آموزش مقابله با تفنگ ساچمه اي


ارتش سبز آزادی بخش ایران : تفنگ ساچمه اي تفنگي است که گلوله ساچمه ای یا پلاستيکي پرتاب مي کند:


اين نمونه تفنگ قادر هست که به طور ناگهاني چند صد گلوله ساچمه ای یا پلاستيکي پرتاب کند،


روش هاي مقابله با تفنگ ساچمه اي:

بهترين راه تن کردن لباس هاي کلفت هست مثل: شلوار کتان يا لي يا پيراهن لي. حتي اگر مي توانيد کاپشن به تن کنيد چون اين گلوله ها اگر از راه دور شليک شوند در بدن فرو نمي روند، ولي اگر از فاصله نزديک شليک شوند و لباس ما نازک باشد در بدن فرو مي روند.
کار دوم که بايد انجام بدهيد محافظت از چشمانتان در مقابل اين گلوله ها است. چون اين تفنگ خيلي راحت چشمها را کور مي کند. ولي اگر باهاش زخمي شديد مشکلي نداره و زود جاي گلوله هاش خوب ميشه و خود گلوله ها را هم ميشه بيرون آورد. پس فقط از چشمانتان محافظت کنيد و سعي کنيد پشتتان را به تير انداز کنيد و از منطقه فرار کنيد و دستتان را کامل روي چشمانتان قرار دهيد.

چگونه نافرمانی مدنی کنیم ؟


نافرمانی مدنی: بهترین راه برای به زانو درآوردن رژيم هاي سرکوبگر و بي رحم است.
نافرمانی مدنی به معنای سر باز زدن فعالانه از پذیرش قوانین، تقاضاها یا دستورات معینی از سوی حکومت یا نیرویی اشغالگر تعریف شده است و یکی از روشهای مهم مقاومت غیرخشونت بار به شمار می آید. مردم از این شیوه برای مقاوم در مقابل قوانین ظالمانه استفاده می کنند. یکی از مهمترین تجلیات این شیوه مبارزاتی در هند در زمان مهاتما گاندی به اجرا درآمد. در انقلاب مخملی چکسلواکی و در آلمان شرقی برای برکناری دیکتاتورهای کمونیست نیز از این شیوه استفاده شد. همچنین مبارزان آفریقای جنوبی در مواجهه با رژیم آپارتاید از این شیوه استفاده کردند. مبارزان جنبش حقوق مدنی در امریکا و همچنین مبارزان جنبشی که اصطلاحا به جنبش آوازه خوانی شهرت یافت و کشورهای بالتیک را از اتحاد شوروی مستقل کرد این روش را پیشه خود ساختند. در انقلاب های دیگری مانند انقلاب نارنجی اوکراین و انقلاب گل رز در سال 2005 نیز این شیوه به کار برده شد.
نافرمانی مدنی از این ایده نشات می گیرد که انسان لازم نیست به لحاظ فیزیکی به مبارزه بپردازد، بلکه کافی است از آنچه که از او خواسته می شود تبعیت نکند. هنگامی که حکومت در مقابل خیل عظیم مردمانی قرار گیرد که ساکت بر جای خود نشسته اند ولی با کم کاری، عدم تبعیت از قوانین حکومت و ... دستگاه حکومتی را فلج می کنند، کاری برای واداشتن مردم به تبعیت از دستش برنمی آید.

نمونه هایی از نافرمانی مدنی
در سال 1971 رهبر ملی گرای بنگلادش، شیخ مجیب الرحمان، و حزب او، یعنی عوامی لیگ جنبش تاریخی «عدم همکاری» با دستگاه سیاسی و نظامی پاکستان شرقی را اعلام کردند تا دولت پاکستان را وادار کنند نتیجه انتخابات سال 1970 را که طی آن حزب عوامی لیگ برنده شده بود، بپذیرد. این جنبش باعث تعطیلی کامل تمامی ادارات دولتی و شبه دولتی، حمل ونقل عمومی، تجارت، مدارس، و دانشگاه ها شد. پاکستان شرقی (یا همان بنگلادش بعدی) از پرداخت مالیات به دولت پاکستان خودداری کرد و تمامي داد و ستدهای مالی بین پاکستان شرقی و غربی به طور کامل متوقف شد. تمامی ارتباطات به صورت تلفن و تلگراف با پاکستان غربی قطع شد. رهبری عوامی لیگ به مدت 18 روز به صورت حکومت واقعی در پاکستان شرقی درآمد و این امر مرکزیت دولت پاکستان را به لرزه انداخت.
نمونه دیگر نافرمانی مدنی در کوباست. در این کشور نیز جنبشی با عنوان «من با دیکتاتور همکاری نمی کنم» شکل گرفت. شعار اصلی این جنبش «من خواستار تغییر هستم» بود. در ذیل این شعار، شش شعار دیگر وجود داشت: «من سرپیچی می کنم، من کمک نمی کنم، من خبرچینی نمی کنم، من پیروی نمی کنم، من همکاری نمیکنم، من سرکوب نمی کنم». بعلاوه، اعضای این جنبش برای نشان دادن عدم همکاری خود با رژیم کوبا، دستان خود را به صورت صلیب بر روی سینه قرار می دادند.
هنرمندان بسیاری مانند لسته آلوارز، آموری گوتیرز، ویلی چیرینو، یون سکادا، پاکیتو، دریورا و بونکو کینونگو از این جنبش حمایت کردند.
بانوان سفیدپوش گروهی از همسران، مادران، و خواهران ناراضیان کوبایی بودند که برای آزادی خویشاوندانشان در این نافرمانی مدنی شرکت کردند.
نمونه دیگر انقلاب آوازه خوانان در بالتیک بود. این جنبش چهار سال طول کشید و طی آن اعتراضات مختلفی بروز کرد. دولت شوروی در سال 1991 کوشید با استفاده از تانک جلوی فعالیت این جنبش را که در صدد استقلال کشورهای این حوزه و بویژه استونی بود بگیرد. شورای عالی استونی به همراه کنگره استونی دولت مستقل استونی را اعلام کردند و از قوانین شوروی سرپیچی نمودند. مردم به صورت موانع و پناهگاههای انسانی در مقابل تانکهای شوروی ایستادند تا مانع از اشغال تلویزیون شوند. با این اقدامات، استونی توانست بدون خونریزی به استقلال دست یابد.
شیوه های عمل متعددی برای نافرمانی مدنی وجود دارد. مهمترین و اصلی ترین ویژگی که تمامی این شیوه ها را به هم پیوند می دهد، نافرمانی و سرپیچی از قوانین و دستورات حکومت است. این اقدام از انجام کار ساده در اداره تا دستور سرکوب امتداد می یابد. نافرمانی در انجام کارهای اداری باعث فلج شدن دستگاه دولتی می شود و مشکلات دولت را افزایش می دهد. عدم پرداخت هزینه های دولتی مانند آب، برق، تلفن، ایجاد راهبندان در خیابانها، اعتصاب و ... همگی نمونه هایی از نافرمانی مدنی هستند. ولی نمی توان موارد را به اینها ختم کرد. هر کس و هر گروه بنا به شرایط خود می تواند شیوه هایی ابتکاری برای فلج کردن حکومت بیندیشد و به اجرا درآورد.

ویژگی هاي نافرمانی مدنی
درباره تعریف نافرمانی مدنی و خصوصیات آن اتفاق نظر کاملی وجود ندارد، اما با این وجود ویژگی های مشترکی دربین تعاریف مختلف یافت می‏شود که می‏توان آنها را ذکر نمود. در ذیل با برشمردن این ویژگی ها تلاش در شناخت بیشتر و بهتر این روش اعتراض مدنی خواهیم نمود.

شرافت آمیز بودن (Conscientiousness):
این ویژگی به جدیت، صداقت و اعتقاد اخلاقی اشاره دارد که با توسل به آن، نافرمانان مدنی قانونی را نقض می کنند. برای بسیاری از اشخاص نافرمان، نقض قانون از سوی آنان، نه تنها خواسته ای ناشی از عزت نفس و استحکام اخلاقی آنهاست، بلکه از روی ادراک آنها از مصالح جامعه خود نیز می باشد.

ارتباط‏گیرانه بودن (Communication):
در نافرمانی مدنی از قانون، شخص معمولا دارای دو هدف موازی می باشد. او نه تنها می خواهد مخالفت و انکار خویش را در برابر یک قانون یا سیاست مشخص ابراز دارد، بلکه می خواهد توجه عمومی را به این مساله خاص معطوف سازد و بدین وسیله برای تغییر آن قانون یا سیاست آنها را برانگیزاند. در نافرمانی مدنی، در یک جامعه نسبتا عادلانه، نافرمانان مدنی اکثریت را مخاطب خود قرار می‏دهند تا نشان دهند که از نظر آنان، اصول عدالت که عامل همکاری بین انسانهای آزاد و برابر می‏باشد، توسط سیاستگذاران رعایت نشده است.

عدم‏خشونت یا مسالمت آمیز‏بودن (Non-violence):
یک موضوع مناقشه انگیز در مباحثه بر سر نافرمانی مدنی مساله عدم‏خشونت یا مسالمت آمیز بودن آن است. گفته می شود که عدم‏ خشونت اثرات منفی نقض قانون را تقلیل می دهد. بعضی از نظریه پردازان از این هم فراتر می روند و می گویند که اساسا نافرمانی مدنی بنابر تعریف آن عملی غیر خشونت آمیز است. بر طبق این نظر اعمال خشونت آمیزی که احتمال آسیب رساندن دارند، با نافرمانی مدنی به‏عنوان یک روش ارتباط با مخاطبان ناسازگار است. زیرا که هر نوع تعرضی به آزادی های مدنی دیگران، منجر به خدشه دار کردن اصالت عمل شخص نافرمان می‏گردد. علاوه ‏بر این، عدم‏خشونت باعث ریسک کمتر دشمن تراشی در بین متحدان و یا تشدید ناسازگاری مخالفان می شود. ضمنا عدم‏خشونت توجه عمومی را منحرف نمی سازد و شاید باعث گردد که بهانه مقامات جهت استفاده از اقدامات متقابل خشونت آمیز در برابر معترضان را از آنها بگیرد.

  • چکیده ای از نظریات هنری دیوید ثورو
هنری دیوید ثورو: "آیا شهروند می باید مجبور باشد وجدانش را حتی لحظه ای، یا ذره ای، به قانون‏گذاران بفروشد؟ پس وظیفه ی وجدان بشری چیست؟... فکر می کنم که قبل از هر چیز می باید انسان بمانیم و پس از آن شهروند. خردمندانه نیست که به قانون همان احترامی را بگذاریم که به حقیقت و راستی."
هنری دیوید ثورو (۱۸۶۲-۱۸۱۷) دیوید ثورو، طبیعی دان و فیلسوف آمریکایی را واضع نظریه نافرمانی مدنی می دانند. او در جزوه مشهور خود -نافرمانی مدنی-، نگاه خویش را درباره حکومت، قانون و سیاستهای دولت وقت آمریکا بیان می دارد و چرایی و چگونگی سرپیچی از قانون ناعادلانه را با ذکر مثال هایی در جامعه خویش شرح می دهد و خصوصیات آنرا برمی شمارد.

در جمع بندی نظرات ثورو می‏توان ویژگی‏های زیر را درباره نافرمانی مدنی در اندیشه وی برشمرد:
- وجدان انسانی، حقیقت و راستی مهمتر از قانون بشری؛
- پرداخت هزینه در راه پایبندی به اجرای عدالت؛
- اگر قرار باشد عامل بی‏عدالتی باشی، همانوقت قانون را زیر پا بگذار و منتظر متقاعد کردن اکثریت نباش؛
- وظیفه‏ی فردی و نه در انتظار جمع بودن؛
- نافرمانی مدنی، راه پیشگیری از خشونت؛
- انجام وظایف شهروندی جهت نشان دادن اختلاف نافرمانی مدنی با نافرمانی مجرمانه؛
- استفاده از ابزار خشونت علیه بی‏عدالتی به‏عنوان یک حق؛
- نیت پاک اهمیت دارد و نه وسیله رسیدن به آن؛

  • چکیده ای از نظریات لئو تولستوي
با توجه به نوشته‏های لئو تولستوی درباره‏ی سرپیچی در برابر دولت و قدرت، می‏توان او را یکی از پایه گذاران تفکر نافرمانی مسالمت‏آمیز دانست که تاثیر بسیار زیادی بر متفکران و مبارزان نافرمانی مدنی پس از خود و به‏خصوص مهاتما گاندی داشته است.
لئو تولستوی (۱۹۱۰-۱۸۲۸)
لئو تولستوی نویسنده‏ی شهیر روسی یکی از کسانیست که به تدوین نظریه‏ی عدم‏خشونت در نوشته‏های ادبی و اجتماعی خود می‏پردازد و بر پیروی از وجدان و مقاومت در برابر بدی با استفاده از تعالیم مسیح تاکید می‏ورزد.

در جمع بندی نظرات تولستوی، می‏توان ویژگی‏های زیر را درباره نافرمانی مدنی در اندیشه وی برشمرد:
- مقاومت و پایداری در برابر بدی؛
- عدم توسل به خشونت به طور مطلق؛
- پایبندی به عقل و وجدان و اطاعت از قانون ایزدی و سرپیچی از قانون ناعادلانه؛
- پنهان نکردن وجدان؛
- تحمل رنج و پرداخت هزینه برای مبارزه با بدی و بی‏عدالتی؛

  • چکیده ای از نظریات مهاتما گاندی (۱۹۴۸-۱۸۶۹)
بی‎تردید یکی از تاثیرگذارترین افرادی که نافرمانی مدنی را در نظر و عمل بکار برد و آنرا به‏عنوان الگویی موفق در مبارزه با بی‏عدالتی تثبیت نمود، رهبر بزرگ هند، مهاتما گاندی بوده است. او که با الهام از آموزه‏های معنوی هندوئیسم و فلسفه‏ی عدم‏خشونت، روش مبارزه خویش را بر مبنای مقاومت مسالمت‏آمیز و عدم‏همکاری فعالانه قرار داد، از نظرات ثورو و تولستوی برای مبارزه در راه استقلال هند از استعمار انگلیس بسیار بهره گرفت.

در جمع بندی نظرات گاندی می‏توان ویژگی‏های زیر را برای نافرمانی مدنی و عدم ‏همکاری در اندیشه و روش مبارزاتی وی برشمرد:
- مقاومت مسالمت‏آمیز از راه تحمل رنج شخصی؛
- مبارزه به شکل عمل مستقیم و اقدام فعالانه؛
- تاکید بسیار بر عدم بکارگیری خشونت؛
- بی‏عملی در برابر بدی، بدتر از خشونت؛
- پاک بودن ابزار مبارزه همانند اهداف؛
- نافرمانی مدنی، حق مسلم شهروندان؛
- نافرمانی از قوانین غیراخلاقی به شکل صمیمانه، احترام آمیز و توام با خویشتن‏داری؛
- پذیرش مجازات سرپیچی از قانون؛
- نافرمانی عمومی و جمعی، کانون و منبع قدرت؛
- وظیفه هر فرد، عدم‏همکاری با حکومت نادرست؛

  • چکیده ای از نظریات هانا آرنت (۱۹۷۵ - ۱۹۰۶)
هانا آرنت، فیلسوف و نظریه‏پرداز سیاسی آلمانی (- آمریکایی) در سال ۱۹۷۰، یعنی دو سال پس از ترور لوترکینگ، در مقاله‏ای با عنوان «نافرمانی مدنی» که بعد درکتابی با عنوان «بحرانهای جمهوری» در آمریکا به چاپ رسید، به بحث در باره این موضوع (و به‏طور ویژه در آمریکا) می‏پردازد.
از نظر آرنت نافرمانی مدنی - که آخرین شکل مشارکت داوطلبانه است - هنگامی روی می‏دهد که تعداد قابل توجهی از شهروندان، بدین نتیجه می‏رسند که راه های عادی تغییر، دیگر عمل نمی‏کنند... آرنت نافرمانی مدنی را یک اقدام علنی، غیر خشونت‏آمیز، وجدانی (شرافت آمیز) و البته سیاسی و برخلاف قانون می داند که معمولا با هدف ایجاد تغییری در قانون و یا سیاست های دولت انجام می‏گیرد.

در جمع بندی نظرات آرنت می‏توان ویژگی‏های زیر را برای نافرمانی مدنی در اندیشه وی برشمرد:
- تفاوت آشکار بین نافرمانی مدنی و نافرمانی مجرمانه؛
- علنی بودن نافرمانی مدنی؛
- الزام عدم‏خشونت در نافرمانی مدنی؛
- نافرمانی مدنی، زاده شده از مسئولیت اخلاقی شهروندان در جامعه‏ای مبتنی بر رضایت؛
- قبول داشتن ساختار کلی و مشروعیت نظام حقوقی توسط نافرمانان؛
- نافرمانی مدنی پذیرنده مجازات اما متمایز از مخالفت وجدانی؛
- الزام گروهی و جمعی بودن نافرمانی مدنی؛
- نافرمانی مدنی بر مبنای «توافق اجتماعی» و نه بر مبنای «قانون برتر» و یا «وجدان شخصی»؛
- نافرمانی مدنی، آخرین شکل اعتراض پس از بی‏نتیجه ماندن راههای عادی تغییر؛



رابطه مکاتب با گاو و انسان و جامعه !

سوسياليسم : دو گاو داريد. يکي را نگه ميداريد. ديگري را به همسايه خود مي دهيد.
کمونيسم : دو گاو داريد. دولت هر دوي آنها را ميگيرد تا شما و همسايه تان را در شيرش شريک کند.
فاشيسم : دو گاو داريد. شير را به دولت ميدهيد. دولت آن را به شما ميفروشد.
کاپيتاليسم : دو گاو داريد. هر دوي آنها را ميدوشيد. شيرها را بر زمين ميريزيد تا قيمتها همچنان بالا بماند.
نازيسم : دو گاو داريد. دولت به سوي شما تيراندازي ميکند و هر دو گاو را مي گيرد.
انارشيسم : دو گاو داريد. گاوها شما را ميکشند و همديگر را مي دوشند.
ساديسم : دو گاو داريد. به هردوي انها تيراندازي ميکنيد و خودتان را در ميان ظرف شيرها مي اندازيد.اپارتايد : دو گاو داريد. شير گاو سياه را به گاو سفيد ميدهيد ولي گاو سفيد را نمي دوشيد.
دولت مرفه : دو گاو داريد. آنها را ميدوشيد بعد شيرشان را به خودشان ميدهيد تا بنو شند.
بوروکراسي : دو گاو داريد. براي تهيه شناسنامه آنها هفده فرم را در سه نسخه پر ميکيد ولي وقت نداريد شير آنها را بدوشيد.
سازمان ملل : دو گاو داريد. فرانسه شما را از دوشيدن آنها وتو ميکند.امريکا و انگليس گاوها را از شير دادن به شما وتو ميکنند.نيوزلند راي ممتنع مي دهد.
ايده اليسم : دو گاو داريد. ازدواج ميکنيد. همسر شما آنها را مي دوشد.
رئاليسم : دو گاو داريد. ازدواج ميکنيد. اما هنوز خودتان آنها را مي دوشيد.
متحجريسم : دو گاو داريد. زشت است شير گاو ماده را بدوشيد.
فمينيسم : دو گاو داريد. حق نداريد شير گاو ماده را بدوشيد.
پلوراليسم : دو گاو نر و ماده داريد. از هرکدام شير بدوشيد فرقي نمي کند.
ليبراليسم : دو گاو داريد. آنها را نميدوشيد چون آزاديشان محدود مي شود.
دموکراسي مطلق : دو گاو داريد. از همسايه ها راي ميگيريد که آنها را بدوشيد يا نه.
سکولاريسم : دو گاو داريد. پس به خدا نيازي نداريد!!!

تریلر چیست ؟


تریلر ، تیزر و تفاوت آنها

در گذشته زمانیکه می خواستند در سینما فیلم دیگری ( غیر از فیلمی که در حال نمایش بود ) را تبلیغ کنند به انتهای فیلم در حال نمایش یک حلقه فیلم کوتاه می چسباندند که حاوی صحنه های تبلیغ برای آن فیلم بود . از آنجائیکه تعویض حلقه فیلم مشکل بود لذا این فیلم تبلیغاتی به آخرین حلقه فیلم اصلی الصاق می شد تا توسط فیلم اصلی یدک کش بشود . اصطلاح تریلر هم از همین نکته گرفته شده است (لغت تریلر به معنای پشت بند یا یدک کش می باشد ) . هدف از پخش تریلر ها این بود که کسانی که به سینما می روند ترغیب شوند تا برای فیلم بعدی مجدداً به سینما بروند . منتها بعد از مدتی ، کسانی که در امر بازاریابی و تبلیغات فیلمها بودند متوجه شدند که اگر این تریلر ها را در اول فیلمها نمایش بدهند هم اثر آنها بیشر است و هم تعداد بیشتری آنرا می بینند زیرا آخر فیلم کسی حوصله ندارد تا در سینما مانده و تبلیغ فیلم دیگری را ببیند . خلاصه اینکه تریلرها به اول فیلمها تغییر مکان پیدا کردند اما اسمشان همچنان تریلر باقی ماند .تریلرهای قدیمی فقط چند تکه از یک فیلم بودند که بهم چسبانده شده بودند ولی این روزها می توان گفت تریلر هر فیلم به یک اثر هنری تبدیل شده و شرکتهای خاصی وجود دارند که کارشان فقط ساخت تریلر برای فیلمها است . بخاطر همین افراد بسیاری هستند که کلکسیون تریلرها را جمع آوری می کنند و یک دلیل فروش بالای DVD ها هم اینست که خیلی ها آنرا بخاطر تریلرهایی که معمولاً روی نسخه DVD وجود دارد می خرند .معمولاً امروزه می توان تریلر اکثر فیلمهای جدیدی که قرار است چند ماه دیگر اکران شوند را از طریق اینترنت مشاهده و یا دانلود کرد . همچنین برخی سایتها آرشیو کاملی از تریلر فیلمهای سالهای قبل دارند .بطور کلی دو نوع تریلر وجود دارد : تریلر تیزر و تریلر کامل . تیزها معمولاً چندین ماه قبل از اینکه فیلم بروی پرده اکران شود ارائه می شوند و معمولاً نماهای خیلی کمتری از فیلم را در خود دارند و جلوه های ویژه فیلم به ندرت در آنها دیده می شود ( چون معمولاً جلوه های ویژه فیلمها پس از پایان فیلمبرداری ساخته می شود – مرحله پس از تولید یا Post-Production ) . در واقع تیزر ، یک تصویر خلاصه از فیلم و داستان آنرا ارائه می دهد . هدف از ارائه تیزر آنست که مردم برای دیدن فیلم تحریک شوند و بدانند که همچین فیلمی در حال ساخت است و موضوع آن چیست . کلاً تیزر را می توان یک کلک تبلیغاتی دانست .نوع دوم تریلر که تریلر کامل نام دارد به تریلری گفته می شود که صحنه های متعددی از فیلم اصلی را در خود دارد و طولانی تر از تیزر است . اینجور تریلرها را بین دو ماه تا یک هفته قبل از نمایش فیلم اصلی منتشر می کنند و در سینماها در ابتدای فیلمهای دیگر نمایش می دهند . همچنین همه جور جلوه های ویژه در آنها وجود دارد زیرا تا آن موقع فیلم کامل شده است . برخی فیلمها هم هستند که تریلر آنها ممکن است صحنه های مستقیمی از فیلم نباشد بلکه حسی از فضای فیلم را در بر داشته باشد که البته تعداد اینجور تریلرها خیلی کم است ولی شاید بتوان گفت برخی از آنها حتی از خود فیلم اصلی نیز زیباتر هستند . تریلرهای قدیمی خیلی ساده بودند و البته یک جور حس نوستالوژی خوبی هم در آنها بود و خیلیهای آنها از تریلرهای جدید هم بهتر بودند . کلاً کمپانی های سازنده فیلمها در گذشته خیلی به تریلر اهمیت نمی دادند ولی از زمانیکه مجتمع های سینمایی با چند سالن تجهیز شده ( مالتی پلکس ) ایجاد شد و فضای رقابت تنگتر گردید وظیفه تریلر نیز تغییر کرد . در گذشته وظیفه تریلر فقط دادن اطلاع بود ولی اکنون وظیفه تریلرها جذب مخاطب به هر شکل ممکن است و بنابراین سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام شده و ممکن است برای یک فیلم حتی تا 5 تریلر مختلف نیز ساخته شود که هر کدام در یک سالن جداگانه نمایش داده می شود و بنابراین بیننده ها از تکرار یک تریلر ثابت خسته نمی شوند . بنابراین اگر دیدید که یک تریلری بد بود بدانید که فیلم آن احتمالاً یک افتضاح واقعی خواهد بود ! زیرا کسی که تریلر را می سازد صحنه های فیلم را گلچین می کند . بهترین ژانرها برای ساخت تریلر ، ژانر فیلمهای حادثه ای ، اکشن و تخیلی می باشد زیرا می توان از صحنه های جالب و افکتها و جلوه های ویژه و تاثیر گذار آنها به بهترین نحو استفاده کرد . از همه سخت تر نیز فیلمهای خانوادگی هستند زیرا هیچ صحنه جالب توجهی برای ساخت یک کلیپ تبلیغاتی ندارند .نکته جالبی که در ساخت تریلرها وجود دارد اینست که معمولاً از موسیقی خود فیلم در آنها استفاده نمی شود بلکه از یک موسیقی دیگر که معمولاً متعلق به یک فیلم موفق دیگر است استفاده می شود که اینکار نیز دو دلیل دارد : اول اینکه زمانیکه تریلر ساخته می شود معمولاً هنوز کار ساخت موسیقی اصلی فیلم تکمیل نشده است و دوم اینکه استفاده از یک موسیقی آشنا معمولاً باعث می شود تماشاگر به دیدن فیلم متمایل شود و در ضمیر ناخودآگاه او حس خوبی القا گردد .

چگونه تریلر یا تیزر را مشاهده کنیم ؟

تریلر ها و تیزرها به دو صورت قابل مشاهده هستند :
1 – دانلود کردن فایل آنها : در این حالت ابتدا باید فایل تریلر یا تیزر را دانلود نموده و سپس با نرم افزار پخش کننده مخصوص آن ، آنرا مشاهده کنید . این فایلها غالباً از نوع Mov (فایلهای QuickTime که توسط شرکت Apple ابداع شده اند) و یا Avi و Mpeg می باشد .
2 – مشاهده فایل بصورت Stream : در این حالت تنها می توانید تریلر یا تیزر را در IE خود و پس از بافر شدن توسط نرم افزار پخش کننده مربوطه ، مشاهده کنید . این تریلر و تیزر ها معمولاً از نوع Stream های QuickTime ، Real و یا Windows Media هستند .
سایت Apple نیز معمولاً تریلرها را بصورت لینک مستقیم ارائه نمی دهد و بنابراین فایل آنها قابل دانلود و دخیره سازی نمی باشد و تنها می توان آنها را بصورت QuickTime Stream مشاهده کرد .لینکهایی که برای دريافت تريلر در وبلاگ به صورت http://a772.g.akamai.net/... می بینید لینک مستقیم يا Direct Link برای دانلود فایل هستند که با وارد کردن این آدرس در دانلود منیجر و یا کلیک راست کردن روی لینک و زدن Save Target As می توانید آنرا دریافت کنید .
سایتهای دریافت تریلر
برای دریافت تربلر فیلم ها سایتهای زیادی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از :+
Trailersworld ( این سایت از سال 2004 به بعد update نمی شود اما تریلر فیلمهای قدیمی را می توانید در آن پیدا کنید ) .
+
Dave's Trailer Page ( تریلر فيلمهای از سال 2000 به بعد ) .
+
Movie List ( تريلر فيلمهای جديد باضافه تريلر فيلمهای کلاسيک ) .
همچنین تریلر اکثر فیلمهای جدید در سایت رسمی شان نیز وجود دارد

سایتهایی برای آپلود فایلها و عکس و فیلم



http://imageshack.us/index.php

سایتی برای آپلود انواع عکس و فایلهای فلش.

http://www.hostedpictures.com

آپلود هر بار یک عکس بدون ثبت نام تا حجم 500 کیلوبایت

http://www.imagehigh.com

آپلود 10 عدد فایل عکس همزمان. حداکثر 2 مگابایت. خیلی کارامد!

http://img.majidonline.com

سیستم آپلود عکس مجید آنلاین. حداکثر تا 1 مگابایت بدون ثبت نام (ایرانی)

http://tinypic.com

آپلود فایل عکس تا حجم 250 کیلو بایت بدون ثبت نام.

http://www.imagedad.com

آپلود عکس تا حجم 1 مگابایت. بدون ثبت نام

http://xs.to

آپلود فایلهای گیف حداکثر تا حجم 500 کیلوبایت بدون ثبت

http://streamload.com

یک سایت فوق العاده برای آپلود بیش از 10 گیگ فایل ( حداکثر آپلود ماهیانه 100 مگابایت )

http://www.megaupload.com

آپلود انواع فایل تا 500 مگابایت.

http://www.uploadr.com

برای آپلود هر نوع فایل تا 300 مگابایت. بدون ثبت نام

http://rapidshare.de

فضای رایگان برای آپلود فایل تا 50 مگابایت.

http://www.picvista.com

پیک ویستا. آپلود انواع عکس بدون ثبت نام (ایرانی)

http://www.kazimages.com

آپلود فایلهای عکس تا حجم 100 کیلوبایت. بدون ثبت نام

http://www.podomatic.com

فضای رایگان برای آپلود پادکست



بدون نیاز به هرگونه ثبت نام و عضویت و ...

http://mypictures.ir

http://persiandrive.com

http://www.justupit.com/

www.space4upload.com

www.jahanupload.com

دانلود فیلتر شکن

آنتی فیلتر - نرم افزار فیلتر شکن پوف (puff) یک برنامه مختص به کاربران چینی میباشد که سرور آن در کشور آمریکا قرار دارد ولیکن کاربران سایر کشورها نیز میتوانند از آن استفاده کنند .
برای استفاده از این فیلتر شکن ابتدا باید آن را از لینک زیر دانلود و سپس با کلیک بر روی آیکون نرم افزار آنرا اجرا و نصب کنید ( مراحل نصب آن بسیار ساده و همانند سایر برنامه های کاربردی میباشد )

دانلود نرم افزار فیلتر شکن پوف (puff) از 4 shared

بعد از نصب این برنامه فیلتر شکن باید یک تنظیم جزئی را بر روی internet browser ( اینترنت اکسپلورر – موزیلا فایرفاکس – اپرا ) خود انجام دهید :

بعد از این تنظیمات به اینترنت متصل شوید برنامه پوف ( همان شورت کات اژدهای سبز رنگ ) را اجرا کنید و سپس دکمه اولی( connect) را فشار دهید تا نرم افزار با سرور ارتباط برقرار کند هر وقت آن دو مونیتور که در بالای دکمه connect قرار دارد هر دو از رنگ سیاه به سبز یا آبی تغییر رنگ دادند آنوقت فیلتر شکن آماده خدمت سرانی به شما میباشد !

روشهای مقابله با اسپری فلفل و گاز اشک آور


اسپري فلفل و گاز اشک آور دو نوع از مواد شيميايي التهاب زا و اشک آوري هستند که به طور گسترده اي توسط نيروهاي ضد شورش مورد استفاده قرار مي گيرند. اينها با تحريک مخاط چشم، بيني، دهان و ريه ها موجب اشک ريزش، عطسه، سرفه، ناراحتي تنفسي و يا سوزش و درد چشم و کوري موقتي مي شوند. اين مواد در حرارت آتش معمولا اکسيده و بي اثر مي شوند براي همين معمولا در محيطي که اين گازها مورد استفاده قرار گرفته است روشن کردن فندک يا يک کاغذ آتش گرفته در نزديکي شما باعث مي شود که اثر اين گازها بر روي شما کمتر شود. گرچه بهترين و موثرترين روش دور شدن از محيط حاوي اين گازها و دسترسي به هواي آزاد است. در اينجا چند نکته در مورد چگونگي آمادگي و پيشگيري و راه مقابله با اثرات اين مواد توضيح داده مي شود.

پيشگيري و آمادگي
● استفاده از ماسک هاي ضد گاز
● استفاده از ماسک هاي داراي فيلتر
● استفاده از عينک، بخصوص عينک هاي شنا، در درجه بعد عينک هاي آفتابي که پوشش خيلي خوبي روي چشم ايجاد کرده باشد
● در صورتي که احتمال مي دهيد که در فضاي اين چنيني قرار بگيريد، از لنز چشمي استفاده نکنيد
● هر چقدر پوست پوشيده تر باشد کمتر در معرض مستقيم قرار مي گيرد

چگونگي کمتر کردن اثر و درمان
● به سمت هواي آزاد برويد. اين گازها سنگين تر از هوا هستند و بيشتر نزديک به زمين قرار مي گيرند بنابراين ايستادن بهتر از نشستن و خوابيدن روي زمين است. سعي کنيد به سطوح بالاتر برويد مثلا بالاي ساختمان، ديوار يا ....
● اين مواد بر اثر حرارت آتش، اکسيده و بي اثر مي شوند.
● استفاده از يک دستمال آغشته به سرکه سيب (که کمتر محرک است) و يا آبليمو بر جلوي دهان و بيني هم تا حدودي موثر است
●هيچگاه لباس خود را روي سر خود نکشيد. اين گازها در لباس شما مانده و اثر بيشتري روي چشمان و پوست صورت شما خواهند گذاشت
● ترجيحا لباس ها و جواهرات را از تن در آوريد يا از سر و صورت خود پايين بکشيد
● اگر لنز چشمي داريد، آن را خارج کنيد
● آگاهانه و مکررا پلک بزنيد تا اشک چشم شما اسپري فلفل را زودتر از چشم شما بزدايد
● از مالش چشم و پوست جدا خودداري کنيد
● پوست و چشم را با آب سرد به مقدار زياد بشوييد. از مالش دست روي پوست خودداري کنيد. در مرحله اول فقط با آب سرد به ميزان فراوان بشوييد بدون استفاده از مواد شوينده و تميز کننده
● هر قسمت بدن را جداگانه بشوييد و مراقب باشيد که آب از اندام آلوده به قسمتهاي ديگر بدن جاري نشود و سپس دوش بگيريد
● دوش بگيريد اما در وان حمام نخوابيد
● از آب داغ استفاده نکنيد. آب داغ موجب باز شدن منافذ پوست و بيشتر شدن اثر اين مواد بر پوست مي شود
● از کرم هاي روغني و ضد آفتاب براي تسکين استفاده نکنيد. چون باعث بيشتر شدن اثر اين مواد بر پوست مي شوند
● پس از شستن اوليه، مي توانيد با آب و صابون ملايم يا شامپوي بچه پوست را تميز بشوييد با مالش بسيار ملايم
● شستشوي پوست تحريک شده با شير هم موثر گزارش شده است
● در موارد تحريک گلو و حلق مي توانيد از شربت مائولوکس (شربت Al.Mg) استفاده کنيد. (مقداري از شربت را با آب مخلوط کرده و با آن قرقره کنيد و يا شربت را کمي در دهان نگاه داشته و سپس فرو دهيد) حتي شستشوي پوست تحريک شده با مخلوط آب و اين شربت براي تخفيف تحريک پذيري پوست تا حدودي موثر بوده


آموزش ساخت کوکتل مولوتف - بمب ناپالم


کوکتـل مولوتـف يک بطري حاوي ماده آتش زا است که در صورت پرتاب و شکسته شدن باعث ايجاد حجم وسيعي آتش غير قابل مهار مي شود و از آن در درگيري هاي خياباني براي ايجاد رعب و وحشت و سردرگمي در بين نيروهاي دشمن (مثل گارد ضد شورش) و متفرق کردن آنها استفاده مي شود. اين سلاح بسيار ساده، ارزان و کارآمد است و امروزه در بسياري از درگيري هاي چريکي و خياباني استفاده مي شود.

تاريخچه ساخت کوکتل مولوتوف:
وقتي‌ که روس‌ها در اتحاد اوليه با هيتلر در سال ۱۹۳۹، به کشور فنلاند حمله ور شدند، "وياچسلاو مولوتف" وزير خارجه استالين جنايت کار بود. در مقابل اعتراض بين‌المللي به بمباران بي رحمانه شهرهاي فنلاند، "وياچسلاو مولوتف" بي‌شرمانه مدعي شد که هواپيما‌هاي روس فقط آذوقه بر سر ملت فنلاند مي ريختند!!. مردم قهرمان فنلاند هم که بمب و مهمات چنداني نداشتند، با الکل، نفت، بنزين و روغن، بمب هاي ساده‌اي ساختند و با آن به جنگ تانک‌هاي روس رفتند. آنها براي مزاح، اسم اين بمب هاي الکلي را کوکتل مولوتف نهادند و گفتند، اين کوکتل (پذيرايي) عوض آن غذا ‌هايي‌ که بر سر ما انداختي!!!.

دليل موفقيت کوکتل مولتف، سادگي و قدرت آن بود. بطري‌هاي اوليه را همان کارخانه عرق کشي‌ فنلاند با الکل درست ميکرد، ولي‌ بعدا معلوم شد که مخلوط بنزين و روغن موتور کاراتر بود. فنلاندي‌ها سر شيشه را خالي‌ مي گذاشتند، فتيله پارچه‌اي داخل مواد قرار ميدادند، و درب آنرا با چوب پنبه يا چسب نواري مي بستند، تا محتويات ماده سوختي بيرون نريزد. فتيله که آتش مي گرفت، چون سر بطري بسته بود به مواد سوختي داخل بطري نمي رسيد، اما بعد از پرتاب بطري و شکسته شدن شيشه، فتيله مشتعل، مواد پراکنده شده را آتش مي زد. فنلاندي‌ها به زودي دانستند که با اضافه کردن شکر، مايع ظرفشوي، خرده پلاستيک (استايروفوم) يا حتي سفيده تخم مرغ مي شد به کوکتل مولوتف خواص دود زائي، دير سوزي يا کم پخشي داد.

اصول ساخت کوکتل مولوتف بسيار ساده است:
1- بطري شيشه اي مانند شيشه نوشابه، شير يا آبليمو و...
2- ماده ژل سوختي سوختي از قبيل مخلوط بنزين و روغن موتور (تا نصف پر شود)
3- يک تکه پارچه آغشته به سوخت که به عنوان فتيله عمل خواهد کرد (پارچه را گره بزنيد و با فشار درون دهانه بطري جاي دهيد تا هنگام پرتاب کوکتل مولوتف محتواي درون آن به بيرون پرتاب نشود يا از چوب پنبه براي محکم کردن درب بطري استفاده نماييد).

طرز تهيه:
روش ساخت يک کوکتل مولوتف قدرتمند:
1- يک بطري شيشه اي (مثل بطري شيشه نوشابه، شير يا آبليمو) را برداريد.
2- داخل آن ژله سوختي ناپالم، (اگر نداريد {بنزين و روغن موتور} يا {بنزين و گازوييل}) بريزيد، به طوري که نصف بطري پر شود.
3- حال يک پارچه آغشته به بنزين يا گازوييل را داخل بطري قرار دهيد به طوري که داخل ناپالم (يا بنزين و ..) قرار بگيرد و مقداري از آن هم از دهانه بطري بيرون بزند.
4- پارچه را گره بزنيد و با فشار درون دهانه بطري جاي دهيد تا هنگام پرتاب کوکتل مولوتف محتواي درون آن به بيرون پرتاب نشود يا از چوب پنبه براي محکم کردن درب بطري استفاده نماييد.


اکنون کوکتـل مولوتـف شما آماده است. کافي است تا سر پارچه را با فندک آتش زده و به سمت نيروهاي مزدور سرکوب گر پرتاب کنيد تا بطري متلاشي شود. در نتيجه اين پرتاب، ژل سوختي آتش گرفته و به اطراف پراکنده مي شود و همراه با آن حجم زيادي از آتش توليد مي شود که مهار آن بسيار سخت و ناممکن خواهد بود.
کوکتل مولوتف را مي توان براي مدت هاي طولاني نگهداري کرد و از اين نظر سلاح بي خطري به حساب مي آيد.

- توجه داشته باشيد در کوکتل مولوتف هايي که تنها از بنزين براي تهيه ماده سوختي استفاده مي شود، بنزين با شدت و حرارت زيادي مي سوزد اما شعله آن دوام زيادي ندارد و به سرعت فروکش مي کند. در نوع پيشرفته کوکتل مولوتف، به جاي سوخت معمولي، از ناپالم استفاده مي شود. از نظر تئوري ناپالم به ماده غليظي گفته مي شود که خاصيت اشتعال دارد.

ناپالم را به روش هاي زير مي توان درست کرد:
1- مخلوط بنزين و روغن موتور
2- مخلوط بنزين و صابون مايع يا مايع ظرفشويي
3- مخلوط بنزين و پارافين
4- مخلوط بنزين و قير
5- مخلوط بنزين و استايروفوم (يونوليت)
6- مخلوط بنزين و چسب (سيريش يا چسب آهن)
*(منظور از مخلوط: به نسبت مساوي يا 60 به 40)

"کوکتل مولوتف ناپالم" با "کوکتل مولوتف بنزيني" تفاوتي از نظر ساخت ندارد. اما دوام شعله "کوکتل مولوتف ناپالم" بسيار بيشتر است و به علت خاصيت چسبندگي و غلظت زياد ناپالم، خاموش کردن آن بسيار مشکل مي باشد.

توجه: اگر هنگام آتش زدن پارچه سر بطري، ماده سوختي داخل بطري به آتش برسد امكان انفجار بطري وجود دارد. در زمان آتش زدن آن و نيز زمان پرتاب کردن آن دقت کنيد. بهتر است اگر مي خواهيد از اين اسلحه براي مقابله با نيروهاي مزدور سرکوبگر استفاده کنيد از قبل در محلي امن براي پرتاب آن تمرين کنيد تا هنگام نبرد دچار مشکل نشويد.

- توصيه يک کوکتل مولوتف ساز بنزين و روغن موتوري در يک وبلاگ:
"براي نتيجه بهتر حتما بنزين و روغن موتور را با هم مخلوط کنيد، مثلا براي يک ليتر سوخت کوکتل مولوتف تقريبا 600 سي سي بنزين و 400 سي سي روغن موتور را با هم قاطي کنيد."

- ساخت يک نمونه قدرتمند از کوکتل مولوتف ناپالم:

ترکيب 20% تينر با 20% يونوليت با 60% بنزين. مخلوط مزبور بايد حتماً به‌ دور از آتش تهيه و بعد از ترکيبات مزبور، مشابه با غلظت عسل خوراکي درآيد تا خاصيت عمل کنندگي مناسب را داشته باشد.



تصاويري از نحوه پرتاب کوکتل مولوتف:

پرتاب ترک موتور در حين حرکت

پرتاب با دستکش



آشفته کردن اوضاع گاردي ها با کوکتل مولوتف در کشورهاي اروپايي:


منبع : ارتش سبز آزادی بخش ایران

پندارها - احمد كسروي ( دانلود کتاب PDF )


نکات و ترفندهای ویندوز



از کار انداختن هشدار پرشدن Hard

هر وقت ظرفيت خالی Hard در حال تمام شدن باشد اخطاری مبنی بر پر شدن حافظه نمايش داده می شود.اين پيغام بعضی موارد خوب است ولی اکثر مواد يک مزاحم واقعی است!
زيرا اکثر کاربران از حافظه خالی موجود و پر شدن آن آگاه هستند ،ولی بعضی مواقع به علت وجود يک سری اطلاعات نميتوان دست به يک خانه تکانی زد.
بنابر اين برای از کار انداختن ای هشدار مراحل زير را طی کنيد:
۱.از حوزه RUN فرمان regedit را صادر کنيد.

۲.اين کليد را در آن پيدا کنيد :
KEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrent VersionPoliciesExplorer

۳.در يک نقطه خلوت از قاب سمت راست ،کليک سمت راست کرده و گزينه New سپس DWORD Value را انتخاب کنيد.

۴.نام متغير جديد را NoLowDiskSpaceChecks بگذاريد.

۵.روی اين متغير دو بار کليک کرده و مقدار 1 به آن بدهيد.

۶.از رجيستری خارج شده و کامپيوتر را بوت کنيد تا نتيجه را ببينيد.
<توجه داشته باشيد با اين کار اين هشدار برای تمامی درايوها از کار خواهد افتاد.>
هر وقت ظرفيت خالی Hard در حال تمام شدن باشد اخطاری مبنی بر پر شدن حافظه نمايش داده می شود.اين پيغام بعضی موارد خوب است ولی اکثر مواد يک مزاحم واقعی است!
زيرا اکثر کاربران از حافظه خالی موجود و پر شدن آن آگاه هستند ،ولی بعضی مواقع به علت وجود يک سری اطلاعات نميتوان دست به يک خانه تکانی زد.
بنابر اين برای از کار انداختن ای هشدار مراحل زير را طی کنيد:
۱.از حوزه RUN فرمان regedit را صادر کنيد.

۲.اين کليد را در آن پيدا کنيد :
KEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrent VersionPoliciesExplorer

۳.در يک نقطه خلوت از قاب سمت راست ،کليک سمت راست کرده و گزينه New سپس DWORD Value را انتخاب کنيد.

۴.نام متغير جديد را NoLowDiskSpaceChecks بگذاريد.

۵.روی اين متغير دو بار کليک کرده و مقدار 1 به آن بدهيد.

۶.از رجيستری خارج شده و کامپيوتر را بوت کنيد تا نتيجه را ببينيد.
<توجه داشته باشيد با اين کار اين هشدار برای تمامی درايوها از کار خواهد افتاد.>
هر وقت ظرفيت خالی Hard در حال تمام شدن باشد اخطاری مبنی بر پر شدن حافظه نمايش داده می شود.اين پيغام بعضی موارد خوب است ولی اکثر مواد يک مزاحم واقعی است!
زيرا اکثر کاربران از حافظه خالی موجود و پر شدن آن آگاه هستند ،ولی بعضی مواقع به علت وجود يک سری اطلاعات نميتوان دست به يک خانه تکانی زد.
بنابر اين برای از کار انداختن ای هشدار مراحل زير را طی کنيد:
۱.از حوزه RUN فرمان regedit را صادر کنيد.

۲.اين کليد را در آن پيدا کنيد :
KEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrent VersionPoliciesExplorer

۳.در يک نقطه خلوت از قاب سمت راست ،کليک سمت راست کرده و گزينه New سپس DWORD Value را انتخاب کنيد.

۴.نام متغير جديد را NoLowDiskSpaceChecks بگذاريد.

۵.روی اين متغير دو بار کليک کرده و مقدار 1 به آن بدهيد.

۶.از رجيستری خارج شده و کامپيوتر را بوت کنيد تا نتيجه را ببينيد.
<توجه داشته باشيد با اين کار اين هشدار برای تمامی درايوها از کار خواهد افتاد.>

قفل کردن کامپیوتر توسط یک میانبر:

شايد تا به حال به فکر يافتن راهی بوده ايد که کامپيوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهيد. اين کار بسيار ساده است و با طی کردن مراحل زير شما ميتوانيد یک Icon به صفحه نمايش یا Quick Launch اضافه کنيد که با يک ضربه ماوس بر روی آن سيستم شما در حالت Lock قرار مي گیرد. 1- بر روی صفحه نمايش خود Right-Click کنيد و از Shortcut، New را انتخاب کنيد
2- در پنجرهای که ظاهر شده در قسمت Type the location of the item فرمان زير را بنويسيد:
user32.dll,LockWorkStation rundll32.exe
3- Next را بزنيد و نام Shortcut را وارد کنيد و کليد Finish را بزنيد.
جهت راحتي بيشتر پيشنهاد مي توانید ميانبر (Shortcut) ايجاد شده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالی Quick Launch بکشيد تا از اين پس در هنگام نياز با زدن يک کليد دستگاه شما در حالت Lock قرار گيرد.

سرعت کامپیوتر :

مي دانيد يك Wallpaper حجيم و رنگارنگ چه حجم بالايي از RAM شما را اشغال مي كند در حالي كه وجود آن هيچ ضرورتي براي كار شما ندارد . اگر رايانه ي كندي داريد بهتر است از خير Wallpaper بگذريد و آن را غير فعال كنيد . وجود محافظ صفحه ي نمايش ( Screen saver ) نيز از منابع سيستم مي كاهد . اگر ضرورتي براي وجود آننيست قيد اين يكي را هم بزنيد . اگر در محل كار خود مي خواهيد هنگام ترك سيستم محافظ صفحه ي نمايش را با كلمه ي عبور ( Password ) آن فعال كنيد ، تا از لحاظ امنيتي لطمه اي به سيستم شما وارد نشود . بهتر است يك ميانبر ( Shortcut ) براي آن بسازيد و تنها در مواردي كه مجبور هستيد از طريق آن Screen saverرا فعال كنيد . براي ساختن Shortcut محافظ صفحه ي نمايش كافي است روي Desktopكليك سمت راست كنيد . از منوي باز شده NEW و سپس Shortcut را برگزينيد . دكمه ي Browse را فشار دهيد . با انتخاب ALL File در قسمت File of type كليه ي فايل ها را نمايش دهيد آنگاه از دايركتوري Windows system يكي از فايل هاي محافظ صفحه ي نمايش كه پسوند دارند مثلاً ScrD flower Box . Scr را انتخاب كنيد . كليد Next و سپس Finish را بزنيد . برخي افكت هاي ( Effects ) ويندوز سرعت رايانه را كاهش مي دهند . روي Desktop كليك راست كنيد و Properties را برگزينيد . پوشه ي Effect را انتخاب و گزينه هاي قسمت Visual effects را غير فعال كنيد در پوشه ي Web از همين پنجره نيز گزينه View my Active Desktop as a Web Page را غير فعال كنيد دكمه ي Apply را براي ثبت تغييرات فراموش نكنيد هر چه رزولوشن صفحه ي نمايش شما كمتر باشد سرعت آن بيشتر است . روزولوشن را مي توانيد از طريق پوشه ي Setting با همان پنجره Properteis تنظيم كنيد عنوان اين بخش Scereen area است و با حركت دادن نوار لغزان آن به سمت چپ ، رزولوشن صفحه ي نمايش پايين مي آيد رنگ صفحه ي نمايش را نيز بهتر است روي True Colour تنظيم كنيد . هر چه تعداد برنامه ها و پنجره هاي باز شده بيشتر باشد منابع سيستم بيشتر مصرف مي شود به محض اين كه با پنجره اي كار نداريد . آن را ببنديد برنامه هايي كه هنگام راه اندازي دستگاه اجرا مي شوند منابع سيستم بخصوص RAM دستگاه را مي بلعند . تا جايي كه ممكن است برنامه هاي كمتري در اين قسمت قرار دهيد از منوي start گزينه ي Programs را انتخاب كنيد و از منوي ظاهر شده Startup را برگزينيد . برنامه هاي موجود در اين منو هر بار كه سيستم را راه اندازي مي كنيد اجرا مي شوند روي هر كدام كه لازم نيست ، كليك راست و Delete كنيد . درضمن مي توانيد از برنامه ي كاربردي ويندوز به نام system Conifiguration Utility استفاده كنيد كافي است دستور Msconifig را در گزينه ي Run از منوي Start اجرا كنيد . در شماره ي پيشين كاشف در همين بخش به تفصيل درباره ي آن صحبت كرديم . با ابزارهاي ويندوز كه حتماً آشنايي داريد ؛ از طريق منوي Start ، گزينه ي Programs و سپس Accessories را انتخاب كنيد آنگاه از منوي ظاهر شده system Tools را برگزينيد . در اين بخش ابزارهاي مختلف ويندوز را مشاهده مي كنيد كه هر كدام از آنها در موارد خاصي كاربرد دارد . به عنوان مثال Disk Defragmenter در برخي موارد واقعاً ديسك سخت شما را نجات مي دهد و سرعت سيستم را به طرز مشهودي بالا مي برد . اين ابزار همان گونه كه مي دانيد ، فايل هاي تك تك شده ي روي ديسك سخت را مي يابد و آنها را كنار هم قرار مي دهد يكي از ابزارهاي نمايش منابع سيستم كه تا حد زيادي ناشناخته مانده Monitor System است . اين ابزار به طرز جالبي با كشيدن نمودارهاي ميله اي و منحني منابع سيستم شما را در هر لحظه نمايش مي دهد اولين بار كه به اين ابزار مراجعه مي كنيد تنها يك نمودار به نام Kemel : Processor Usage كه ميزان استفاده از پردازشگر را نشان مي دهد . مشاهده مي كنيد اما براحتي مي توانيد نمودارهاي ديگري به اين صفحه اضافه كنيد از منوي Edit گزينه ي Add Items را انتخاب كنيد در سمت چپ دسته هاي مختلف منابع را مشاهده مي كنيد Memory Manager را از ميان آنها برگزينيد و از فهرست ظاهر شده در سمت راست physical memory Unused را انتخاب كنيد و سپس كليد OK را بزنيد مشاهده مي كنيد كه 2 نمودار داريد ؛ يكي وضعيت پردازشگر و ديگري ميزان حافظه ي آزاد شما را نشان مي دهد . همين طور كه نمودارها را زير نظر داريد . يك نرم افزار حجيم مثل Adode Photoshop را باز كنيد . مي بينيد كه ميزان حافظه آزاد سيستم چقدر تقليل مي يابد . بد نيست نرم افزارهايي را كه معمولاً استفاده مي كنيد . امتحان كنيد . با اين روش مشاهده مي كنيد كه كداميك RAM بيشتري مي گيرند . از طريق اين ابزار مي توانيد از وضعيت سيستم خود در هر لحظه مطلع شويد نكات فوق ممكن ست ابتدايي و پيش پا افتاده به نظر برسند اما كافي است هر كدام از آنها سرعت دستگاه را تنها چند هرتز افزايش دهند آنگاه از تلف كردن وقت شما تا حد زيادي جلوگيري خواهد شد . پس به امتحانش مي ارزد .

نکته بسیار مهم در افزایش کارایی ویندوز اکس پی XP :

همان طور که می دانید System Restore یکی از مفید ترین ابزار ها در ویندوز xp می باشد و به شما این امکان را می دهد تا در صورت بروز مشکل برای ویندوز با استفاده از System Restore ویندوز را به زمانی قبل از بروز مشکل ببرید و مشکل به وجود آمده به راحتی توسط این ابزار قدرتمند برطرف می شود ولی مشکلی که وجود دارد این است که system restore هر 10ساعت یک نسخه پشتیبان از ویندوز تهیه می کند و آن را در فایلی قرار می دهد و حجم این فایل بعد از مدتی می تواند به 12% حجم کل درایوی که ویندوز بروی آن نصب است برسد که مقدار بسیار زیادی می باشد و علاوه بر آنکه فضای زیادی از هارد را اشغال کرده است در کارایی و پایین آمدن سرعت ویندوز xp نقش ...
بسزایی دارد . برای پاک کردن این فایل و افزایش کارایی ویندوز به ترتیب زیر عمل نمایید :
1- در منوی Start بروی منوی All Programs کلیک کنید
2- در منوی All Programs بروی گزینه Accessories کلیک کنید
3- در Accessories بروی منوی System Tools کلیک کنید و در منوی حاصل بروی عبارت System Restore کلیک کنید
4- بعد از باز شدن پنجره System Restore ، در سمت چپ آن بروی گزینه System Restore Settings کلیک کنید تا پنجره System Properties نمایان شود
5- بعد از باز شدن این پنجره تیک کنار عبارت Turn of System restore on all drives را فعال کنید و بروی گزینه Apply کلیک کنید
6- در این لحظه هشداری از طرف ویندوز صادر می شود که با چنین کاری تمامی restore points ها پاک خواهد شد !!! و شما بروی دکمه Yes کلیک کنید تا کلیه محتویات این فایل پاک شود
7- در آخر تیک کنار Turn of System restore on all drives را بردارید تا در شرایط ضروری بتوانید از System Properties استفاده کنید .
در ضمن دوستان می توانند برای درک بهتر این آموزش قبل از انجام آن بروی درایوی که ویندوز در آن نصب شده است کلیک راست کنند و گزینه Properties را انتخاب کتند و حجم فضای اشغال شده در آن درایو را یادداشت کند و این مقدار را با حجم فضای اشغال شده بعد از انجام این ترفند مقایسه کنند .

فرمت NTFS چیست ؟

فرض كنيد شما يك كامپيوتر داريد كه خودتان و ديگران از آن استفاده مي كنيد و يا ADMIN يک سايت كامپيوتري هستيد و يك سري USER از كامپيو تر هاي سايت استفاده مي كنند در اين وضعيت شما دوست نداريد كه تمام استفاده كننده گان از آن كامپيوتر ,بتوانند به همه جاي آن دسترسي پيدا كنند
فرضا بدون هماهنگي شما برنامه اي را نصب يا حذف كنند اما براي اينكه همه اين كار ها را بدون نياز به نصب بر نامه هاي پيچيده انجام دهيد , بهترين راه استفاده از NTFS وقابليت هاي ممتاز آن مي باشد با تبديل فرمت FAT32 بهNTFS مي توان كليه موارد ايمني بالا را بالا برد
حال درصورتي كه براي تغيير فرمت ,دلايل كافي داريد و همچنين به قدر كافي لزوم توجه به مسائل امنيت ي و توسعه امور مديريت هارد ديسك وسيستم عامل خود را حس كرده و مصمم هستيد براي شروع مراحل زير را انجام دهيد:
حال وارد مسير start/run شده وبعد دستور cmdرا تايپ نموده و enter بزنيد . بدين ترتيب حالا كه وارد
command prompt شديداز دستور زير استفاده كنيد تا عمليات تبديل را شروع كنيد:
convert drive name: /fs:ntfs
در قسمت drive name نام درايو مورد نظر را بنويسيد
نكته : اگر درايو را كه ويندوز در آن نصب شده است NTFS مي كنيد پس ازrestart كردن عمل convert
انجام مي شود
اگر مي خواهيد از نكات ايمني اين فرمت استفاده كنيد بايد چند account براي كامپيوتر تعريف كنيد
حال براي شروع , اول از همه به بخش control panel وارد شده و سپس داخل بخش administrative tools شويد حال آيكون local security policy را انتخاب كنيد و با كليك كردن روي آن وارد اين بخش شويد . سپس کلید زیر را پیدا کنید :
local policy/security options/network access :sharingand security model for local accounts
وقتي آن كليد را پيدا كرديد رو آن راست كليك كرده و properties را انتخاب كنيد .
حالا اين كليد را از cuest only -local users authenticate asguest به classic - local user authenticate as themselves تغییر بدهید و ok را بزنيد تو ضيحاتي در رابطه با account ها و فعال كردن محدوديتها و ويژگيهاي امنيتي
account ها در ويندوز دو نوع اند :
administrator: كه در واقع نوعي مديريت را بر عهده دارد و صاحب كاربريآن ,هر كاري را كه بخواهد مي تواند انجام دهد
limited :استفاده كننده و كاربر تحت اين عنوان ,يك محدوديت هاي پيش فرض دارد. مثلا نمي تواند برنامه اي را نصب يا حذف كند .
در نظر داشته باشيد در ويندوز هرaccount براي خودش در حقيقت يك my documants جداگانه و desktop جداگانه دارد.
فرض کنید شما می خواهید که بر روی یک فولدر به نام altayic در درايو x پيدا كنيد سپس روي اين فولدر كليك راست كرده و وارد قسمت properties بشويد حالا در بالا يه قسمت وجود دارد به اسم security كه مي بايست وارد آنجا شويد در اين بخش ۲ عدد box خواهید دید . در اولی نام استفاده کننده ها از کامپیوتر قید شده و دومی نوع دسترسی ها حالا ما می خواهیم دسترسی user1 رامحدود كنيم براي اين كار در box اول user1 را انتخاب كنيد
توجه : اگر user1 در box نيست بايد خودتان دست به كار شويد
- دكمه add را فشار دهيد
- سشسشاسم user1 را به طور دقيق در قسمتي كه باز شده بنويسيد و ok كنيد
حالا شما در box پاييني نوع محدوديت را انتخاب كنيد
روش حذف محدوديت ها
براي انجام اين عمل , درایو یا پو شه ای را که محدودیت بر روی آن اعمال شده است انتخاب نمایید و سپس گزینه properties را برگزيده و سپس گزينه security را انتخاب كنيد . حال نام user هايي را كه
محدوديت بروي آنها اعمال كرده بوديد , انتخاب كنيد و در box پاييني , محدوديت ها را حذف ويا تغيير و
يا اضافه كنيد .


محدود کردن دسترسی به كنترل پنل و اجزای آن:

شايد محدود کردن کاربر در اعمال تغييرات در سيستم يکی از روشهای مناسب برای جلوگيری از از کار افتادگی سيستم در اثر تغييرات غير لازم ميباشد. بسيار ديده شده که کاربران از تغيير محيط، شرايط و يا نحوه کار سيستم نسبت به قبل گلايه دارند و مدعی هم هستند که هيج تغييری اعمال نکرده اند. اين مساله ای است که اغلب سرپرستان سيستمها با آن مواجه هستند و مايکرسافت در ويندوز 2000 و XP امکانی را بنام Group Policy در ويندوز گنجانده که بتوان دسترسی یه سيستم را به طرق مختلف محدود کرد.
Group Policy اين امکان را فراهم ميکند تا بتوان Control Panel را به روشهای مختلف کنترل کرد:

1- دسترسی به Control Panel و اجزای آن را به طور کل از کار بيندازيد.
2- فقط گزينه های خاصی در Control Panel نمايش داده شوند.
3- گزينه های خاصی را از ديد کاربر مخفی کند.
برای آغاز کار ابتدا بايد وارد کنترل Group Plolicy بشويد که يکی از روشهای دسترسی به آن اجرا gpedit.msc از گزينه RUN در منوی Start مي باشد.
جهت از کار انداختن Control Panel مراحل زير را طی کنيد:
1- از منوی Start گزينه Run را انتخاب کنيد و بعد از نوشتن gpedit.msc با زدن دکمه OK آن را تاييد کنيد.
2- در قسمت User Configuration به Administrative Templates برويد و با زدن علامت + کنار آن به گزينه های آن دسترسی پيدا کنيد و Control Panel را انتخاب کنيد.
3- اگر از ويندوز 2000 استفاده ميکنيد بر روی Disable Control Panel و اگر از XP استفاده ميکنيد بر روی Prohibit access to the Control Panel دوبار کليک کنيد.
4- گزينه Enable را انتخاب کنيد و OK را بزنيد
حالا ديگر هيج يک از کاربرها قادر به دسترسی به Control Panel نيستند حتی شما Administrator عزيز!!!
متاسفانه در يک سيستم Workgroup محدوديت به تمامی کاربرهای سيستم اعمال ميشود حتی Administrator و برای رهايی از اين مشکل بايد از يک سيستم مبتنی بر Domain استفاده کرد تا بتوان با استفاده از OU ها تغييرات را به کاربرها و گروههای خاص اعمال کرد.
نمايش و عدم نمايش گزينه های مورد نظر:
شما مي توانيد جهت دور کردن کاربر از گزينه های خاص در Control Panel اقدام به مخفی کردن گزينه های خاص بکنيد و يا اگر قصد مخفی کردن اغلب کنترلها را داريد مي توانيد از گزينه ديگری استفاده کنيد که به شما اجازه مي دهد به فقط گزينه هايی که مايليد را نمايش دهد:
1- مراحل 1 و 2 حالت قبل را دنبال کنيد.
2- بر روی Hide Specified Control Panel Applets دو بار کليک کنيد و Enable را انتخاب کنيد.
3-بر روی Show کليد کنيد و در پنجره جديد دکمه Add را بزنيد.
4- حالا در پنجره جديد نام کنترل مورد نظر خود را بنويسيد. نامی که وارد ميکنيد بايد عيناً نام کنترل مورد نظر در Control Panel باشد. در اين مثال ما قصد داريم کنترل System را که کاربر در صورت دسترسی به آن ميتواند بسياری از تنظيمات حساس سيستم را تغيير دهد از ديد خارج کنيم لذا بنويسيد system و همه پنجره ها را OK کنيد.
حالا در صورت مراجعه به Control Panel ديگر System را در آن نمي بينيد. به ياد داشته باشيد که فقط قادر به ديدن آن نيستيد و اين به معنی محدود کردن دسترسی به اين کنترل نيست و يک کاربر حرفه ای ميتواند هنوز با نوشتن sysdm.cpl در خط فرمان آن را فرا بخواند.
انجام عملیات ریاضی در Microsoft Word به شکلی سریع:
نرم افزار Word را اجرا کنید.
از منوی Tools بر روی Customize کلیک کنید.
در پنجره جدید به تب Commands بروید.
اکنون یک پنجره دارای 2 ستون خواهید داشت. از ستون Tools ، Category را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. از ستون دیگر ، Tools Calculate را پیدا کنید (جزء موارد آخر). اکنون Tools Calculate را گرفته و آن را در جای مناسبی از نوار ابزار بالای صفحه رها کنید. ( Drog & Drop ) .
پس از اینکه دکمه Tools Calculate در جای مناسبی از نوار ابزار جای گرفت ، پنجره Customize را ببندید.
حال در یک صفحه خالی Word ، به عنوان مثال دو عدد را این گونه بنویسید:

253
+
789

هر عدد با یک Enter از خطی بعدی جدا گردد. عملگر ریاضی هم مابین دو خط عدد جای گیرد.

یا دو عدد را پشت سر هم و به شکل زیر وارد کنید:

253 + 789

اکنون این 3سه خط را با موس بگیرید و به حالت انتخاب درآورید ( Highlight کنید ) ، بر روی دکمه Tools Calculate که ایجاد کردید ، کلیک کنید.
سپس در خط بعدی ، دکمه Ctrl+V را همزمان فشار دهید تا پاسخ که در اینجا به فرض 1042 است نمایان شود.
Paint ویندوز را دست کم نگیرید!
ابتدا برای اجرا کردن برنامه Paint ، از منوی Start و سپس All Programs وارد Accessories شده و Paint را انتخاب کنید.

پس از باز شدن برنامه ، از منوی File ، گزینه Open را انتخاب کنید. سپس در پنجره جدید باز شده یک عکس را برای نمونه انتخاب کرده و روی دکمه Open کلیک نمایید.
حالا عکس مورد نظر شما در برنامه باز شده است.

مهر زدن قطعه ای از عکس

در Paint قابلیت مخفی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید قطعه ای از عکس را همانند مهر کردن تکرار کنید.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین). سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Ctrl نگه دارید و مستطیلی را که ایجاد کردید جابجا کنید و رها کنید. همواره دستتان که روی دکمه Ctrl است این عمل را ادامه دهید تا قطعه عکس انتخاب شده همانند عمل مهر زدن تکرار گردد.

ساییدن قطعه ای از عکس
با استفاده از این قابلیت مخفی ، میتوانید قطعه ای از عکس را همانند عمل ساییدن روی کل عکس بکشانید.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین). سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Shift نگه دارید و مستطیلی را که ایجاد کردید جابجا کنید. تا زمانی که دستتان روی دکمه Shift باشد این عمل تکرار خواهد شد.

کوچک و بزرگ کردن قطعه ای از عکس
قابلیت مخفی دیگری که در Paint وجود دارد کوچک و بزرگ کردن قطعه ای از عکس به شکلی است که دیگر اجزای عکس تغییری نکند.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین). سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Ctrl نگه دارید و یکی از دکمه های + و - را بزنید. دکمه های Ctrlو+ عکس قطعه انتخابی را بزرگ و دکمه Ctrlو- قطعه انتخابی را کوچک میکند.
لازم به ذکر است که این ترفند را میتوانید روی تمامی ابزارهای ایجاد نقاشی نیز اجرا کنید. به فرض مثال در نوار ابزار ، ابزار Brush (قلم مو) را انتخاب نمایید. اکنون دست خود را روی دکمه های Ctrl و + نگاه دارید تا نقطه بزرگتر شود.

سایتهای آپلود مجانی برای عکس و سایر فایلها



http://imageshack.us/index.php

سایتی برای آپلود انواع عکس و فایلهای فلش.

http://www.hostedpictures.com

آپلود هر بار یک عکس بدون ثبت نام تا حجم 500 کیلوبایت

http://www.imagehigh.com

آپلود 10 عدد فایل عکس همزمان. حداکثر 2 مگابایت. خیلی کارامد!

http://img.majidonline.com

سیستم آپلود عکس مجید آنلاین. حداکثر تا 1 مگابایت بدون ثبت نام (ایرانی)

http://tinypic.com

آپلود فایل عکس تا حجم 250 کیلو بایت بدون ثبت نام.

http://www.imagedad.com

آپلود عکس تا حجم 1 مگابایت. بدون ثبت نام

http://xs.to

آپلود فایلهای گیف حداکثر تا حجم 500 کیلوبایت بدون ثبت

http://streamload.com

یک سایت فوق العاده برای آپلود بیش از 10 گیگ فایل ( حداکثر آپلود ماهیانه 100 مگابایت )

http://www.megaupload.com

آپلود انواع فایل تا 500 مگابایت.

http://www.uploadr.com

برای آپلود هر نوع فایل تا 300 مگابایت. بدون ثبت نام

http://rapidshare.de

فضای رایگان برای آپلود فایل تا 50 مگابایت.

http://www.picvista.com

پیک ویستا. آپلود انواع عکس بدون ثبت نام (ایرانی)

http://www.kazimages.com

آپلود فایلهای عکس تا حجم 100 کیلوبایت. بدون ثبت نام

http://www.podomatic.com

فضای رایگان برای آپلود پادکست


بدون نیاز به هرگونه ثبت نام و عضویت و ...

http://mypictures.ir

http://persiandrive.com

http://www.justupit.com/

www.space4upload.com

www.jahanupload.com


کاریکاتور بسیجی ها : اینها یک مشت اغتشاشگرند !!!


آر اس اس چیست ؟


اصطلاحات RSS

وبلاگ ــ يك وبلاگ يا وب سايت عمومي است كه فرستاده هاي شخصي را نشان مي دهد و معمولا آخرين مطلب از نظر زماني اولين مطلب از نظر مكاني در صفحه است. معمولا اين فرستاده كه عموما متن هستند بايگاني شده و قابل جستجو (بوسيله موتورهاي جستجو) هستند. اين فرستاده ها مي توانند از طرف يك شخص يا اشخاص زيادي باشند. وبلاگهاي جديد همراه با لينك ها و توصيف مختصري ارائه مي شوند كه اين توصيف ها بوسيله RSS در دسترس قرار مي گيرند.

كانالها (Channels) ــ اينها لينكهايي به زبان XML هستند كه به مقالات و وبلاگهاي جديد آدرس مي دهند. و بعضي وقتها با عنوان Feed ناميده مي شوند.

تغذيه(Feeds) ــ اينها فايلهايي به زبان XML هستند كه معمولا شامل لينكهايي به مقالات و وبلاگها همراه با يك توصيف مختصر مي باشند. كه به اين لينك ها گاهي كانال (Channel) گفته مي شود.

Proxy Server ــ يك وسيله ارتباط با اينترنت غير مستقيم مي باشد. شما با يك كامپيوتر شخصي به يك سرور متصل مي شويد كه آن سرور هم بعدا به اينترنت متصل مي شود. بعضي وقتي اين عمل براي فيلتر كردن محتويات يا جدا كردن ويروسها قبل از اينكه يك شبكه داخلي را آلوده كنند استفاده مي شود. اگر شما از طريق يك پروكسي سرور به اينترنت متصل شده ايد بايد تغييراتي در تنظيمات RSS خوانندگانتان انجام دهيد.

RSS ــ اين اصطلاح از كلمات Realy Simple Syndication به معناي يك تجميع واقعا ساده تشكيل شده است. RSS يك ابزار براساس زبان XML براي وبلاگها و سايتهاي اينترنتي است. RSS با محتويات جديدي مانند تاريخ، يك تيتر، يك لينك و يك توضيح مختصر مرتبا تهيه مي شود. يك خواننده RSS فقط توضيح مختصري را كه ناشر گذاشته شده مي خواند و با يك كليك به خبر، مقاله يا وبلاگي كه آدرس داده شده است مي رود.

XML ــ (Extensible Mark up Lanyuaye) يك زبان اينترنتي قابل بهينه سازي كه انواع مختلفي از اطلاعات را مي تواند توصيف كند به گونه اي كه برنامه هايي كه به اين زبان نوشته مي شوند مي توانند اطلاعات را اصلاح و تأييد كنند. هدف اوليه اين زبان به اشتراك گذاشتن زبان برنامه نويسي در اينترنت است.

بايگانی وبلاگ