مقابله با چماقداران موتورسوار بسیجی و یگان ویژه ناجا



موتورسوارن چماق دار و خودروهاي ضد شورش رژيم، از نوع تقويت شده هستند و به سختي مي توان با پاي پياده و دويدن از آنها گريخت. ولي مي شود با روش هاي ابتکاري آنها را سرنگون کرد و به دام انداخت!!

1- ريختن روغن موتور يا روغن سوخته ماشين بر روي سطح آسفالت خيابان باعث ليز شدن خيابان شده و اين موتورسواران هنگام عبور از اين سطح ليز کنترل خود را از دست مي دهند و بدين ترتيب احتمال زمين خوردن آنها بالا مي رود. پس از زمين خوردن آنها بايد به سرعت به سمت آنها حمله ور شد و آنها را خلع سلاح کرد.

2- ترکيب مقداري روغن با بنزين يا گازوئيل و سپس ريختن آن بر کف خيابان و سپس آتش زدن آن.

3- بستن عرض خيابان با زنجير يا طناب مقاوم، و سپس بالا آوردن آن هنگام نزديکي چماقداران بي شرف حکومت باعث واژگوني آنها خواهد شد. سپس آنها مزه چماقدار بودن رژيم را در زير دندان هاي خود حس خواهند کرد!

4- وارد کردن ضربه محکم و برق آسا با کف دست به آنها و سپس حمله گروهي به سمتشان و خلع سلاح کردنشان. دقت کنيد ضربه اوليه بايد بي نهايت محکم وارد شود تا سبب از بين رفتن تعادل آنها شده و واژگون شوند. سپس بلافاصله بايد چند نفري بر روي آنها بيافتيد و امکان عکس العمل نشان دادن را از آنها بگيريد و خلع سلاحشان کنيد.

5- حمله از پشت سر به آنها و قلاب کردن دست در زير گلوي فرد دوم و کشيدن آن به سمت زمين به طور معکوس. در اين روش فرد پشتي نشسته بر روي موتور خودش هم سر در نخواهد آورد که چگونه کله پا شده است!

6- تور! انداختن چيزي شبيه تور ماهيگيري بر سر آنها نيز مي تواند به عنوان يک راه حل در مقابل آنها مطرح باشد.

7- روش ديگر براي آسيب رساندن به اين موتورسواران استفاده از کوچولوي قدرتمند "
کوکتل مولوتف" (بمب دستي آتش زا) مي باشد.


اما چگونه با آنها مقابله کنيم؟
تنها روشي که مي توان اين بي شرفان مزدور را به زانو در آورد حمله دسته جمعي و برق آسا به سمت آنهاست. مثلا زمانيکه آنها 5 نفري در حال تخريب يک ماشين در کنار خيابان هستند؛ يکباره 20 نفر از ما به سمت آنها حمله برق آسا و کوبنده کند، ولو با دست خالي...
اين مطمئنا تنها راه برخورد با آنها است. در غير اينصورت به هيچ وجه نبايست با آنها درگير شد. چون اين وحشيان کوچکترين بويي از انسانيت نبرده اند و شما را مطمئنا به بدترين شکل ممکن مورد ضرب و شتم قرار خواهند داد.
تنها راه مقابله با آنها همان هجوم برق آساي گروهي به سمت آنها و ضربه زدن به قسمت هاي حساس بدن آنها مي باشد. اينها را بايست به اشد مجازات رساند. ترحم بر اين حرامزادگان؛ ستمکاريست بر جوانان و زنان بي دفاع. هر يک نفر از اينها را اگر بتوانيم به سزاي اعمالشان برسانيم آينده بهتري را براي سرزمين خود رقم خواهيم زد. منتها زمانيکه که تعداد ما بيشتر از آنها باشد.
بنابراين از هم اکنون گروه ضربت خود را تشکيل دهيد و درباره به زير کشيدن اين جانيان با هم بحث و تبادل نظر کنيد و روشهاي ابتکاري جديد را پيدا کنيد.

- اولين نکته در مبارزه با اينها اين است که بايست دل شير داشته باشيد و به هيچ وجه نترسيد؛ به هيچ وجه... ترس شما همانا و غلبه آنها بر شما همانا!
- دومين نکته هم اين که به هيچ وجه تنهايي و در يک اجتماع کم تعداد به آنها حمله نکنيد. بلکه زماني که حداقل جمعيت شما 3 برابر تعداد آنها بود نقشه ادب کردن آنها را به مرحله اجرا در آوريد.

اگر موتورسوار حکومتي را گير انداختيم با او چه کار کنيم؟
1- ابتدا وي را خلع سلاح کنيد.
2- سپس تمام قسمتهاي بدن او را خوب بگرديد تا مطمئن شويد خلع سلاح شده است. دور بازو، دور ران، دور زانو، اطراف باسن، دور مچ دست و مچ پا، پشت کمر، دور قفسه سينه و خلاصه همه جاي بدنش را به خوبي بگرديد تا مطمئن شويد اسلحه گرم يا سرد ديگري ندارد.
3- موتور چماقدار را با بنزين خودش آتش بزنيد! براي اين منظور درب باک موتور را باز کرده و بنزين آن را در اطراف و روي موتور بريزيد و سپس با فندک يا کبريت آن را آتش بزنيد. حواستان باشد بنزين زياد در باک انباشته نشده باشد تا انفجار مهيبي رخ ندهد و به خودتان آسيبي وارد نشود. بنزين باک را کاملا روي زمين و روي موتور خالي کنيد و سپس آنرا آتش بزنيد.
4- بيسيم او را براي خود برداريد. مراقب باشيد که بي سيم را تنها در جاهاي عمومي شلوغ روشن کنيد. چرا که احيانا موقعيت مکاني شما با بيسيم روشن قابل ردگيري است. به هيچ وجه آن را در منزل خود، دوست و آشنا و کلا در محله خودتان روشن نکنيد. باطري هاي آن را در بياوريد تا مطمئن باشيد که کار نمي کند. فقط مواقع درگيري ها توي خيابان شلوغ آن را درآورده، باطري هايش را وصل کنيد و به مکالمات آنها گوش دهيد. شايد نکته مهمي به دست آورديد! با يک ضبط کننده ديجيتالي صدا هم ميشه صداي مکالمات بيسيم اونها را ضبط کرد و روي اينترنت منتشر کرد!
5- از فرد دستگير شده عکس و فيلم بگيريد. البته با نشان دادن کارت شناسايي همراهش در فيلم و عکس. مثلا از او بخواهيد با دست علامت V نشان بدهد و از او فيلم و عکس بگيريد و کارهاي بامزه انرژي زاي اينچنيني! حتما فيلمها و عکس هاي خود را بر روي اينترنت منتشر کنيد.
6- در صورتي که بر خشم خود مسلط هستيد مي توانيد وي را آزاد کنيد. ما که مثل اونها نيستيم!

اين ويدئوي بسيار تحسين برانگيز را ببينيد تا مشاهده کنيد که چگونه تهراني ها موتورهاي موتورسواران بسيجي را به آتش مي کشند:

توجه کنيد: بسياري از کساني که مورد حمله اين وحشي ها واقع شده اند اصلا فکرش را هم نمي کردند که اين افراد آنها را هم مورد ضرب و شتم قرار دهند! ولي از آنجايي که خوشبختانه حکومت اسلامي سياستش مانند ديانتش است و همه چيز آن با بي شرفي پيوند خورده است، لذا شما بايست آمادگي مواجه با هرگونه برخوردي را داشته باشيد. بنابراين اگر خود را براي مقابله با اينها آماده نکنيد ممکن است فردا روز هنگام راه رفتن با دوستانتان در حين رفتن به سينما فرضا، مورد حمله اين حيوانات قرار گرفته و از جانب آنها مصدوم شويد. بنابراين خود و دوستانتان را براي مقابله با اين وحشي صفتان آماده کنيد.


منبع : ارتش سبز آزادی بخش ایران

روش مقابله با تفنگ های ساچمه ای


ارتش سبز آزادی بخش ایران : تفنگ ساچمه اي تفنگي است که گلوله ساچمه ای یا پلاستيکي پرتاب مي کند:


اين نمونه تفنگ قادر هست که به طور ناگهاني چند صد گلوله ساچمه ای یا پلاستيکي پرتاب کند،


روش هاي مقابله با تفنگ ساچمه اي:

بهترين راه تن کردن لباس هاي کلفت هست مثل: شلوار کتان يا لي يا پيراهن لي. حتي اگر مي توانيد کاپشن به تن کنيد چون اين گلوله ها اگر از راه دور شليک شوند در بدن فرو نمي روند، ولي اگر از فاصله نزديک شليک شوند و لباس ما نازک باشد در بدن فرو مي روند.
کار دوم که بايد انجام بدهيد محافظت از چشمانتان در مقابل اين گلوله ها است. چون اين تفنگ خيلي راحت چشمها را کور مي کند. ولي اگر باهاش زخمي شديد مشکلي نداره و زود جاي گلوله هاش خوب ميشه و خود گلوله ها را هم ميشه بيرون آورد. پس فقط از چشمانتان محافظت کنيد و سعي کنيد پشتتان را به تير انداز کنيد و از منطقه فرار کنيد و دستتان را کامل روي چشمانتان قرار دهيد.

شوکر برقی چیست ؟


شوکر (shocker)
ارتش سبز آزادی بخش ایران - امروزه نيروهاي پليس و امنيتي، تجهيزات و تسليحات جديدتر و کارآمدتري براي مقابله با تبهکاران و دستگير کردن آنها در اختيار دارند. از جمله اين تجهيزات شوک دهنده ها يا همان باتومهاي برقي هستند که مي توانند تأثير بسزايي در خاموش کردن شورشها و از پاي درآوردن موقت شورشيان و تبهکاران داشته باشند. در اين مقاله با اصول عملکردي اين نوع سلاحها بيشتر آشنا خواهيم شد:

سيستم الکتريکي بدن انسان
همه ما الکتريسيته را يک عامل مضر براي بدنمان ميدانيم. اگر صاعقه به کسي برخورد کند يا کسي دستش را به داخل يک پريز برق فرو ببرد، جريان برق ممکن است باعث فلج يا کشته شدن وي گردد. اما جريان الکتريسيته با توان و ولتاژ پائين تر براي بدن ما بي ضرر است. در واقع، اين نوع جريان براي بدن ما لازم و ضروري است. وجود جريان الکتريسيته در بدن ما، براي انجام هرکاري ضروري است. وقتي ميخواهيد يک ساندويچ درست کنيد، مغز شما يک پيام الکتريکي به يک سلول عصبي ميفرستد که اين پيام سپس به ماهيچه هاي دست شما منتقل ميشود. سيگنال الکتريکي به سلول عصبي ميگويد که يک پيام نوتروني به سلولهاي ماهيچه بفرستد و بدين ترتيب، ماهيچه ها در جهت مناسب براي قرار دادن ساندويچ روي هم حرکت ميکند. وقتي ساندويچ را گاز ميزنيد، دهان شما سيگنال به مغزتان ميفرستد که مزه آنرا به شما ميگويد.
بدين ترتيب، اجزاي مختلف بدن از نيروي الکتريسيته براي برقراري ارتباط با ديگران استفاده ميکند. اين در واقع مثل يک سيستم تلفن يا اينترنت عمل ميکند. الگوهاي ويژه الکتريسيته از طريق خطوط منتقل ميشوند تا پيامها را منتقل کنند.

برهم زدن سيستم بدن
ايده اصلي بکار رفته در يک سلاح شوک دهنده اين است که اين سيستم ارتباط را مختل کند. شوک دهنده ها يک بار الکتريکي با ولتاژ بالا و آمپر پائين ايجاد ميکنند. در واقع اين بار الکتريکي داراي فشار بالا و شدت جريان پائين ميباشد. وقتي شما شوک دهنده را بطرف يک مهاجم ميگيريد و ماشه آنرا ميکشيد، اين جريان وارد بدن مهاجم ميشود اين بار که با شدت 3 ميلي آمپر جريان دارد، به اندازه کافي قوي نيست که بتواند به بدن انسان صدمه اي بزند، مگر اينکه براي دوره زماني طولاني به طرف فرد شليک شود.

شوک دهنده مقدار زيادي اطلاعات گيج کننده را به بدن فرد مهاجم ميفرستد، اما در واقع آنچه اتفاق مي افتد از اين قرار است:
بار الکتريکي با سيگنالهاي الکتريکي ارسالي از مغز مهاجم ترکيب ميشود. اين مثل افزودن يک جريان خارجي به خطوط تلفن است.
سيگنال اصلي با نويزهاي گوناگوني ترکيب ميشود و عمل بازخواني پيام را بسيار مشکل مينمايد. وقتي اين خطوط ارتباطي به سمت پائين حرکت ميکنند، ديگر فرد مهاجم کنترلي روي ماهيچه هايش نخواهد داشت و ممکن است بطور موقت فلج شود.
اين جريان الکتريکي ممکن است بوسيله يک فرکانس پالسي توليد شود که خود سيگنالهاي الکتريکي بدن را تقليد ميکند. در اين حالت، جريان الکتريکي ارسالي از طريق عصبها، از ماهيچه ها ميخواهد که حجم زيادي از کار را در يک دوره کوتاه انجام دهند. اما اين سيگنال، فرمان هيچگونه حرکت خاصي را در بر ندارد. اين امر باعث ميشود ذخاير انرژي فرد مهاجم تحليل رود و وي بقدري ضعيف شود که نتواند حرکت کند. از سوي ديگر، با توجه به اينکه سلولهاي عصبي و ماهيچه ها در تمام سطح بدن وجود دارند، مهم نيست شوک دهنده را به کدام نقطه از بدن ميزنيد.

شوک دهنده استاندارد
شوک دهنده هاي متعارف، طرحي بسيار ساده دارند .آنها به اندازه يک چراغ قوه هستند و معمولا با باطريهاي 9 ولتي کار ميکنند.اين باطريها جريان الکتريسيته را به يک مدار متشکل از اجزاي الکتريکي مختلف ارسال ميکنند. اين مدار از چند ترانسفورماتور تشکيل شده است که ولتاژ را افزايش (معمولا بين 20000 تا 150000 ولت) و قدرت را کاهش ميدهند. اين مدار همچنين يک نوسانگر دارد که به جريان، حالت نوساني ميدهد تا يک الگوي پالسي ويژه از الکتريسيته ايجاد شود. اين جريان يک خازن را شارژ ميکند. خازن نيز يک بار الکتريکي درست کرده و به الکترودهاي انتهاي مدار ميفرستد. الکترودها دو صفحه فلزي رسانا هستند که روي مدار نصب شده اند و بين آنها فاصله وجود دارد. از آنجا که الکترودها در امتداد مدار نصب شده اند، بين آنها اختلاف ولتاژ بالائي وجود دارد. اگر فاصله بين دو الکترود را با يک رسانا (مثلا بدن فرد مهاجم) بپوشانيد، پالسهاي الکتريکي سعي ميکنند از يک الکترود به الکترود ديگر منتقل شوند و در نتيجه، جريان الکتريسيته وارد سيستم عصبي فرد ميشود.

الکترودهاي بيشتر
امروزه بيشتر انواع شوک دهنده ها دو جفت الکترود دارند؛ يک جفت دروني و يک جفت بيروني دارند. جفت بيروني، الکترودهاي بار (Charge Electrodes) در فاصله بيشتري از هم قرار دارندو بنابراين جريان وقتي جاري ميشود که يک رسانا بين آن دو قرار بگيرد. اگر جريان نتواند بين اين دو الکترود جاري شود، به جفت دروني يا الکترودهاي آزمايشي (Test Electrodes) منتقل ميشود. اين الکترودها بقدري به هم نزديک هستند که جريان الکتريسيته ميتواند بين آنها جاري شود. جريان در حال حرکت، ذرات هوا را در شکاف بين دو الکترود يونيزه ميکند و يک جرقه با صداي خاصي ايجاد ميکند. اين جرقه معمولا به عنوان يک عامل بازدارنده استفاده ميشود: وقتي مهاجم جرقه را ميبيند و صدا را ميشنود، متوجه ميشود که شما مسلح هستيد. برخي از شوک دهنده ها از عامل هيجان بجاي هشدار استفاده ميکنند. اين نمونه ها به شکل چتر، چراغ قوه يا ديگر اشياء داراي کاربرد روزانه دارند، در مي آيند و مهاجمان را غافلگير ميکنند. اين نوع شوک دهنده ها معمولا توسط برخي شهروندان خاص استفاده ميشوند، چونکه کوچک هستند و استفاده از آنها بسيار ساده است. اما نيروهاي پليس و امنيتي معمولا از شوک دهنده هاي پيچيده تر با برد بيشتر استفاده ميکنند.

شوک دهنده پرتابي

يک نوع معمول شوک دهنده ها، انواع پرتابي (Taser Gun) هستند. اين نوع شوک دهنده ها بر اساس همان اصول بکار رفته در شوک دهنده هاي معمولي کار ميکنند و فقط دو الکترود شارژ آنها به يک قسمت خاص وصل نيستند. اين الکترودها در انتهاي دو سيم رساناي بلند قرار دارند که به مدار الکتريکي شوک دهنده وصل ميشوند. با کشيدن ماشه، يک کارتريج گاز فشرده در داخل شوک دهنده باز ميشود. گاز در حال انتشار، فشاري را در پشت الکترودها ايجاد ميکند و آنها را به جلو پرتاب مينمايد. اين الکترودها دو گيره کوچک دارند که به لباس مهاجم وصل ميشود. وقتي الکترودها وصل ميشوند، جريان از طريق سيمها به بدن مهاجم منتقل ميشوند و به همان روش قبلي وي را از پاي در مي آورد.برتري عمده اين طرح، در دور برد تر بودن آن است (برد آن 4 تا 6 متر ميباشد) و نقطه ضعيفي که دارد نيز اين است که تنها يک بار ميتوان با آن شليک کرد، چرا که پس از هر بار شليک بايد سيم را جمع کرد و دوباره در محل قرار دهيد و يک کارتريج گاز جديد بگذاريد. شوک دهنده هاي پرتابي يک سامانه تشخيص شليک کننده نيز دارند. وقتي يک پليس الکترودها را شليک ميکند، چندين شيئ به اندازه آبنبات همراه آن پرتاب ميشود که نشان ميدهد چه کسي و در چه جهتي شليک کرده است. برخي از اين انواع، يک رايانه نيز دارند که زمان و تعداد شليکها را ثبت ميکند.

شوک دهنده ها يک نمونه ديگر نيز دارند که تا حدودي دور برد تر است. و با نام شوک دهنده مايع شناخته ميشود. تنها فرق اين نوع شوک دهنده با شوک دهنده هاي پرتابي در اين است که براي ارسال جريان الکتريسيته از يک جريان مايع استفاده ميکنند و نه سيم.


اين نوع شوک دهنده ها داراي يک مخزن هستند که يک ماده بسيار رسانا (مخلوطي از آب، نمک و ديگر مواد رسانا) را در بر دارد.
وقتي ماشه کشيده ميشود، جريان الکتريسيته از اسلحه شروع شده و با گرفتن رد مواد مايع به مهاجم منتقل ميشود. اين سلاحها داراي برد بيشتري هستند و آنها را به دفعات ميتوان استفاده کرد. اما شوک دهنده هاي مايع معمولا حجيم و سنگين هستند و گاهي نيز مخزن مايع آنها روي يک وسيله نقليه سوار ميشود.
شوک دهنده ها روز بروز کاربرد گسترده تري پيدا ميکنند.
با اين نوع سلاحها ميتوان افراد جاني و تبهکار رژيم را از پاي در آورد بدون اينکه به آنها صدمات جاني خطرناک وارد شود. و اين برتري عمده اين سلاح ها نسبت به سلاحهاي گرم مي باشد.

انواع روشهای مبارزات مدنی و بدون خشونت




  • روش هاي اعتراض و استدلال غير خشونت آميز
اعلام بيانيه هاي رسمي
۱‐ سخنراني هاي عمومي
۲‐ نامه هاي اعلام مخالفت يا اعلام حمايت
۳‐ بيانيه هاي سازمانها و موسسات
۴‐ بيانيه هاي امضا شده گروهي
۵‐ اعلاميه هاي كيفرخواست (دادخواست)
۶‐ تهيه طومارهاي امضا شده گروهي و همگاني


افراشته شدن طومار سبز 2000 متري در کنار برج ايفل پاريس
طومار سبز از بيش از 160 شهر دنيا آماده و ارسال گرديده و در پاريس مونتاژ گرديده است. ايرانيان سراسر دنيا با امضاي اين تومار اعلام کردند که احمدي نژاد رييس جمهور ايران نيست.

ايجاد ارتباط با مخاطبين گسترده تر
۷‐ استفاده از شعارها، کاريکاتورها و نمادها
۸‐ پرچم ها، پوسترها و ارتباطات بصري
۹‐ جزوه ها، رساله هاي چاپي و كتاب ها
۱۰ ‐ روزنامه ها و مجله ها
۱۱ ‐ نوارهاي صوتي، سي دي، بلوتوث، راديو و تلويزيون
۱۲ ‐ زمين نويسي، ديوار نويسي و اسکناس نويسي


اقدامات گروهي
۱۳ ‐ اعزام هيات هاي نمايندگي
۱۴ ‐ اعطاي جايزه هاي تحقير آميز
۱۵ ‐ انجام لابي هاي گروهي (هر تلاشي از طرف گروه هاي مستقل يا افراد براي تاثيرگذاري بر تصميمات دولتي)
۱۶ ‐ تشويق کارگران و کارمندان به اعتصاب و دست کشيدن از کار
۱۷ ‐ انجام انتخابات غيرواقعي و ظاهري سخره آميز

اقدامات گروهي نمادين
۱۸ ‐ استفاده از پرچم ها و رنگ هاي نمادين
۱۹ ‐ پوشش هاي نمادين
۲۰ ‐ اجراي نماز و دعا
۲۱ ‐ حمل اشياء نمادين
۲۲ ‐ در آوردن لباس و لخت شدن به نشانه اعتراض
۲۳ ‐ تخريب اموال شخصي [و نه عمومي]
۲۴ ‐ استفاده از نورهاي نمادين


استفاده از نور سبز در ميدان ميکل‌آنژ فلورانس ايتاليا‌ به درخواست ايرانيان مقيم ايتاليا، شهردار شهر فلورانس در ايتاليا به نشانه همبستگي با مبارزات آزادي‌خواهانه مردم ايران، با نورپردازي، مجسمه «داوود» از آثار ميکل‌آنژ‌ را که در ميدان ميکل‌آنژ‌ قرار گرفته، به رنگ سبز کرد.

۲۵ ‐ نمايش تصاوير افراد و شخصيت ها
۲۶ ‐ استفاده از شکلک هاي نقاشي شده [افراد و شخصيت ها] به نشانه اعتراض

ما همه يک نداييم؛ ما همه يک صداييم
شوک کشته‌ شدن ندا جلوي دوربين نه تنها مردم جهان را تکان داد، که نويسندگان، هنرمندان و شاعران را نيز تحت تأثير قرار داد. در پاريس شنبه، ۲۵ ژوئن مراسم اعلام پشتيباني از جنبش اعتراضي ايرانيان با يادي از ندا همراه شد. در آغاز اين مراسم يک شوک تصويري به‌وجود آمد، نزديک به پانصد نفر از حاضران ايراني و فرانسوي در ميدان حقوق بشر پاريس روبروي برج ايفل با قراردادن عکس‌هاي ندا روي صورت‌هاي خود اين شعار را تجلي دادند که روي پلاکارد بزرگي نوشته شده بود: «ما همه يک نداييم». ابتکار اين رويداد از «رضا دقتي»، خبرنگار و عکاس سرشناس ايراني بود که عقيده دارد داستان ندا داستان يک ملت است، داستان يک ملت که با سينه‌ي باز زير گلوله‌باران قرار گرفته است. وي در پاسخ به اين سوال كه چرا به جاي عكس خون‌آلود يا ديگر عكس هاي ندا اين عكس خاص را از او انتخاب كرده است، مي گويد: "به اين خاطر كه حالت اين عكس به خوبي رابطه عاشقانه بين ندا و كسي كه عكس را گرفته، نشان مي دهد." كاملا آشكار است كه ندا مي دانسته عكاس عاشق اوست و خودش هم عاشقانه دارد به دوربين نگاه مي كند. توي اين صورتك ها انگار نگاه عاشقانه ندا به همه مخاطبان منتقل مي شود.

۲۷ ‐ استفاده از علامت ها و نامهاي جديد
۲۸ ‐ ايجاد صداهاي نمادين
۲۹ ‐ اعلام نيازها و درخواستهاي عمومي نمادين
۳۰ ‐ انجام ادا و اطوار گستاخانه (براي جلب توجه افراد)

اعمال فشار بر روي افراد
۳۱ ‐ بازخواست از شخصيت ها و ماموران
۳۲ ‐ تمسخر و اهانت به شخصيتها
۳۳ ‐ ملاقات و مذاکره با مسوولان
۳۴ ‐ تعقيب و مراقبت مسوولان


اجراي تئاتر و موسيقي
۳۵ ‐ استفاده از ميان پرده هاي طنز و تمسخر آميز
۳۶ ‐ اجراي تئاتر و موسيقي
۳۷ ‐ آواز خواني (سرود خواني)

ترديد نکن سپيده سر خواهد زد. خواب از سرمان دوباره پر خواهد زد. ترديد نکن کسي ز نسل خورشيد، بر ريشه‌ي خشک شب تبر خواهد زد. دستان سحر به استخاره روزي، تسبيح به قصد خير و شر خواهد زد. طوفان زده ايم و ناخدايي از نو، در موج بلا دل به خطر خواهد زد. بازوي عدالتي دگر مي آيد، تيپا به بساط زور و زر خواهد زد. يک روز اراده‌ي بشر زنجيري، بر پاي همين قضا قدر خواهد زد. اين آتش خفته زير خاکستر باز، صد شعله به جان خشک و تر خواهد زد. هر قاصدکي پيام بيداري را بر دوش گرفته، باز در خواهد زد... کنسرت سبز مستان هماي، هامبورگ آلمان، تيرماه 1388

راهپيمايي و تظاهرات مردمي
۳۸ ‐ انجام تظاهرات همگاني
۳۹ ‐ رژه هاي منظم مردمي
۴۰ ‐ راهپيمايي و تظاهرات مذهبي
۴۱ ‐ انجام سفرهاي زيارتي
۴۲ ‐ تظاهرات خودرويي (حرکت جمعي وسايل نقليه در خيابان ها)

تشييع جنازه
۴۳ ‐ انجام مراسم سوگواري سياسي
۴۴ ‐ تشييع جنازه هاي غير واقعي و ظاهري
۴۵ ‐ تشييع جنازه هاي همراه با تظاهرات
۴۶ ‐ تجمع و تظاهرات در محل هاي خاکسپاري افراد و شخصيت ها

مراسم تشييع جنازه سهراب اعرابي – شهيد راه آزادي ايران

اجتماعات عمومي
۴۷ ‐ اجتماعات اعتراضي يا حمايتي
۴۸ ‐ تظاهرات اعتراضي
۴۹ ‐ استفاده از تظاهرات غيرمستقيم با استفاده از رنگ ها، نمادها و اشکال متنوع
۵۰ ‐ آموزش هاي درون گروهي [به منظور افزايش آگاهي هاي سياسي و اجتماعي]


خودداري و انکار
۵۱ ‐ دست کشيدن و خودداري از کار
۵۲ ‐ سکوت
۵۳ ‐ انکار و نفي شخصيتهاي شناخته شده
۵۴ ‐ کنار گذاشتن افراد و شخصيت ها [ي سياسي و اجتماعي]

  • روش هاي عدم همكاري اجتماعي
طرد افراد و انزواي افراد و شخصيتها
۵۵ ‐ تحريم اجتماعي عمومي
۵۶ ‐ تحريم اجتماعي گزينشي
57 Lysistratic nonaction ‐
۵۸ ‐ طرد و تکفير شخصيتها
۵۹ ‐ تحريم

عدم همكاري با روندهاي اجتماعي، رسوم و نهادها
۶۰ ‐ تعليق فعاليتهاي اجتماعي و ورزشي
۶۱ ‐ تحريم امور اجتماعي
۶۲ ‐ اعتصاب هاي دانشجويي
۶۳ ‐ نافرماني اجتماعي
۶۴ ‐ كناره گيري از موسسات اجتماعي

كناره گيري از نظام اجتماعي
۶۵ ‐ در خانه ماندن
۶۶ ‐ عدم همكاري شخصي بطور کلي
۶۷ ‐ گريز از کار كارگران
۶۸ ‐ تحصن
۶۹ ‐ مخفي شدن دسته جعمي
۷۰ ‐ مهاجرت اعتراضي (هجرت)

  • روش هاي عدم همكاري اقتصادي
تحريم هاي اقتصادي
اقدام از سوي مصرف كنندگان
۷۱ ‐ تحريم از سوي مصرف كنندگان
۷۲ ‐ عدم مصرف كالاهاي تحريم شده
۷۳ ‐ سياست رياضت (اقتصادي)
۷۴ ‐ خودداري از اجاره دادن (مکان ها، تجهيزات، ابزارآلات، وسايل و...)
۷۵ ‐ خودداري از اجاره کردن (مکان ها، تجهيزات، ابزارآلات و وسايل دولتي)
۷۶ ‐ تحريم ملي مصرف كنندگان (کالا، خدمت،...)
۷۷ ‐ تحريم بين المللي مصرف كنندگان

تحريم خريد کالاهاي تبليغ شده در صدا و سيما توسط معترضين

اقدام از سوي كارگران و توليد كنندگان
۷۸ ‐ تحريم از سوي كارگران
۷۹ ‐ تحريم از سوي توليد كنندگان

اقدام از سوي واسطه ها
۸۰ ‐ تحريم از سوي تدارک کنندگان کالاها و کارپردازان

اقدام از سوي مالكين و مديران
۸۱ ‐ تحريم از سوي تجار و بازرگانان
۸۲ ‐ خودداري از تحويل يا فروش کالاها
۸۳ ‐ تعطيل کارخانجات از سوي کارفرمايان
۸۴ ‐ خودداري از کمک هاي صنعتي
85‐ اعتصاب سراسري از سوي تجار

اقدام از سوي صاحبان منابع مالي
۸۶ ‐ بيرون کشيدن سپرده هاي بانكي
۸۷ ‐ خودداري از پرداخت هزينه ها، دستمزدها، بدهي ها و ماليات ها
۸۸ ‐ امتناع از بازپرداخت وام يا بهره آن
۸۹ ‐ قطع وامها و اعتبارات مالي
۹۰ ‐ خودداري از خرج درآمدها
۹۱ ‐ امتناع از دريافت پول ها و کمک هاي دولتي

اقدام از سوي دولتها
۹۲ ‐ تحريم داخلي
۹۳ ‐ تهيه فهرست سياه بازرگانان
۹۴ ‐ تحريم فروشندگان بين المللي
۹۵ ‐ تحريم خريداران بين المللي
۹۶ ‐ تحريم تجارت بين المللي

  • روش هاي عدم همكاري اقتصادي
اعتصاب
اعتصاب هاي نمادين
۹۷ ‐ اعتصاب کوتاه مدت اعتراضي
۹۸ ‐ اعتصاب يکباره (برق آسا و بدون اطلاع قبلي)

اعتصاب هاي كشاورزي
۹۹ ‐ اعتصاب کشاورزان
۱۰۰ ‐ اعتصاب كارگران مزرعه

اعتصاب از سوي گروه هاي خاص
۱۰۱ ‐ خودداري از انجام کارهاي طاقت فرسا (تحت فشار)
۱۰۲ ‐ اعتصاب زندانيان
۱۰۳ ‐ اعتصاب پيشه وران
۱۰۴ ‐ اعتصاب کارشناسان و متخصصين

اعتصاب هاي صنعتي عمومي
۱۰۵ ‐ اعتصاب تشكيلاتي (سازمان يافته)
۱۰۶ ‐ اعتصاب صنعتي
۱۰۷ ‐ اعتصاب براي ابراز همدردي با ساير گروه هاي اعتصاب کننده

اعتصاب هاي محدود
۱۰۸ ‐ اعتصاب همراه با اعلام هدف ها و خواسته هاي خاص
۱۰۹ ‐ اعتصاب همه گير و گسترده
۱۱۰ ‐ اعتصاب كُندكاري
۱۱۱ ‐ اعتصاب خواهان اعمال قانون کار (کارگري يا کارمندي)
۱۱۲ ‐ تظاهر به بيماري
۱۱۳ ‐ اعتصاب همراه با طريق استعفا
۱۱۴ ‐ اعتصاب محدود (در برابر اعتصاب نامحدود)
۱۱۵ ‐ اعتصاب گزينشي

اعتصاب هاي چند صنعتي (چند بعدي)
۱۱۶ ‐ اعتصاب عمومي و سراسري سازمان يافته
۱۱۷ ‐ اعتصاب کلي (غيرسازماني يافته)
ترکيب اعتصاب ها و تعطيلي هاي اقتصادي
۱۱۸ ‐ اعتصاب عمومي سراسري (هارتال)
۱۱۹ ‐ تعطيل کردن موقت فعاليت هاي اقتصادي

  • شيوه هاي عدم همكاري سياسي
نفي مشروعيت
۱۲۰ ‐ خودداري يا باز پس گيري بيعت سياسي (با رهبران سياسي جامعه)
۱۲۱ ‐ خودداري از اعلام حمايت عمومي (از دستورات و مشروعيت حکومت)
۱۲۲ ‐ انتشار متون چاپي و انجام سخنراني هاي مبتني بر تشويق مقاومت (مردم در برابر حکومت)

عدم همكاري شهروندان حکومت
۱۲۳ ‐ تحريم عناصر و بدنه هاي قانون گذاري
۱۲۴ ‐ تحريم انتخابات
۱۲۵ ‐ تحريم مسووليت ها و مشاغل دولتي
۱۲۶ ‐ تحريم اداره ها، موسسه ها و ساير عناصر دولتي
۱۲۷ ‐ خروج از مدرسه هاي آموزشي دولتي
۱۲۸ ‐ تحريم سازمان هاي تحت پوشش و حمايت دولت
۱۲۹ ‐ خودداري از کمک به ماموران و کارگزاران اجرايي [دولت]
۱۳۰ ‐ جابجايي علائم و مکان نماهاي شخصي
۱۳۱ ‐ خودداري از قبول (و همکاري با) ماموران انتصابي [دولت]
۱۳۲ ‐ خودداري از انحلال سازمانها و موسسه هاي موجود

گزينه هاي نوع اطاعت شهروندان
۱۳۳ ‐ ابراز عدم تمايل (بي ميلي) و پذيرش كُند (با تاخير)
۱۳۴ ‐ نافرماني در زمان نبود نظارت مستقيم
۱۳۵ ‐ نافرماني همگاني
۱۳۶ ‐ نافرماني پنهان (غير آشکار)
۱۳۷ ‐ خودداري از شرکت در يک تجمع يا اجلاس به منظور انشقاق
۱۳۸ ‐ تحصن
۱۳۹ ‐ عدم همكاري به هنگام خدمت اجباري (تحت فشار) و تبعيد
۱۴۰ ‐ مخفي شدن، فرار كردن و استفاده از هويت هاي جعلي
۱۴۱ ‐ نافرماني مدني در برابر قوانين «غير مشروع»

اقدام از سوي كارمندان دولت
۱۴۲ ‐ خودداري گزينشي در مورد کمک به تحقق هدف هاي دولتي
۱۴۳ ‐ مسدود كردن خطوط فرماندهي و انتقال اطلاعات
۱۴۴ ‐ به تعويق انداختن و ايجاد مانع در کارها
۱۴۵ ‐ عدم همكاري هاي اداري و اجرايي عمومي
۱۴۶ ‐ عدم همکاري قضايي
۱۴۷ ‐ عدم كارايي آگاهانه و نيز عدم همكاري با عناصر و کارگزاران اجرايي
۱۴۸ ‐ تمرد و شورش

اقدامات دولت در سطح داخلي
۱۴۹ ‐ طفره رفتن و تاخيرهاي شبه قانوني
۱۵۰ ‐ عدم همكاري با واحدهاي متشكل دولتي

اقدامات دولت در سطح بين المللي
۱۵۱ ‐ انجام تغييرات در کادر ديپلماتيك و ساير نمايندگي ها [ي سياسي و اقتصادي]
۱۵۲ ‐ تاخير انداختن و لغو اقدامات و رخدادهاي ديپلماتيک
۱۵۳ ‐ خودداري از شناسايي ديپلماتيک [کشورها، نهادها و ...]
۱۵۴ ‐ قطع روابط ديپلماتيک
۱۵۵ ‐ لغو عضويت در سازمان هاي بين المللي
۱۵۶ ‐ خودداري از عضويت در نهادهاي بين المللي
۱۵۷ ‐ اخراج [يک عضو] از سازمان هاي بين المللي

  • روش هاي تهاجم غيرخشونت آميز
تهاجم رواني
۱۵۸ ‐ سخن گفتن و ابراز نظر شخصي و بي پرده و صريح در برابر ديگران
۱۵۹ ‐ روزه گرفتن
الف) روزه فشار اخلاقي (روزه سياسي)
ب) اعتصاب غذا
ج) روزه مقاومت منفي (ساتياگراها)
۱۶۰ ‐ محکمه نمايشي
۱۶۱ ‐ تحمل مصيبت و آزاد غيرخشونت آميز (نظير خود را به زنجير کشيدن، چسب بر دهان زدن، دوختن دهان و ...)
تهاجم فيزيكي
۱۶۲ ‐ تحصن نشسته (بست نشستن)
۱۶۳ ‐ تحصن ايستاده
۱۶۴ ‐ ابراز اعتراض سواره (با استفاده از اتوموبيل، دوچرخه، اسب و ...)
۱۶۵ ‐ هجوم آوردن به سوي افراد و شخصيت ها
۱۶۶ ‐ خرد کردن اعصاب (با روش هاي گوناگون)
۱۶۷ ‐ اجراي دعا و نيايش براي تحقق اهداف
۱۶۸ ‐ حملات غير خشونت آميز
۱۶۹ ‐ پرتاب هاي غير خشونت آميز (نظير تخم مرغ، گوجه فرنگي و ...)
۱۷۰ ‐ تهاجم و پيشروي فيزيکي غير خشونت آميز
۱۷۱ ‐ توليد صداهاي غير خشونت آميز (همچون سوت، هو کردن و ...)
۱۷۲ ‐ کارشکني و اختلال غير خشونت آميز در روند جلسات گوناگون (سخنراني ها، پارلمان ها، و ...) و از رسميت انداختن آنها
۱۷۳ ‐ اشغال غير خشونت آميز (مکان هاي عمومي و دولتي، وزارتخانه ها، سفارتخانه ها و ...)

تهاجم اجتماعي
۱۷۴ ‐ ايجاد الگوهاي جديد اجتماعي
۱۷۵ ‐ ترتيب استفاده بيش از حد مجاز و ظرفيت از تجهيزات و امکانات موجود براي مختل کردن عملکرد آن ها
۱۷۶ ‐ استفاده از روش سکوت و بي اعتنايي (نسبت به وقايع)
۱۷۷ ‐ صحبت و اظهار نظر فعال در مورد مسائل سياسي و اجتماعي
۱۷۸ ‐ نمايش هاي چريکي
۱۷۹ ‐ ايجاد نهادهاي اجتماعي جايگزين
۱۸۰ ‐ ايجاد سيستم هاي ارتباطي جايگزين

تهاجم اقتصادي
۱۸۱ ‐ اعتصاب تمديدي (از نظر مدت)
۱۸۲ ‐ اعتصاب نشسته (در محل کار)
۱۸۳ ‐ تصرف غير خشونت آميز يک زمين
۱۸۴ ‐ ايجاد راهبندان در خيابان و جاده ها
۱۸۵ ‐ جعل و تقلب با انگيزه هاي سياسي
۱۸۶ ‐ جلوگيري و محدود کردن معاملات اقتصادي
۱۸۷ ‐ تصرف دارايي ها
۱۸۸ ‐ دامپينگ (فروختن يک کالا به ميزان زياد با قيمت کمتر از حد معمول براي رقابت با يک شخص يا نهاد)
۱۸۹ ‐ حمايت گزينشي (از يک کالا يا خدمت)
۱۹۰ ‐ انتخاب بازارهاي جايگزين
۱۹۱ ‐ انتخاب وسايل نقليه جايگزين [براي وسايل نقليه عمومي و دولتي]
۱۹۲ ‐ انتخاب نهادهاي اقتصادي جايگزين

تهاجم سياسي
۱۹۳ ‐ ترتيب استفاده بيش از توان و ظرفيت سازمانهاي اداري موجود
۱۹۴ ‐ افشار هويت ماموران و سازمان هاي مخفي (اطلاعاتي)
۱۹۵ ‐ تلاش براي زنداني شدن (به وسيله دولت)
۱۹۶ ‐ نافرماني مدني در برابر قوانين «خنثي»
۱۹۷ ‐ انجام يک اقدام بدون همکار و همدست
۱۹۸ ‐ ايجاد حاکميت دوگانه و دولت موازي

ابراهیم شریفی: فقط صدای نفس خودم و دیگران را می‌شنید




ابراهیم شریفی یا همان الف- شین که نامش در پرونده مربوط به قربانیان تجاوز در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود، به تازگی از ایران خارج شده است.

آقای شریفی در مراجعه به مهدی کروبی یکی از کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفته بود که در زندان مورد آزار و تجاوز جنسی قرار گرفته است.

آقای شریفی می‌گوید دانشجوی کامپیوتر و دانش‌آموز زبان ایتالیایی بوده و در ستاد مردمی مهدی کروبی به عنوان ناظر گردشی حضور داشته است. ابراهیم شریفی در گفت‌وگویی با رادیو فردا از دستگیری خود تا تجاوز در زندان می‌گوید:

ابراهیم شریفی: بعد از انتخابات هنگامی که از کنسولگری کشور ايتاليا به خانه باز می‌گشتم، در بلوار کنگان شهرک نفت کسی مرا صدا زد، جلو رفتم و يک نفر دستم را از پشت گرفت و به من چشم‌بند و دستبند زد و داخل ماشين کرد و سرم را زير صندلی ماشين برد و مرا به محلی بردند در حالی که چشمانم بسته بود.

رادیو فردا: پس چطور در گزارشی که توسط کميته سه نفره قوه قضاييه منتشر شد، آمده که هيچ ردپايی از آقای الف- شين که شما باشيد در درگيری‌های خيابانی وجود نداشته است؟

شما انتظار داريد اينها چه بگويند. من از همان روز اول که آقای مقدمی شروع به بازجويی از من کرد، نيم ساعت بعد از آن از دفتر آقای کروبی بيرون آمدم و گفتم اين داستان به اين سمت می‌رود که گويا من از شما يا پول گرفته‌ام و تطميع شده‌ام و يا گول بازی‌های سياسی را خورده‌ام.

وقتی دستگير شديد اولين جايی که شما را بردند کجا بود و آيا تفهيم اتهام شديد؟

من در تمام اين مدت اصلاً بازجويی هم نشدم و فقط اسم مرا پرسيدند آن هم زمانی که قرار بود آزاد شوم.

شما را کجا بردند؟

منطقه‌ای که ديگر صدای ماشين هم نمی‌آمد، مرا پياده کردند و به جايی هل دادند که فقط صدای نفس‌های خودم را می‌شنيدم و نفس‌های ديگران. مرا روی شکم خواباندند، نمی‌دانم خوابم برد يا نه، اما حدود صبح صدای ضجه خانمی بلند شد که جيغ می‌زد نکن نکن، نزن نزن.

اين اتفاقات در کجا رخ می داد؟

من نمی‌دانم در کدام بازداشتگاه بوديم، چون هم دستم بسته بود و هم چشمم.

در تمام طول مدت بازداشت دست‌ها و چشم‌هايت بسته بود؟

بله، فقط زمانی که که غذا می‌دادند دستم را از پشت باز می‌کردند و رو به جلو می‌دادند.

چه مدت در اين بازداشتگاهی که نمی‌دانستيد کجا بود به سر برديد؟

از دوم تا نهم تيرماه.

مسئله تجاوز دقيقاً چه زمانی اتفاق افتاد؟

روز چهارم که مرا برای اعدام ساختگی بردند، اعتراض کردم که اين چه وضعيتی است اگر می‌خواهيد اعدام کنيد خب بکنيد اين بازی‌ها چيست.

يک نفر با لگد به شکمم زد و من زمين خوردم و دائم به شکمم ضربه می‌زد و به کسی گفت اين فلان را ببر حامله کن. آنقدر به شکم من لگد زد که خون بالا می‌آوردم. کتفم را گرفت و مرا کشان کشان به اتاقی برد و دست‌های مرا به ديوار زد.

شما گفته‌ايد که برايتان مشخص نبوده اين تجاوز توسط همان شخص انجام گرفته و يا با يک شیء خارجی.

تصور من اين است که همان شخص اين کار را انجام داد، ولی بعداً که فکر کردم ديدم نمی‌توانم با يقين بگويم که اين تجاوز توسط شخص انجام شد يا با وسيله.

حتی آقای قاضی محمدی به من گفت تو هيچ چيزی نگفتی، آيا نگفتی نکن بی‌غيرت نکن بی‌ناموس؟ من جواب دادم آن موقع اصلاً مغزم کار نمی‌کرد که بخواهم حرفی بزنم.

شما آن لحظه چه احساسی داشتيد؟

احساس می‌کنم از هوش رفتم، هم به دليل اين که خون بالا می‌آوردم و هم به دليل اتفاقی که خودتان می‌دانيد. آن شخص به من می‌گفت تو که نمی‌توانی از فلانت دفاع کنی می‌خواهی انقلاب مخملی کنی.

وقتی چشمت را بعد از اين اتفاق باز کردی کجا بودی؟

جايی شبيه درمانگاه بودم، سرمی به دستم بود و دست ديگرم با زنجير به تخت بسته شده بود. تا اينکه فردی آمد و گفت دکتر مردنی است يا خودمان خلاصش کنيم؟ بعد به من چشم‌بند و دستبند زد و در فاصله‌ای ۱۰۰ قدمی کشاند. دو سه ساعت که گذشت مرا سوار ماشين کردند و کنار اتوبان سبلان بيرون انداختند و گفتند تا ۶۰ بشمار و بعد چشم‌بندت را بردار، اگر زودتر اين کار را بکنی برمی‌گرديم و لهت می‌کنيم.

به خانه که رسيدی اولين کاری که انجام دادی چه بود؟

هيچکس از افراد خانواده‌ام در مورد تجاوز خبر نداشت تا زمانی که اين مسئله به وسيله فيلم آقای علامه‌زاده علنی شد. در ضمن هيچ کس به جز آقای کروبی، بعضی از نمايندگان مجلس، نمايندگان قوه قضاييه و بعضی از آيات عظام از اين مسئله خبر نداشتند.

اين مسئله را چه زمانی اطلاع داديد؟

فردای آن روز يکی از دوستان که وکيل بود پيشنهاد کرد که بروم شکايتی مطرح کنم. من به دادسرای الهيه رفتم و شکايتی تنظيم کردم. البته خيلی مرا اذيت کردند ولی موفق شدم نامه قاضی را بگيرم و قاضی گفت به پايگاه يکم آگاهی در خيابان نياوران بروم و گفت ممکن است اين کار منافقان باشد.

مسئله تجاوز را با قاضی مطرح کرديد؟

نه، من هيچ کجا مسئله تجاوز را مطرح نکردم.

پس چه زمانی تصميم گرفتيد مسئله تجاوز را مطرح کنيد؟

من اصلاً نمی‌خواستم مسئله تجاوز را عنوان کنم. زمانی که به آگاهی رفتم، آخر سر به من گفتند دنبال اين پرونده را نگير، اين کار وزارت اطلاعات بوده و برو خدا را شکر کن که آزادت کرده‌اند و زنده‌ای.

من توانستم نامه‌ای از پزشکی قانونی بگيرم، چون هنوز کمر و شکم من زخمی بود، بنابراين يکی از دوستانم پيشنهاد کرد که يا پيش يکی از علما و يا پيش آقای کروبی بروم.

من پيش آقای کروبی رفتم و نمی‌خواستم قضيه تجاوز را بگويم، ولی آقای کروبی با ديدن اشک‌ها و لحن صدايم به من گفت فکر می‌کنم يک چيزی را پنهان می‌کنی و بعد افرادی که در اتاق بودند را بيرون کرد و تنها با من صحبت کرد، مثال زد و آيه قرآن خواند و به صورت سربسته از من پرسيد چنين اتفاقی افتاده و من گفتم بله.

بعد زدم زير گريه و ايشان مرا بغل کرد، در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود و آرام و قرار نداشت.

بعد از گذشت يک ماه و نيم از اين اتفاق، آقای مقدمی از من بازجويی کرد و من به پزشکی قانونی رفتم و پزشک آنجا به من گفت بعد از اين مدت هيچ چيز قابل مشاهده نيست، در صورتی که مأمور قوه قضاييه به من گفت اگر چيزی بود حتی سايزش را هم می دادند، ما کارمان اين است.


متن سانسور نشده نامه‌ی هشدارآمیز خواهر شهیدان مهدی و حمید باکر


يكشنبه ، 15 شهریور 1388

بسم الله الرحمن الرحیم‌

اینجانب خواهر سه شهید هستم. در زمان رژیم شاهنشاهی برادر بزرگم شهید و برادر دیگرم به حبس ابد محکوم شد. دو برادر دیگرم نیز در حکومت جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند .۳۰ سال از عمرم را در حکومت ستمشاهی و ۳۰ سال باقی را در جمهوری اسلامی سپری کردم.

در زمان رژیم شاهنشاهی که برادر بزرگم اعدام شد و برادر دیگرم در زندانهای قصر، اوین، عادل آباد شیراز، قزل قلعه و زندان ارومیه زندانی بود ، ما و مردمی چون ما این حق را داشتیم که با حقوق دانان بین المللی و نمایندگان سازمان عفو بین الملل و نمایندگان سازمانهای حمایت از زندانیان دیدار و در مورد زندانیانمان گفتگو کنیم ، ولی در حکومتی که به اسم حضرت علی(ع) و امام زمان مزین است، پدران و مادران و همسران زندانیان، حق ندارند از احوال آنان با خبر باشند و هیچ گونه اطلاعی، حتی در مورد محل بازداشت عزیزانشان به آنان داده نمی شود و خانواده ها حق بازگو کردن وضعیت بد زندانیانشان در زندانها را با هیچ مقام و مسوولی ندارند؟؟!!! آقایانی که در مصدر امور تکیه زده اید کمی انصاف داشته باشید و وضعیت زندانهای ستمشاهی ، که ظاهرا عده ای از شما آنها را دیده اید ، را با وضع زندانهای مملکت اسلامی امروز مقایسه کنید.

بعد از اعدام برادر بزرگم علی باکری، خانواده برای او مجلس ختم گرفت. مراسم هفتم و چهلم را هم دائی هایمان در تهران گرفتند . چند ماه بعد از اعدام برادرم من در آموزش و پرورش استخدام رسمی شدم، خواهر کوچک ترم در راس مدیریت آموزشگاه عالی آموزش و پرورش استخدام شد ، برادرم مهدی در کنکور دانشگاه پذیرفته شد و نظام شاهنشاهی هیچ گونه مزاحمتی برای ما ایجاد نکرد. آیا واقعا امروز نیز اوضاع خانواده های قربانیان همین طور است؟!!

برادر من با بانگ الله اکبر به پای چوبه ی دار رفت، اما رژیم شاه برای اثبات حقانیتش از او استفاده نکرد. شما را به خاطر خدایی که نامش را به زبان دارید اما به گفته هایش عمل نمی کنید ، کمی به خود آئید و فکر کنید رفتار شما با کدامیک از قوانین بشری مطابقت دارد؟!!

برادرم مهدی باکری به دنبال برقراری حکومت عدل علی بود. شبهایی که شب نامه و اعلامیه به خانه می آورد تا به همراه دیگر برادران و خواهرانمان در خانه های اطراف پخش کنیم به من می گفت : خواهر من، حکومت عدل علی در ایران حاکم خواهد شد. تو دیگر نگران گرسنه خوابیدن بنده های خدا نخواهی بود، دیگر همسایه بی خبر از همسایه اش نخواهد خوابید و هیهات که برادرانم و هزاران شهید دیگر با این آرزوها از همه چیز و همه کس خود گذشتند و امروز عده ای که از گذشتگان عبرت نمی گیرند یا قدرت به آنها اجازه نمی دهد که به خود آیند، با سوء استفاده از نام اسلام و شهدا با مردم هم وطنشان چه می کنند؟ مردمی که تا دیروز که قرار بود برای نمایش قدرت پای صندوقها بیایند انسانهایی باشعور بودند، ولی امروز که خواستار حقشان هستند ، خس و خاشاک و مزدور بیگانه شده اند. شرک را به حدی رسانده اند که یکی از آیات عظام می فرماید:

اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست !!!!شما چطور نام خود را مسلمان گذاشته اید؟!!شما با بت پرستان قبل از اسلام چه تفاوتی دارید؟!

برادران من، مهدی و حمید عاشق همسران و خانواده خود بودند . وقتی حمید به خانه می رسید، احسان از شانه های پدرش پایین نمی آمد. هرگاه مهدی از جبهه بازمی گشت، ساعتها با خواهر زاده های خود بازی می کرد. اما با وجود این علاقه، آنها عشقی والاتر به خدا و میهن و اسلام واقعی داشتند که تمای عشق ها را تحت الشعاع قرار داد و باعث شد آنها از تمامی لذات دنیا دست بکشند....

و امروز شما بر روی خون آنها نشسته اید و مزدوران باطوم به دستتان، به جرم طرفداری از کسی که در روزها و سالهای بحرانی کشور در پشت جبهه پدرانشان را حمایت کرده و صلاحیتش توسط شورای نگهبان تایید شده است، بر سر فرزندان آنان می کوبند!!

مهدی و حمید و مهدی ها و حمید هایی که رفته اند هم سپاهی بودند. آنها بسیجی بودند. امروز عده‌ای بسیجی نما شیشه های در منزل خواهرم را شکستند، اما خوشبختانه موفق نشدند به داخل خانه بروند و مانند قوم مغول بزنند و بکشند و ببرند تا شاید این گونه عقده‌ها و نفرت درونی خود را فرو بنشانند .

اما در مورد همسران برادرانم جملات نا مربوطی شنیده ام. شما اگر ذره ای شرم از مقام و خون شهید داشتید، امروز این بی حرمتی ها را به همسران شهدا نمی کردید . کسانی که تا قبل از این بی عدالتی اخیر حاکمیت، با چنگ و دندان از این حکومت حمایت کرده اند چطور یک شبه مستحق این همه توهین شده اند؟! آنها شبها در خفا برای همسران خود گریسته اند تا کسی اشکهای آنان رانبیند، تا مثل حضرت زینب محکم و استوار باشند. آنوقت شما مقدس مآبان و تازه به دوران رسیده ها که باکری ها را نمی شناسید، می گویید همسرانشان دیگر باکری نیستند؟! شما که هستید که چنین حقی به خود می دهید؟!

من به عنوان بزرگ خانواده باکری به همسران برادرانم افتخار می کنم . همسر مهدی با خواهش خانواده باکری با فردی که ارزش و حرمت شهید را می داند، ازدواج کرده است. ایشان از ابتدای ازدواجشان عکس مهدی را به دیوار خانه شان آویخته اند و با فرزندشان در مورد عمو مهدی حرف می زنند و فرزندشان از زمان تولد، مهدی را به عنوان عمو و انسانی والا شناخته است . آنوقت شما می گویید چرا اسم باکری را دارند؟!

اما در مورد همسر حمید! شما مصداق واقعی ضرب المثل کافر همه را به کیش خود پندارد هستید. آیا واقعا فکر می کنید می توانید هر کس را به هرکس که خواستید نسبت دهید؟!شرم از روز قیامت ندارید؟!البته شما در حدی نیستید که اجازه دیدار با شهدا را بیابید ، اما وای به حالتان که جوابی برای آنها نخواهید داشت!

بعد از مراسم چهلم مهدی و حمید، من به عنوان بزرگ خانواده، به هر دوی آنها گفتم که ازدواج کنند و این چیزی جز فرمان خدا نبود. همسر حمید با داشتن دو فرزند، جوانی و همه چیزش را صرف تربیت آنها کرد و خدا می داند که چه فشارهایی را به تنهایی به جان خرید تا فرزندانی صالح تربیت کند. فرزندان پاکی که شما از تهمت زدن به آنها هم ابایی ندارید . همسران برادرانم به حرمت زندگی کوتاهی که با برادر من داشته اند، نور چشم خانواده باکری هستند و خواهند ماند. خوشحالم که خانواده ما بدهی به شما ندارد. نه از حکومت کمکی دریافت کرده ایم و نه به موقعیتی چشم داشته ایم. نه سهم خواهی کرده ایم و نه سهمی خواهیم خواست. ( الحمد لله ) من وظیفه خود می دانستم که این نامه را برای شادی روح شهیدانم بنویسم. باشد که برای آنها که آخرت را فراموش کرده و به خاطر قدرت کثیف مادی چشم به حقایق بسته اند، نیز تذکری باشد تا بندگی خدا بکنند و نه برده بنده خدا باشند....

زهرا باکری- خواهر شهیدان علی، مهدی و حمید باکری


انواع روش های کاربردی مقابله با پارازیت ماهواره (به همراه تصاویر)


پارازیت ماهواره چیست؟
پارازيت يک نوع سيگنال مزاحم است که توسط دستگاه های فرستنده امواج مايکروويو بر روی گيرنده ها و يا فرستنده های ماهواره ای ارسال می شود و با يک فرکانسی تقريباً برابر همان فرکانس يا بسيار نزديک به آن فرکانس ارسال می شود روی گيرنده يا فرستنده ماهواره ای. منتها شدت اين امواج تقريباً می شود گفت بايد بيش از هزار برابر شدت امواج فرکانس مربوطه باشد، که بتواند روی آن اثر کند و در سيگنال ماهواره اختلال ايجاد کند.
مسئله پارازيت اندازی ماهواره ای، اقدام جديدی نيست. اقدامی است که سالهاست توسط حکومت جمهوری اسلامی در حال انجام است. به ويژه پس از انتخابات اخير ۲۲ خرداد اين مسئله شدت پيدا کرده و با توجه به اينکه فرستادن پارازيت های مخرب برخلاف تمامی اصول و موازين اخلاقی انسانی است، در حالی دارد انجام می شود که حکومت ايران با بهره گيری از قوانين آزادی بيان در غرب، اقدام به تاسيس آزادانه ده ها شبکه راديو تلويزيونی کرده و حتی در ساير شهرهای دنيا هم اقدام به تاسيس دفاتر برای اين شبکه های تلويزيونی کرده است. مسئله اينست که چرا اين حکومتی که بيش از همه از ماهواره دارد برای پخش برنامه های خودش استفاده می کند، برای تبليغات تئوری های حکومتی خودش دارد استفاده می کند، تلاش وافری به کار می گيرد که ديگران را از اين حق محروم کند؟

دو نوع پارازيت داريم:
پارازيت نوع اول پارازيتی است که روی فرستنده ارسال می شود. به هر حال با تلاش نهادهای بين المللی يا ساير ارگان های مربوطه اين مسئله قابل حل است.
اما نوع دوم پارازيت، پارازيت های محلی است که به آن پارازيت های افقی می گويند که توسط دستگاه های فرستنده امواج مايکروويو که بر روی دکل ها و مناطق مرتفع و بلند در ساير نقاط که مد نظر باشد، نصب می شود. اين دستگاه ها با فرکانس ها و شدت بسيار بالايی که ايجاد می کنند، بر روی گيرنده های ماهواره اثر می گذارند و روی دريافت سيگنال توسط گيرنده ها اختلال ايجاد می کنند.

اين پارازيت ها بر روی انسان يا موجودات زنده تاثير منفی هم می گذارد يا نه؟
بله. صد در صد همينطور است. تحقيقات ثابت شده علمی و نظريات پزشکان، اين مسئله را کاملاً ثابت کرده است. مکانيسم آن به این صورت است:
وقتی امواج پارازيت، امواج پارازيت محلی، به بدن انسان يا ساير موجودات زنده برخورد می کند، اين امواج امواج مايکروويو است که با شدت و فرکانس بسيار بسيار بالا به بدن انسان اصابت می کنند. عضلات بدن انسان توانايی جذب اين امواج را دارند، وقتی در معرض اين امواج قرار می گيرند. اين امواج پس از جذب در بدن توليد گرما می کنند. اين گرما، جريان های القائی در بدن توليد می کنند، و جريان های يونی القا شده باعث بالا رفتن دمای بدن انسان می شود.
تحقيقات ثابت شده علمی اين را نشان داده که از بين رفتن تعادل دمای بدن بيش از ۵ درجه سانتيگراد، خطر مرگ را در پی دارد. ساير عوارضی که بر بدن انسان دارد، می شود به بحث مشکلات مغزی، گيجی، سردردهای مزمن، تحريک های عصبی، ناراحتی های گوش، تاثير بر روند تخمک گذاری زنان، روند توليد اسپرم در دستگاه های تناسلی مردان اشاره کرد. عمده تاثيرات آن می شود به گيجی اشاره کرد به سردردها اشاره کرد. ما از مقامهای جمهوری اسلامی اين سئوال را داریم که آيا شما فکر نمی کنيد داريد نسل کشی انجام می دهيد؟ آيا فکر نمی کنيد که داريد با جان مردم بازی می کنيد؟

از کارهای بسیار ساده ای که میشود برای جلوگیری از نویز استفاده کرد:
1- ساده ترین کار جابجایی دیش هست که آن را در محلی قرار بدهیم که از امواج مزاحم مصون باشد. به عنوان مثال مکانهایی پائین تر از سطح زمین مثل داخل باغچه یا استخر (البته به شرطی که جلوی اون باز باشه و بتونه سیگنالهای ماهواره را دریافت کنه).
2- دو طرف دیش را بپوشونیم تا امواج مزاحم که از اطراف به سمت دیش میاند به دیش برخورد نکنند. اگر نویز از روبرو به طرف دیش ارسال بشه کار خاصی نمیشه انجام داد.
3- در هنگام اوج پارازیت کلیه قسمتهای پشت بام را تست کنید و جایی را که کمترین پارازیت را داشت برای قرار دادن دیش انتخاب کنید. مثلا در چهار طرف خرپشته (قسمتي كه واسه راه پله بالا اومده) امتحان كنيد، طوري كه بين ديش و منبع پارازيت قرار گيرد.
4- دیش را در جایی قرار دهید که تا حد ممکن در یک طرفش یا دیوار یا کولری باشد که از یک سمت حداقل پارازیت مسدود شود. استخر بلا استفاده بهترين مكان است. تراسي كه جلوي امواج را نگيرد هم همينطور.
5- از کابلهای يك تکه و بدون پارگی و از جنس مناسب استفاده کنید و سعی کنید که کابلتان تا حد ممکن کمتر روی زمین قرار گيرد و حتي در صورت امكان از روی هوا عبورش بدهید.
6- در زیر دیش یک عایق پلاستیکی و صاف قرار دهید به دلیل اینکه نصف امواج مزاحم از طریق زمین انتقال می یابد.
7- میله بالایی دیش را اندکی تغییر دهید میدونم امکان داره قدرت سیگنال پایین بیاد مثلا بشه ۶۵% ولی در عین ناباوری می بینید که مقدار پارازیت کمتر میشه، در پارازیت زیاد فکر قدرت بالا نباشید زیرا هر چه دیش دقیق تر باشد به مرکز و قلب پارازیت نزدیک تر می شوید.
8- اگر در منزل بالکن دارید و شرایط قرار دادن دیش را در اونجا دارید حتما دیش را در بالکن نصب کنید چون به خودی خود پارازیتش بسیار کمتر از بام است بخصوص که هر چه سطحش پایین تر باشد بهتر و عالی تر است.

  • روش های غلبه بر پارازیت ماهواره كه كمي هزينه در بر دارند اما عملي تر هستند
1- خريد ديش آفـست (offsat) كه قيمت آن بين رنج 35 تا 65 هزار تومان است. نوع پيشنهاد شده (X-Cruiser, EuroStar, Arisat) است.
کانون اين ديشها با کانون ديشهاي رايج مورد استفاده در ايران متفاوت هست و نقطه کانوني اين ديش تقريبا بالاي ديش هست چون اين ديشها تقريبا بيضي شکل هستند. در اين صورت با توجه به اينکه LNB اين ديش ها در وسط ديش نمي باشد و در نقطه اي پايين تر از مرکز ديش قرار گرفته است، توسط آنها به راحتي مي توان از شر پارازيت ماهواره خلاص شد و تا حد زيادي جلوي اثرات مخرب آن را گرفت.
تصوير اين ديش:

ديش افست را ترجيحا در کف پشت بام يا کف زمين نصب کنيد (عکس زير)
شما اگر ميخواهيد از ديش هاي offsat استفاده كنيد بايد ديش را به كف زمين نصب كنيد و در ضمن تجهيزات دريافتي خودتان را نيز قوي كنيد (نظير: ال ان بي و ريسيور خوب و نصب دقيق ديش. البته نصب ديش بستگي به منطقه اي كه هستيد هم دارد)

نمونه اي از نصب ديش افست در کف پشت بام يا زمين، که به شما اين امکان را ميدهد به لحاظ کانون استاندارد اين ديشها از پارازيت بسيار کمتري برخوردار شويد. درواقع ديش هاي افست بدليل كانون استاندارد باعث دريافت سيگنال عالي ميشود. پس ديشهاي افست خود را به کف بام يا زمين منتقل کنيد!

2- تهيه كردن LNB هاي نويز گير كه قيمتي بين 10 هزار تومان تا 18 هزار تومان دارند.
دو نوع پيشنهاد شده (Premium HD) و (X-Cruiser) است. قبل از هر چيزي پيشنهاد ميكنم در صورتي كه براي شما مقدور باشه، از LNBهاي قدرتمند و با Noise Figure پايين‏تري (كه اكثرا آنها را به نام LNB ضد پارازيت مي‏شناسند) مانند: Premium2 ،PremiumHD و يا X-Cruiser استفاده كنيد.

3- استفاده از دستگاه Anti parasite
در اين روش دستگاهي که عکسش را مي بينيد رابطي بين ديش و رسيور قرار ميگيره و يک ورودي داره که سيم ديش بهش وصل ميشه و يک خروجي که سيم از اون به رسيور وصل ميشه و رماني که رسيور را روشن ميکنيد دستگاه Anti parasite را هم روشن کنيد و درجه اي داره که با بالا بردن اون ميتوانيد هرچي بيشتر پارازيت ماهواره را کم کنيد.

4- استفاده از سرفيش طلايي
در اين روش استفاده از سرفيشهاي طلايي رنگ مسي تا 98% در کم کردن اثر پارازيت ماهواره بهتون کمک ميکنه که عکس آن را در زير مشاهده مي کنيد:



  • راههای مقابله با نویز و پارازیت ماهواره (افزایش قدرت سیگنال) كه كم هزينه ترند و به تلاش بيشتر شما نياز دارد

1) استفاده از تقویت کننده ها
تقويت کننده تا 20 db دسيبل امواج را تقويت کرده و به Receiver رسيور منتقل ميکند. توجه کنيد که فقط IN - Leine Amplifier و يا Lien - IN Amplifier را براي اين کار ميتوانيد استفاده کنيد.
اگر خروجي تیونر Receiver شما بيشتر از 18 ولت است، بايد تقويت کننده هم بيشتر از 18 ولت باشد.

2) استفاده از فویل آلومینیومی
راه ديگر کم کردن اثر پارازیت، پيچيدن فويل آلومينيومي بدور LNB مي باشد. فويل آلمينيومي را دور LNB بپيچيد بصورتي كه جلوي LNB كه بسمت ديش است بسته نشود و لبهاي فويل را بسمت بيرون مانند پره درست نمائيد البته اينكار فقط ممكن است تعدادي كانال را بدون اختلال درست نمايد.
عکس از چگونگی استقرار فویل آلومینیومی دور ال.ان.بی:

در ابتدا پس از مشاهده اختلالات در دریافت شبکه های ماهواره ای، از پارازیت بودن این اختلالات اطمینان حاصل کنید. چراکه گاهی اوقات اختلالات، ناشی از تنظیم نبودن دقیق دیش و یا مشکلاتی از این قبیل است. اما با مشاهده درصد سیگنال دریافتی می توانید پارازیت را از مشکلات فنی تشخیص دهید.

زمانی که پارازیت بر دیش شما اثر می کند درصد سیگنال دریافتی شما مرتب تغییر می يابد و پیوسته در نوسان است. بطور مثال اگر شما پیش از آن، سیگنالی را با قدرت 90 % دریافت می کردید هنگام اختلالات ناشی از پارازیت قدرت سیگنال شما مرتبا بین صفر تا 90 تغییر می کند. مثلا ممکن است لحظه ای %80 باشد و ثانیه ای بعد به 40 % پرش کند و لحظه ای صفر شده دوباره به 90 % بازگردد...

هنگامی که از پارازیت بودن اختلالات مطمئن شدید می توانید از روش فویل آلومینیومی استفاده کنید.

نکات مهم در این روش:
1- برای رسیدن به نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که این کار را در ساعاتی که پارازیت فرستاده می شود انجام دهید و پیوسته سیگنال را چک کنید.
2- دقت کنید که هنگام پیچیدن فویل تنظیم دیش شما تغییر نکند.
3- توجه داشته باشید که فویل آلومینیومی از اثر کردن امواج مزاحم بر چشم LNB شما (یعنی جایی که LNB دیش را می بیند) جلوگیری می کند.
4- هرچه لبه دور چشم LNB بلندتر باشد بهتر است البته تا جایی که سیگنال دریافتی از ماهواره را قطع نکند.
5- در دیش های متداول بازار ایران که سه میل هستند، لبه فویل مانند تصویر روی سه میله را می گیرد.
6- هنگام چک کردن قدرت سیگنال از مقابل دیش فاصله بگیرید.

و پس از بستن فویل هر زمان که ثابت شدن درصد سیگنال را مشاهده کردید و نوسان متوقف شد کار شما به پایان رسیده است و حالا می توانید با نوارچسب فویل را ثابت کنید تا تنظیمات آن تغییر نکند.

3) استفاده از توری آلومینیومی یا قوطی های فلزی
يک تکه توري آلومينيم تهيه کنيد و يا قوطي کولا، کمپوت تهيه کرده و دو سر آن را ببريد. آنتن خود را روی کانال مورد نظر پارازيت زده تنظيم کنيد، حالا فيلتری را که درست کرده ايد روي LNB ببنديد و حرکت دهيد، در ابتدا احتمالا فقط صدا داشته باشيد و يا فقط تصوير، در اين مسير، بمانيد و با حرکت دادن يواش فیلتر به صدا و تصوير مناسب ميرسيد. اگر سيم فیلتر را به زمين وصل کنيد امکان حذف پارازيت بيشتر ميشود.
توجه کنيد رابطهاي فلزي که کابل را به LNB وصل ميکنند را ايزوله کنيد و در صورت امکان از کابل بلند استفاده نکنيد.
دقت کنيد که قوطی و يا توری که تهيه کرده ايد را صافکاری نکنيد، لبه های تيز آن باعث ميشود که راحتتر پارازيتها را جذب کنند. لازم نيست دقيقا به اندازه قطر LNB باشد، کمي بزرگتر از آن هم ايرادی ندارد.
در تنظيمات اوليه قوطی و يا توری بايد متحرک باشد و بتوان آن را به عقب و جلو Lnb حرکت داد. سيمی که به قوطی و يا توری نصب ميشود، ميتواند يک کابل معمولی روکش دار باشد که به بدنه ديش و يا يک تکه فلزی با فاصله زياد ازLnb بسته ميشود، اين سيم امواج پارازيتی قوی را که به فیلتر برخورد مي کنند بايد به زمين و يا بدنه منتقل کند. دقت کنيد که در صورت امکان اين سيم را به ميله، شير آب ويا هر فلز ديگری که زير خاک و يا لای ديوار است ببنديد و سعی کنيد محل آنتن از اشيا رسانا فاصله داشته باشد.

هرگز رنگ پاشيده شده روی ديش و بدنه آنتن را نکنيد و اگر جايي از آنتن را مي بينيد که رنگ آن پاک شده مجدادا رنگ کنيد و سعی کنيد در مرحله اول تنها قوطی و يا توری که تهيه کرده ايد رنگ نخورده باشد. محل مناسب برای قرار گرفتن آنتن، روي زمين، باغچه و حياط است. اگرناچار شديد جای ديگری را انتخاب کنيد، حتما دقت کنيد که محل آنتن از اشيا رسانا حداقل چند متر فاصله داشته باشد.
يک طرف قوطي را به اندازه 3 سانتي متر قيچی کنيد، بريده ها را راست کرده و فیلتر را بر روي ال ان بی قرار دهيد به صورتي که قسمت پره دار به طرف Dich ديش قرار گيرد، تنها حرکت دادن پره ها کيفيت تصويری را بالا ميبرد. در اين روش پهنای باند دريافت سيگنالهای پارازيتی بازتر است و تنظيم آن احتمالا مشکلتر باشد.

روش توري آلومينيومي:
- دوتا توري آلمينيومي ريز را در دو چهارچوب به اندازه 1.5 متر در 1.5 متر قاب كنيد. و به با توجه به تصوير قرار دهيد.



يا اين حالت:

روشي ديگر براي توري:
با توجه به شکل زير تضيح داده شده است.
توري 1 براي کانالهاي pmc -iran tv market
توري 2 براي gem – farsi1 -bbc-voa با فرکانس قبليش
توري 3 براي mi tv- iran music -tv persia
البته عزيزان ممکنه اين چيدمان براي منطقه اي که شما هستيد فرق بکنه. فقط بايد بگم حتي 1 سانتي متر بالا و پايين کردن توري تاثير داره و بايد با دقت انجام بدين. در ضمن هر چقدر توريها به ديش نزديک بشن تاثيري نداره بايد بين 1 تا 1.5 متر فاصله باشه تا ديش و اگر دقت کنيد توري شماره 3 حدود نيم متر فاصله داره با توري 1 و 2


يک طرح ابتکاری ديگر:
با قرار دادن ديش در تراس و با استفاده از ورق آلمينيوم و جارختي توانستم 80% از قدرت پارازيت ماهواره را بگيرم:


ضد پارازيت فوق العاده ارزان!
با کشيدن يک روکش فلزي (نظير لوله بخاری) اطراف LNB از شر پارازيت ماهواره نجات پيدا مي کنيد. رسانا هاي فلزي، عايق الکترومغناطيس هستند و از اين خاصيت مي توان براي عايق کردن ال ان بي از امواج پارازيت استفاده کرد. يادتان باشد هرچه رسانايي بالاتر باشد قدرت عايق سازي بالاتر است.



4) استفاده از CDهاي NoName
يكي از روشهاي ابداعي براي مبارزه با اموج پارازيت اينه كه بايد از CD هاي NoName استفاده كنيد و اگر اينگونه CD را نتوانستيد پيدا كنيد بايد لايه رنگي روي CD ها را پاك كنيد و بعد دقيقا همانند شكل‏هاي زير با استفاده از چسب قطره‏اي كف ديش قرار دهيد.
توجه كنيد: فاصله CD ها در عكس اول از يكديگر بايد 2-3 سانتي متر باشد.


5) استفاده از بطري آب معدني!
با قرار دادن يك برش از بطري آب معدني سايز كوچك، مطابق شكل زير، در سر (ال ان بی) با حذف كامل پارازيت، از ديدن تمام كانالهاي ماهواره لذت ببريد.



6) استفاده از جریان برق با ولتاژ پایین

شما می توانید یک جریان برق 12 ولت را به دیش متصل نمائید، این برق می تواند توسط یک ترانس 12 ولت تامین شود. با اینکار قدرت دریافت امواج توسط دیش بیشتر خواهد شد.

7) استفاده از دو ديش روبروي هم
استفاده از یک دیش (بدون LNB) جلوی دیش اصلی با فاصله حدودی بین 50 تا 100 cm (به نحوی که شکم یا گودی دیش ها به سمت هم باشد). توجه کنید دیشی که جلوی دیش اصلی می گذارید حدودا باید مایل به سمت راست یا چپ باشد. همچنین نباید جلوی دید LNB اصلی شما را بگیرد.

ابتكاری جالب در بكار بردن روش ديش اضافي بعنوان مانع سخت و استفاده از دم دست ترين وسايل موجود براي مقابله با امواج پارازيت:



8) قراردادن ديش بين کولر يا هر مانع سخت
اين روشي كه درحال حاضر خودم هم دارم استفاده مي‏كنم و به طور قاطع ميتوانم بگويم كه عمليه و جواب ميده، كافي شما ديشتان را با توجه به جهت منبع ارسال پارازيت در محلي قرار دهيد تا مانعي سخت سر راه امواج باشه.
قبل از هركاري ابتدا سعي كنيد منبع و جهت ارسال پارازيت را پيدا كنيد.
در هنگام اوج پارازيت کليه قسمتهاي پشت بام را تست کنيد و جايي را که کمترين پارازيت را داشت براي فيكس کردن ديـش انتخاب کنيد. مثلا در چهار طرف خرپشته (قسمتي كه واسه راه پله بالا اومده) امتحان كنيد، طوري كه بين ديش و منبع پارازيت قرار بگيره، در جايي كه تا حد ممکن در يک طرفش يا ديوار يا کولر باشه که از يک سمت حداقل پارازيت مسدود بشه. همچنین مانع سخت نباید جلوی دید LNB اصلی شما را بگیرد.
به عكس زير دقت كنيد و محل قرار گرفتن ديش خود بنده را خوب ببينيد:


البته اگر شما چنين محل مطمئني را هم پيدا نكرديد مهم نيست چون ميتوانيد فقط جهتي كه امواج پارازيت از آنسو ارسال ميشوند را ببنديد و ديش خود را كنار ديوار يا كولر يا هر مانع سخت ديگري قرار بدهيد.
با توجه به عكس زير کاملا متوجه خواهيد شد كه منبع ارسال پارازيت نسبت به ديش از سمت چپ و غرب بوده كه با قرار دادن ديش در جوار اين كولر نازنين توانستم به كل مشكل پارازيت را در اين مورد هم حل كنم.


مي‏توانيد از ديوار، كولر، حصارهاي توري فلزي يا سيمي يا هر چيز مشابه آنها بعنوان مانع سخت استفاده كنيد و از شر پارازيت ماهواره راحت شويد. همچنین مانع سخت نباید جلوی دید LNB اصلی شما را بگیرد.

9) استفاده از آهنربا
در اين روش (كه البته خودم هنوز امتحانش هم نكردم) شما با قرار دادن 3 عدد آهنرباي بلندگوي ماشين يا هر بلندگوي سوخته ديگري در زير هر پايه ديش به جنگ امواج مزاحم مي رويد. البته تعدادي از دوستانم از اين روش جواب خوب و درخور توجهي گرفتند ولي شخصا نظر خاصي در موردش ندارم.



10) ساده ترین و موثرترین راه جهت از بین بردن پارازیت های ماهواره ای به نقل از سايت تغيير مهدي کروبي

يک بطری دو لیتری آب بر روی دیش، پشت دیش و میله های دیش ماهواره بریزید. حداقل تا ۳ ساعت از پارازیت های شدید در امان خواهید ماند!

11) دفع پارازیت ماهواره با سینی غذاخوری از جنس نیکل
دوستان یک روش کاملا موثر در دفع پارازیت های زمینی و محلی ارسالی وجود دارد و آن استفاده از یک سینی غذاخوری نیکلی است! این روش را خودم به طور اتفاقی کشف کردم. ماجرا از این قراره:
یک سینی غذا به قطر حدودا 60 سانتیمتر از جنس نیکل (دقت داشته باشید که جنس ورق یا سینی باید از نیکل باشد و جنس دیگری پاسخگو نیست) برداشتم و رفتم روی پشت بام. همینجوری سینی را اطراف دیش چرخاندم یکدفعه متوجه شدم که پارازیت به طور کامل خنثی شد. یک کم دقت بیشتری که کردم متوجه شدم بله سینی نیکلی امواج پارازیتی را جذب می کند. حال باید سینی را یک جوری ثابت نگه می داشتم. به همین دلیل با امکاناتی که در اختیار داشتم (قوطی پروفیل با مقطع 2*2 سانتی متر و پیچ و مهره دریل و ترانس جوش) یک پایه شبیه پایه دیش درست کردم و سینی را به اون پیچ کردم و مطابق عکس زیر کنار دیش گذاشتم. دیگر از پارازیت خبری نیست. موفق شدم با یک سینی غداخوری نیکلی 1000 تومانی جلوی تکنولوژی که دولت میلیاردها تومان برایش خرج کرده تا مردم را از واقعیات دور نگه دارد بگیرم.



توصيه مهم يک کاربر انجمن تخصصي ماهواره:
دوستان عزیز شما فقط و فقط با بردن دیش به ارتفاع پایین و نزدیک به سطح زمین و یا بستن جهتی که امواج مزاحم به دیش می رساند می توانید با پارازیت مبارزه کنید. من خودم تمام روشهای ابداعی اعم از آهن ربا و یا بطری الومینیومی و توری و ... را امتحان کرده ام.


همانگونه که توضیح داده شد در بالا امواج ماهواره از دیوار و موانع دیگه عبور نمی کنند بنابراین اگر دیش را بتوانید در مقابل منبع نویز محافظت کنید می توانید به راحتی سیگنال بدون نویز را دریافت کنید. براي اینکار می توانید از یک دیواره فلزی به ارتفاع دو متر که اطراف دیش را می پوشاند استفاده کنید البته مسیر دیش به سمت ماهواره را نباید بپوشانید.

  • تنظیم دیش ماهواره با استفاده از نقشه گوگل

کسانی که آنتن ماهواره دارند گاهی برای تنظیم و پیدا کردن جهت درست آن با مشکل مواجه می شوند. سایت دیش‌پوینتر http://www.dishpointer.com/ با استفاده از نقشه گوگل این مشکل را حل می‌کند. استفاده از این سایت بسیار ساده‌ است. باید در کادر اول شهرتان را وارد کنید، و در کادر دوم اسم ماهواره مورد نظرتان را. جهت مورد نظر روی نقشه و تنظیمات دیگر نمایش داده می‌شود و جهت قرار گرفتن دیش مشخص می شود. اگر مایل باشید که چنین اطلاعاتی را در وب‌سایتتان هم قرار بدهید، این سایت یک ویجت در اختیار شما قرار می دهد. مثل هر ویجت دیگری کافی است که رنگ و اندازه و تنظیمات دیگر را متناسب با ظاهر وبلاگتان انتخاب کنید و این اطلاعات را در وبلاگ یا سایت خودتان نمایش بدهید. این سایت برنامه ای هم برای آیفون درست کرده که از طریق آن می‌توان جای همه ماهواره‌ها را در آسمان پیدا کرد.

  • نرم افزار جهت یاب ماهواره

برای یافتن جهت های همه‌ی ماهواره ها از این نرم افزار می توانید استفاده کنید:


  • طریقه نصب ماهواره Eutelsat W3a وهاتبرد همزمان، و به مرکزیت هاتبرد

اگر ماهواره شما بر روی هاتبرد (Hotbird) تنظیم شده است، به راحتی می توانید با اندکی هزینه از امواج ماهواره یوتلست (Eutelsat W3a) نیز بهره بگیرید. بیشتر کانال های سیاسی نظیر VOA ،BBC Persian و ... بر روی این ماهواره نیز قابل دریافت هستند. در مواقعی که پارازیت شدید است، یوتلست ممکن است به کمک شما بیاید و بتوانید کانال های سیاسی مورد علاقه خود را بدون پارازیت مشاهده نمایید.

تجهیزات اضافی برای دریافت امواج ماهواره یوتلست (Eutelsat W3a)
يک lnb ميخواهد 8000 تومان + يک قيچي 1500 تومان
طریقه نصب:
1- بهترین کار این است که یک نصاب ماهواره یا دوستی که به انجام این کار وارد است را پیدا کنید و از او بخواهید ماهواره یوتلست را در کنار هاتبرد برای شما فعال نماید.

2- از این طریق شخصا وارد عمل شوید:
طریقه نسب ماهواره w3a بر روی یک دیش به مرکزیت هاتبرد در ایران و اروپا
ماهواره w3A دقیقا چسبیده به هاتبرد است و اگر جلوی دیش باشیم حدودا سه سانتیمتر بالاتر و در سمت راست ال ان بی هاتبرد بسته میشود که هر دوی آنها با کمک یک سویچر به دستگاه رسیور مربوط میشوند و در تنظیمات رسیور نیز ماهواره w3a را پیدا کرده و سپس بر روی آن سرچ کانالها را انجام میدهیم.


- آموزش نصب یوتلست ( 3

W3A) در 7 درجه شرقی (Eutelsat W3A @ 7° East)

اين ماهواره داراي سرويس هاي ديتا و چند كانال تلوزيوني و راديويي است.

تنظيم ديش به صورت اختصاصی بر روی این ماهواره:
ميله پشت ديش 2.5 سانتيمتر (25ميليمتر) پاينتر از هاتبرد قرار می گیرد. (يعني سر ديش پايين تر مي آيد)
در حالتي كه در پشت ديش قرار داريد ديشتون را به اندازه 6 درجه (2 سانت) به سمت راست (غرب) بچرخونيد.
ساعت LNB هم دقيقا مثل هاتبرده
يكي از قوي ترين فركانسهاي اين جهت 11283V 27500 3/4 ميباشد.
با بقيه فركانسها تنظيمتون را دقيق تر كنيد. (فركانس اسكاي ترك)
اين هم لينك كانالها و فركانسهای این ماهواره:


فرکانسهای مادر این جهت:

11471H 30000 3/4 و 11575V 30000 3/4 و 11678H 30000 3/4


  • آموزش دریافت امواج ماهواره تلستار 12 در 15 درجه غربي (Telstar 12, 15 Deg West)

اين ماهواره هم برای دریافت امواج ماهواره ای تلویزیون های سیاسی نظیر VOA و BBC Persian عالی هست. اين ماهواره در سال 1999 توسط موشک Ariane V122 در مدار قرار گرفت و در حال حاضر هم 13 کانال فارسي روي اين ماهواره برنامه پخش مي کنند. داراي پوشش قوي روي ايران هست و به همين خاطر گرفتن اين ماهواره باتوجه به مداري که قرار گرفته راحت هست.

نحوه تنظيم ديش:
ديش را در جهت ماهواره هاتبرد تنظيم كرده و سپس به ميزان 28 درجه پايه ديش را به سمت راست (در جهت چرخش عقربه هاي ساعت) چرخانيده و ميله پايه ديش را به اندازه 12.5 سانتي متر (در آنتن هاي 90 سانتي) بالاتر بياوريد.
- فركانس 12608 عمودي سيمبل ريت 19276 2/3

اين هم لينك كانالها و فركانسها:


- جدول فرکانس های تلویزیون بی بی سی فارسی:

- جدول فرکانس های تلویزیون صدای آمریکای فارسی:


  • کادوي سبز براي دوستان و آشنايان جهت از کار انداختن تهاجم فرهنگي صدا و سيما
در حال حاضر مهمترين ابزار تهاجم فرهنگی کودتاچيان و دزدان آراي ملت و قاتلان جوانان وطن ما، صدا و سيماي حکومت زور مي باشد. اين سازمان کثيف تمامي وقايع را به نفع حکومت وارونه جلوه مي دهد. دوست را دشمن و دشمن را دوست نشان مي دهد. ضعيف را توانا و توانمند را ضعيف نشان مي دهد. علاوه بر این با تولید سریال های سخیف و برنامه های سرتاپا تعفن سعی در ترویج خرافات و مرده پرستی در بین مردم ما دارد. برماست که اين رسانه کثيف و فاضلابي را به هر قیمتی که شده از خانه خودمان و نيز خانه دوستان و آشنايانمان بيرون کنيم و به جاي آن از وسيله سرگرمي بهتري استفاده کنیم.
چاره اي هم جز خرج کردن پول براي بيرون راندن اين رسانه کثيف سرتاپا دروغ و فريب از خانه هاي خود و دوستان و آشنايان نيست.

اما چگونه؟
هر کدام از ما به مناسبت هاي مختلف براي دوستان و آشنايانمان کادو تهيه مي کنيم. مثلا هنگام عروسي، تولد فرزند، خريد خانه جديد، خريد ماشين، جشن تولد، سالگرد ازدواج و سفر مکه کادوهايي نظير سکه بهار آزادي يا وسيله آشپزخانه يا پول نقد به آنها مي دهيم.
حال بیاییم همگی، در مناسبت هایی که قرار است به نزدیکان خود کادو هدیه بدهیم، تنها با هزينه کردن مبلغي بين 80 تا 100 هزار تومن يک دستگاه ارزشمند دريافت و پخش امواج ماهواره براي دوست يا فاميل مورد نظرمان بخريم و به او هديه کنيم. بدين ترتيب ريشه فساد و تباهي را از خانه دوستان و آشنايانمان براي هميشه به در خواهيم کرد. زماني که اين کار فراگير شود نتيجه آن بي اثر شدن نيرنگ صدا و سيماي کثيف حکومت اسلاميست. رسانه اي که با پول ملت لجن پراکني مي کند و توطئه و فتنه برپا مي سازد.

به همين سادگي.



منبع : ارتش سبز آزادی بخش ایران

بايگانی وبلاگ