائید. چرا که در غیر این صورت احتمالاً کامپیوترتان کماکان آسیب پذیر باقی می ماند. در هر صورت ابتدا یک نقطه بازآوری سیستم ایجاد کنید. سپس در منوی Start (اگر از XP استفاده می کنید در کادر run) عبارت gpedit.msc را تایپ و دکمه Enter را بفشارید.

مرحله دوم : در سمت چپ پنجره به ترتیب بر روی گزینه های Administrative Templates و Windows Component دابل کلیک نمائید. سپس نوار پیمایش را به سمت پائین حرکت داده و بر روی Windows Update کلیک کنید. لیستی از تنظیمات در سمت راست صفحه ظاهر می شود. بر روی دستور

No Auto-Restart with logged on users for scheduled automatic update installation

دابل کلیک نمائید.

مرحله سوم : در کادر باز شده گزینه فوق را بر روی Enabled پیکربندی نمائید. در این صورت ویندوز را از راه اندازی مجدد اتوماتیک منع می کنید. در روش دیگر مجدداً به پنجره قبل بازگشته و بر روی فرمان

"re-prompt for restart with scheduled installations"

دابل کلیک نمائید.

Enabled را فعال کرده و مدت زمان را در واحد ثانیه تنظیم کنید. در این صورت هرگاه بر روی گزینه "Restart Later" کلیک کنید ویندوز چنین مدت زمانی را تا پیش از اعلام راه اندازی مجدد سیستم منتظر می ماند.


کارتون - خالی بندی های پدر حقوق بشر جمهوری اسلامی




کاریکاتور - اصلاح طلبان به قدرت بازمی گردند !




بیان گوشه ای از جنایات بازجویان وزارت اطلاعات از زبان فرشته قاضی


آنچه که‌ می‌خوانید خاطرات تکان‌دهنده یک خبرنگار و روزنامه‌نگار زن به نام فرشته قاضی از تجربیات او در دوران بازداشتش است. این سخنان بی‌شک از دردناک ترین و تکان‌دهنده ترین اسنادی است که در دل تاریخ می‌ماند. جنایتکاران می‌روند و این حوادث پایان می‌پذیرد اما اسناد تاریخی می‌مانند و برای نسل‌ها شهادت می‌دهند.

متن کامل این گفتار را که در سایت روزآنلاین منتشر شده است را در زیر می‌خوانید:

صدای باز شدن دری آهنی را می‌شنوم و متعاقب آن صدای زنی را که دستم را گرفته و به داخل می‌کشد.در بسته می‌شود. چشم بندم را بر می‌دارد. دو زن در مقابلم ایستاده‌اند و از من می‌خواهند لباس‌هایم را در بیاورم؛ مانتو و روسری را در می‌آورم و کفش‌هایم را نیز.

اما می‌گویند باید تمام لباس‌هایت را در بیاوری! من شوکه می‌شوم و اعتراض می‌کنم. زنی که قدی بلند و هیکلی درشت دارد جلو می‌آید. می‌گوید: قانون اینجا این است تمام لباس‌هایت را بیاور. و اشاره به لباس زیرم می‌کند. مقاومت می‌کنم اما دستانم را می‌گیرد و روی زمین می نشاند و یک زن دیگر نیز به جمع این دو اضافه می شود در میان تقلای من، تی شرتم را از تنم خارج می‌کنند و شلوارم را نیز. من همچنان مقاومت می‌کنم اما سه نفری به جانم می‌افتند و با خشونت هر چه تمام‌تر، که با ضرب و شتم همراه است، در مقابل فریادها و دست و پا زدن های من، تمام لباس‌هایم را از تنم خارج می‌کنند و به بازرسی بدن ضرب دیده‌ام می‌پردازند. می‌گویم: من امروز در دادسرا بازداشت شده‌ام و از پیش احضار شده بودم و چیزی به همراه ندارم؛ اما فایده‌ای ندارد. بعد از تقلایی نیم ساعته آنچه را که می‌خواستند می‌کنند و بعد تی شرت و شلوارم را می‌دهند و می‌پوشم و به سلولی منتقلم می‌کنند.
هنوز در شوک هستم و تمام تنم درد می‌کند. هنوز به خودم نیامده‌ام که در را باز می‌کنند و می‌گویند: حاجی آمده.

در همان سلول چشم بندم را می بندند و چادری سرم انداخته و به اتاق بازجویی منتقلم می کنند. با خود می گویم: به بازجو اعتراض خواهم کرد و...
رو به دیوار و بر صندلی می‌نشینم و چشم بند بر چشمانم است و از اطرافم بی‌خبرم. صدای مردی را از پشت سرم می شنوم که می گوید: در افغانستان با چه کسانی دیدار داشتی و برای چه سازمانی جاسوسی می‌کردی؟
از شوک اول خارج نشده، مجددا شوک دیگری وارد می‌شود. می‌گویم: من خبرنگار سایت امروز هستم و به همین دلیل بازداشت شده ام و... هنوز حرفم تمام نشده فریاد می‌کشد: چند بسته قرص ضد بارداری با خود برده بودی؟ من ناباورانه می شنوم؛امابه آنچه می شنوم باور ندارم. تکرار می کند و من اعتراض میکنم اما با لحن مشمئز کننده ای می گوید: یا جاسوسی یا روابط نامشروع. انتخاب با خودته! و مرا به سلول باز می‌گردانند. چند سال پیش و هنگام جنگ افغانستان به عنوان خبرنگار همشهری، به این کشور سفر کرده ام و امروز با گذشت سالها با چنین اتهامی مواجه می شوم یعنی مرا خاطرسفر به افغانستان بازداشت کرده اند؟ اما چرا چند سال دیرتر؟ هر چه سعی می‌کنم بر خود مسلط باشم، نمی شود. بارها توضیح میدهم که نه جاسوسی در کار بوده و نه رابطه نامشروعی و... اما فایده ای ندارد. بازجویی که او را نمی بینم شروع به تعریف جزئیاتی می کند که گویا در فیلم های پورنو دیده است؛ و با لحنی مشمئز کننده.

یقین پیدا می‌کنم که مریض جنسی است و لذت می‌برد از تعریف آنچه که بر زبان می‌آورد. احساس بی پناهی آزارم می‌دهد و شنیدن آنچه که در هر جلسه بازجویی ـ از مسائل جنسی و لحنی مشمئز کننده ـ از سوی بازجو بیان می‌شود.
با چه خبرنگارانی دیدار داشتی؟ چه اطلاعاتی به آنها دادی؟ چقدر پول گرفتی؟.....
پس جاسوسی نکرده‌ای رفته بودی برای ارضا شهوات پستت؟ با چند نفر خوابیدی؟ چند نفره... می‌کردی و....
ناخود آگاه یاد فیلم بازجویی زن سعید امامی می‌افتم. از ترس بر خود می‌لرزم. می‌نویسم برای جاسوسی به افغانستان رفته بودم و از همان موقع برای امریکا جاسوسی می‌کنم و پول خیلی خوبی هم می‌گیرم و...

رفتار بازجو بهتر می‌شود و به یکباره از سال‌ها پیش می‌آید به همین سال‌های نزدیک تر و به سایت امروز که از کی در این سایت کار می‌کنم.
اما یک روز بعد دوباره مسائل عوض می شود ودیگر از امروز نمی پرسد، بلکه از روابط و آشنایی ام با چهره های سیاسی و همکاران مطبوعاتی ام می پرسد. توضیح میدهم که یک روزنامه نگارم و به عنوان خبرنگار سیاسی با همه چهره های سیاسی از اصلاح طلب و راست رابطه دارم؛ اما رابطه ای که بازجو میخواهد از من بشنود با رابطه خبری که من با این چهره ها داشتم متفاوت است. یکی یکی اسامی چهره های سیاسی را می آورد و باز رابطه نا مشروع را عنوان می کند و می گوید: آنچه راکه می گویم بنویس!

و شروع می کند به تعریف یک فیلم سکسی با جزئیات یک رابطه جنسی و از من میخواهد بنویسم. جزئیاتی که بیان می کند به شدت تهوع آور است.
حالم به هم میخورد. واقعا بالا می آورم. چشم بندم را بالا می کشم و بلند می شوم، اما هنوز کامل نایستاده ام که ضربه ای از پشت وارد می شود و با شدت به میز صندلی ام میخورم و خون از دماغم سرازیر می شود. می افتم و چند ضربه با پا به پهلو ها و پشتم میزند و زنان زندانبان را صدا می کند. مرا با آن حال به سلولم می اندازند.
تمام لباس و تنم خونی است، اما اجازه حمام کردن نمی دهند. لباسی هم ندارم که عوض کنم. از درد به خودم می پیچم. دوباره سراغم می آیند. همین که وارد اتاق بازجویی می شوم، می گویم: چرا از من نمی پرسید چه کرده ام و چه نوشته ام؟
با تمسخر می گوید: مهم نیست چه کرده ای. آنچه را که من میخواهم باید بنویسی در غیر این صورت می اندازمت توی سلولی که تا حد مرگ بهت تجاوز کنند.
قلبم به شدت می زند شاید متوجه می شود رنگم به یکباره می پرد که می گوید: ما مردان زیادی اینجا داریم که سالهاست زنی را ندیده و تشنه زن هستند و....
دیگر نمی شنوم چشمانم را که باز می کنم در سلولم هستم و فکر می کنم همه چیز خوابی بیش نبوده است.

اما هر روز تکرار می شود و دو حالت بیشتر ندارد: باید بنویسم که درباره افسانه نوروزی، برای تضعیف قوه قضائیه، نامه سرگشاده دادم و با نامه ام اذهان تمام جهانیان را نسبت به ایران و دستگاه قضایی تخریب کردم و باعث شدم جوسازی شدیدی علیه جمهوری اسلامی در سطح جهانی شود - مهم هم نبود برای بازجو که افسانه نوروزی در آن مقطع با دستور رئیس قوه قضائیه، محاکمه مجدد، تبرئه و آزاد شده بود- باید بنویسم از رادیو آزادی پول گرفته ام تا درباره مرگ زهرا کاظمی جو سازی کنم و....
باید بنویسم که از مصطفی تاج زاده و محمد علی ابطحی خط می گرفتم تا امنیت ملی ایران را به خطر بیندازم.خط مقالات و گزارشاتم را آنها به من میدادند.باید بنویسم برای سفارت ترکیه جاسوسی کرده ام و از طریق دوستم که مترجم این سفارت است اخبار را در اختیار آنها قرار داده ام و یا از طریق کاردار بلژیک در ایران، اخبار محرمانه را منتقل کرده ام. باید بنویسم در کافه ها و رستوران ها قرار می گذاشتم و اطلاعات را می فروختم و از صهیونیست ها پول گرفته ام تا درباره 13 یهودی که درشیراز متهم به جاسوسی شده بودند جوسازی کنم و....باید بنویسم هر آنچه نبود و نکرده ام، اما بازجو میخواهد. باید بنویسم که سایت امروز برای براندازی نظام جمهوری اسلامی راه اندازی شده و ماموریت تک تک کارکنان این سایت در همین راستا است. باید بنویسم تاج زاده پشت همه این قضایا است. باید بنویسم نامه محرمانه جنتی به خاتمی درباره قراردادهای نفتی را ابطحی در اختیار من قرار داده و منتشر کرده ام و....
و باید بنویسم در پارلمان وارد اتاق فلان نماینده مجلس شده و لباس هایم را درآورده و از او خواسته ام با من.....و... و....
و در غیر این صورت یا مرا در سلولی خواهند انداخت تا به طور دسته جمعی به من تجاوز کنند و همسرم در یک تصادف کشته خواهد شد.

بازجویم که مردی میانسال، معروف به کشاورز بود می گفت: آمار تصادف در ایران خلیلی بالاست و به راحتی همسرت یکی از این آمار خواهد بود.

یا تهدید میکرد که همسرت را بازداشت می کنیم و در مقابل او به تو تجاوز می کنیم و....
در ایزوله کامل هستم و هیچ اطلاعی از بیرون ندارم. بازجو می آید و با صدایی آرام که سعی می کند لحنی غمگین داشته باشد می گوید: مادرت سکته کرده و متاسفانه فوت شده و 3 روز ست که در سرد خانه است و منتظر تو هستند. سر عقل بیا تا روح مادر مرحومت بیش از این زجر نکشد و...

دیگر نمی شنوم .دست به اعتصاب غذا میزنم تا اجازه دهند تماسی با خانواده ام بگیرم.

دو روز بعد قاضی پرونده، صابری ظفرقندی می آید. تصمیم می گیرم همه چیز را به او بگویم، اما قبل از اینکه حرفی بزنم فریاد می کشد: اعتصاب غذا کردی؟ پس حرفه ای هستی ! نشونت میدم با زندانیان حرفه ای چه می کنن. به راحتی 4 شاهد ردیف می کنم و به اتهام زنا، سنگسارت می کنم و...
زن زندانبان می گوید هر چه میخواهند بنویس و برو سر خونه زندگیت. عید فطر نزدیک است و روز عروسی توست و...
به یکباره فکری به ذهنم میرسد از بازجو برگه ای میخواهم و می نویسم من عقد کرده ام وعید فطر، روز عروسی ام است و تاکنون رابطه جنسی نداشته ام و روزی که احضارم کردند رفتم پزشکی قانونی و برگه بکارت گرفتم و اگر بخواهید می نویسم که با همه عالم و آدم رابطه نامشروع داشته ام اما این برگه نزد همسرم هست وآن را ارائه خواهد داد.
فکر میکردم با این قضیه این بحث ها تمام می شود اما بازجو می گوید: بنویس از پشت...

می گویم: برگه ای که گرفته ام از هر دو طرف است...

باورم نمی شود اینقدر وقیح شده ام که چنین چیزی را بر زبان می آورم؛
و بازجو می گوید: بنویس رابطه ام در حد عشق بازی بوده است و....
و من می فهمم که این قضیه تمامی ندارد. شروع می کند به تعریف جزئیات عشق بازی و...
و میخواهد که بنویسم...و....

نمیدانم چند روز است که در بازداشت هستم. نیمه های شب مرا به اتاق بازجویی می برند و بازپرس پرونده میخواهد تفهیم اتهام کند. اسمش مهدی پور است و از آن خشکه مذهبی هایی است که نمونه هایش را کم ندیده ام.می گوید که من قلب امام زمان را به درد آورده ام و.... میخواهم به او بگویم و اعتراض کنم از آنچه بر من گذشته، اما اجازه حرف زدن نمی دهد و از امام زمان می گوید وبه فاطمه زهرا قسم میخورد که نسل من و امثال مرا از زمین برخواهد کند و.... و میرود.

یک روز بعد به زندان اوین منتقل می‌شوم. باز در انفرادی هستم تا دو روز آخر که به بند عمومی منتقل می‌شوم. و باز همان بازجو است و همان حکایت‌ها.

پس از آزادی با وثیقه، بارها مجددا احضار می‌شوم و این بار در حضور سعید مرتضوی، دادستان تهران به این مسائل اعتراض می‌کنم. عجیب اینکه مرتضوی می گوید اینها لازمه بازجویی است!

همسرم به شدت اعتراض می‌کند و می‌گوید: ما شکایت داریم نسبت به رفتار بازجو و قاضی پرونده و توهین های غیراخلاقی و ضرب و شتم.

مرتضوی از من می‌خواهد نزدیک میزش بروم. می‌ایستم. بلند می‌شود و در حالیکه نفسش به صورتم می‌خورد می‌گوید: فحش باد هواست؛ از این گوش شنیدید از اون گوش رد کنید.

از رئیس دفترش می‌خواهد که همسرم را بیرون ببرد و من می‌مانم در اتاق و دادستان تهران. نزدیکم می‌شود و کنارم می‌نشیند. ترس عجیبی دارم و حس می‌کنم قلبم می‌خواهد بیرون بپرد. صورتش را نزدیکم می‌کند و می‌گوید مثل اینکه تذکرهای بازجو را جدی نگرفته‌ای؟

اینقدر نزدیک شده که می ترسم حرفی بزنم یا تکانی بخورم. می‌گوید: نه تصادف شوخی است نه تجاوز و... دیگر چیزی نمی‌شنوم تمام تلاشم این است از او که لحظه به لحظه نزیک‌تر می‌شود فاصله بگیرم و... نگاه وحشتناک او، همچون نگاه بازجوی من است که در زندان مسائل جنسی را با لذت تمام تعریف می‌کرد و از من می‌خواست بنویسم. نگاهی که به شدت ناامنی را به من منتقل می‌کند و دفعات بعد می‌ترسم تنها به دفتر مرتضوی بروم. هر بار که احضار می‌شوم با وکیلم می‌روم و به او و همسرم نیز با التماس می‌گویم مرا در دفتر مرتضوی تنها نگذارند. در حضور وکیلم به دکتر شیخ آزادی، در پزشکی قانونی زنگ می‌زند و می‌گوید: خانم فرشته قاضی اینجاست و ادعا می‌کند که دماغش در زندان شکسته اما قبلا جراحی زیبایی انجام داده و شکستگی مربوط به همان است و الان می‌فرستم تا تو معاینه ای بکنی اما فقط خودت معاینه کن و گزارش بنویس.

وکیلم به شدت اعتراض می کند و می گوید: شما خود خط دادید که این آقا چه بنویسد!

مرتضوی اما ما را با ماموری می فرستند خیابان اشرفی اصفهانی. دکتر شیخ آزادی بدون اینکه حتی نگاهی به بینی ام بیندازد می گوید مربوط به جراحی زیبایی است و...( که این خود حکایت مفصلی دارد و در فرصتی دیگر خواهم نوشت).

تمام این مسائل را در هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی و دیدارهایی که با برخی مقامات دارم بازگو می کنم. همه حیرت زده گوش می سپارند به آنچه بر سرم در زندان جمهوری اسلامی آمده است. با اینکه از قبل تذکر داده اند درباره این مسائل هیچ سخنی در حضور رئیس قوه قضائیه نزنیم، اما به شاهرودی می گویم و از او میخواهم جلوی این بیدادگریها را بگیرد که اگر روزنامه نگار دیگری به زندان رفت از او در حیطه کار خود بازجویی کنند و.... به یکباره حالم بد می شود. بر خلاف تمام تلاشم می زنم زیر گریه و از اتاق شاهرودی بیرون می آیم تا آبی به سر و صورتم بزنم. بعد ها می شنوم که شاهرودی به آقای خاتمی گفته است که از شنیدن سخنان من به شدت متاثر شده است.

اما فقط در حد تاثر باقی می ماند؛ نه برخوردی با بازجو و قاضی پرونده می شود و نه اعاده حیثیتی از من، بلکه پس از سفری که به خارج داشته ام در بازگشت به ایران باز همان بازجو است که از من بازجویی می کند و....

و من می مانم با روحی به شدت خسته و بیمار که باید تحت روان درمانی قرار بگیرد و از هر مردی هراس دارم و نمی توانم حتی با همسرم نیز ارتباطی برقرار کنم. روحی چنان بیمار که هنوز هر از چند گاهی باید به روانپزشکم مراجعه کنم و....



کارتون - وضعیت دانشگاه و دانشجویان در جمهوری اسلامی





متن سرود قبلی جمهوری اسلامی ایران


شد جمهوری اسلامی به پا
که هم دین دهد هم دنیا به ما
از انقلاب ایران دگر
کاخ ستم گشته زیر و زبر
تصویر آینده ما ، نقش مراد ماست
نیروی پاینده ما، ایمان و افتخار ماست

یاریگر ما دست خداست
ما را در این نبرد او رهنماست
در سایه قرآن جاودان
پاینده بادآ ایران

شام سیاه سختی گذشت
خورشید بخت ما تابنده گشت
از انقلاب ایران دگر
کاخ ستم گشته زیر و زبر
تصویر آینده ما ، نقش مراد ماست
شور سلحشوری ما ، ایمان و اتحاد ماست



کارتون –سید محمد خاتمی و قبرستان خاوران




کار سپاه حفاظت انصارالمهدی چیست ؟


سپاه حفاظت انصارالمهدی از زیر مجموعه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بشمار می‌رود. این نیروی حفاظتی در اوایل انقلاب و بعد از ترورهای فراوان علیه مسئولان ارشد جمهوری اسلامی شکل گرفت و ماموریت خود را آغاز نمود.

مقر رسمی سپاه حفاظت انصارالمهدی در دو ساختمان ۶ طبقه در خیابان پاستور تهران قرار دارد ولیکن این نیرو در نقاط دیگر شهر تهران نیز دارای مقر های ستادی و عملیاتی میباشد از جمله سفارت سابق آمریکا (مرکز خنثی سازی بمب) و محمدشهر کرج که پادگان آموزشی این نیرو ست .

وظیفه اصلی سپاه حفاظت انصارالمهدی ، محفاظت از جان تمام مقام‌های سیاسی جمهوری اسلامی از نمایندگان ارشد مجلس گرفته تا روسای جمهور و وزیران سابق می‌باشد.

تعداد اعضای ستادی و عملیاتی این نیرو حدودا 30000 هزار نفر تخمین زده میشود و هم اکنون فرماندهی این سپاه را شخصی بنام سردار ابوالقاسم ( که به احتمال زیاد اسم مستعار این فرمانده اطلاعاتی و عملیاتی میباشد ) برعهده دارد . وی قبلا مسئول عملیات حفاظت و امنیت بوده است .

یکی از معروفترین عملیاتی که این نیرو در سالهای اخیر بعهده داشته است ، کسب خبر و اطلاعات شخصی و روزمره سران جنبش سبز ( موسوی و کروبی ) و حصر خانگی آنها در پوشش گارد محافظ بوده است .




عکس فاطی کماندوهای گشت های ارشاد درحال اذیت و آزار زنان و دختران




















عکس گشت های ارشاد ... عکس دستگیری نوامیس مردم ... عکس گشت های امنیت اخلاقی ! ... عکس گشت های امر به معروف و نهی از منکر ! ... عکس های اذیت و آزار زنان و دختران توسط گشت های ارشاد ... عکس های ضرب و شتم دختران دستگیر شده ... عکس فاطی کماندوهای گشت ارشاد ... عکس خواهران زینب در گشت ارشاد... عکس خواهران بسیجی گشت ارشاد ...

بايگانی وبلاگ